Verzekeren

Wil je weten hoe anderen over iets denken, maak dan hier je poll aan.
Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 29-11-2010 19:47

Bij ons zijn ze niet verzekerd.
Pippa is nogaltijd kerngezond gebleken ( klopt nu af) en noa tja, daar hebben we inmiddels al wat kosten aan gemaakt.
Maar als ik zie wat me dat gekost heeft in Belgie ( totaal ong 250 euro) incl voor consult, operatie, nabehandeling en controlebezoek, dan denk ik dat daar de verzekering niet tegen op kan.
Maar eerlijk is eerlijk ik heb het nooit nodig gevonden dit tot op de bodem uit te zoeken.
Mijn paard is daarintegen wel verzekerd voor dood of afkeuring voor de sport, dat risico voor enige duizenden euro's vond ik toch wel de moeite waard :oops:
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 29-11-2010 22:06

Wij zijn verzekerd bij Proteq, basis +extra.

Kosten: €20 per hond
Maximale vergoeding €3500 per verzekeringsjaar.
Eigen risico: 19% per nota.

Wij vinden het een prima verzekering.
Het mooie is dat je tegenwoordig een pasje hebt en bij een bezoek aan de dierenarts heb je dan niets te betalen.
Zij betalen dan de rekening, je krijgt binnen 3 weken een specificatie toegestuurd plus het bedrag wat je moet overmaken.

Marjo en Co
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 29-11-2010 22:11

Wat ik tegen kwam voor België was dat je ongeveer 10-20 euro per maand betaald, dat je dan de helft vergoed krijgt vanaf een bedrag van 70 euro..................
Ik spaar zelf wel dus.
Afbeelding

Marjolein
Berichten: 156
Lid geworden op: 24-11-2010 22:35

Bericht door Marjolein » 30-11-2010 00:49

ine schreef:
Marjolein schreef:Ja, ik heb Nelson verzekerd bij petplan, gewoon de standaard, omdat ik onverwachte kosten, als er bijvoorbeeld een auto over hem heen rijdt, niet zomaar kan dekken.

Het lijkt me ook heel vervelend om op basis van kosten te moeten beslissen of je je hond wel of niet gaat behandelen aan een aandoening....

Hallo Marjolein

Je eerste zin begrijp ik niet goed?
Letsel t.g.v. een ongeval is toch ook verzekerd?


Ik heb ook ( bewust) de basis bij Petplan.
Heb Proteq en Petplan naast elkaar gelegd en kwam bij Petplan uit.
De kosten voor inentingen en vlooien-bestrijding betaal ik ook bewust
zelf, want de premie van de totale dekking kan daar niet tegenop.


Uit voorzorg ( ja daar zijn verzekeringen voor) gekozen voor een verzekering.
Ook voor de rug en nek-hernia Miranda.
Maar buiten de verz. om ben ik zelf ook enigzins preventief Hannah
aan het opvoeden om haar daarin niet onnodig te belasten.
EN krijgt ze visolie ( EPA,DHA,ETA)


Groetjes Ine.
haha, dat bedoel ik, als er iets met Nelson gebeurd, zoals een ongeluk, kan ik die kosten niet zomaar even ophoesten, daar valt amper tegenop te sparen, dus betaal ik die 14 euro per maand voor die verzekering.

Waar ik werk komen makkelijk rekeningen van een paar duizend euro voor, daarna is een dier vaak voor langere tijd afhankelijk van medicatie. reken maar uit wat dat kost.....
Eigenaren die verzekerd zijn, zijn er dan ook vaak erg gelukkig mee op dat moment, vooral dat ze de keuze om hun huisdier wel of niet te behandelen niet op basis van de bankrekening hoeven te maken. Dit weekend werd een katje opgenomen in de zuurstofkooi, die eigenaar zei dit ook letterlijk tegen me, dat hij om deze blij was voor een verzekering te hebben gekozen.

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 13-12-2010 20:44

o ik had ook al deze vraag ergens gezet vandaag, niet goed gezocht eerst. Ga hem meteen weghalen. Mijn vraag is dus al beantwoord. Hihi. Dank!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 13-12-2010 20:53

sky is ook verzekerd. basis en een aanvullende :D
Na de dierenarts kosten die we van Rocky in het verleden gehad hebben vonden we dit een goede beslissing.
Natuurlijk vallen er bepaalde dingen niet onder, maar het idee dat als er wat accuuts gebeurt is best fijn.
Wij zijn 25 euo in de maand kwijt en dit jaar heb ik denk ik quit gespeeld;)
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

simonest
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-11-2010 18:11

Bericht door simonest » 13-12-2010 22:56

Patsy is wel verzekerd maar Jerry niet, die is al te oud. Dit is nl. mogelijk totdat de hond ik meen 8 jaar oud is.

Ik heb Patsy bij het nationaal spaarfonds verzekerd voor 57,88 per kwartaal.

Esther

Ciske
Berichten: 74
Lid geworden op: 22-10-2011 18:23

Bericht door Ciske » 26-10-2011 08:39

Wij hebben Ciske maximaal verzekerd bij proteq dier & zorg.
Dit hebben wij gedaan omdat een ongelukje in een klein hoekje kan zitten.
En omdat een hernia's regelmatig voorkomen bij Corigi's wat behoorlijk in de kosten kan lopen hebben wij hiervoor gekozen.
En verder is het gewoon een prettig gevoel dat als er wat gebeurd dat we dan niet meteen diep in de buidel hoeven te tasten.
Afbeelding

Plaats reactie