Frodo en Arwen in actie op zondag

Hier komen fotos, filmpjes ... van onze trouwe vrienden (al dan niet met baasje) terecht.
luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Frodo en Arwen in actie op zondag

Bericht door luc.vdberghe » 28-02-2011 21:06

Op zondagochtend gaan Elske en Arwen naar de hondenschool en baaske gaat dan het (stijle) bos in met grote man Frodo dog . Zo kunnen de beide dames zich op-en-top concentreren op de les. Dit bleek ook voorbije zondag de oplossing te zijn, want Arwen deed het terug uitstekend. Jammer genoeg is de fotograaf van dienst dan niet ter plaatse om bewijsmateriaal te verzamelen. Wel werden foto's genomen van de boswandeling (neefje Emiel, die gek is van Frodo, was ditmaal mee).
In de latere namiddag zijn we dan nog kort gaan wandelen met overactieve Arwen en haar grote broer. Arwen dacht blijkbaar: "als die andere corgis, zoals Glenda, Nipper, Cooper, Gijs, Chefke en nog veel meer van hen, zomaar in de plassen en de modder mogen spelen, dan mag ik dat toch ook! :wink: . De volgende keer nemen we zeker de filmcamera ook mee, want wat ons duootje tijdens zo'n wandelingetje allemaal uitspookt is zeker ook eens leuk om in bewegend beeld te zien.
hartjes

Hierbij terug "enkele" foto's (ik ken blijkbaar niet goed de definitie van het woord "enkele" :?)

https://picasaweb.google.com/luc.vdberg ... 1351397490
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 28-02-2011 21:12

Haha, prachtig Luc. Je hebt de kiekjes weer precies goed gepakt.
Zoals je weet geef ik altijd aan de pups de volgende Eenrummer Wijsheid mee: Van Modder Krijg Je Mooie Benen :wink: .

Nou, dat beloofd dan nog wat :mrgreen: voor de toekomst, hihi.
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 28-02-2011 21:30

Prachtige actie foto's Luc!!
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 28-02-2011 21:48

Hier kan ik dus geen genoeg van krijgen, wat een mooie foto's.
Arwen groeit ook al flink. En Frodo geniet ervan om zo samen op pad te gaan. De modder hebben ze nu dus ook ontdekt :lol:

Heb je de camera op automatisch ingesteld of heb je hem zelf op 1600 iso ingesteld?
De foto's zijn ook zo mooi scherp. Vooral als ze zo snel bewegen is het lastig om goede scherpe foto's te maken.

Marjo en Co
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 28-02-2011 22:29

Marjo schreef:Hier kan ik dus geen genoeg van krijgen, wat een mooie foto's.
Arwen groeit ook al flink. En Frodo geniet ervan om zo samen op pad te gaan. De modder hebben ze nu dus ook ontdekt :lol:

Heb je de camera op automatisch ingesteld of heb je hem zelf op 1600 iso ingesteld?
De foto's zijn ook zo mooi scherp. Vooral als ze zo snel bewegen is het lastig om goede scherpe foto's te maken.

Marjo en Co
Dag Marjo,

De ISO-waarde (samen met het diafragma en nog wel wat andere instellingen) stel ik bijna altijd zelf in. Daar het zonnetje zich zondag terug niet echt wou vertonen, en je als fotograaf dan steeds gefopt bent met verre van ideaal actiefoto-licht, heb ik de lichtgevoeligheid voldoende hoog ingesteld om tot goede sluitersnelheden te komen. Eens dit allemaal goed zit is het "gewoon" kwestie van niet te schokkerig, dus zo vloeiend mogelijk, die sprintende viervoetertjes te volgen en steeds rustig de ontspanknop in te drukken. Zo te werk gaan zorgde vóór de aanschaf van het nieuwe lensje al voor leuke actiefoto's, maar hoe meer ik mijn nieuwe lens, die heel wat zwaarder is dan mijn vorige, gewoon geraak, hoe meer scherpe foto's geproduceerd worden.
En, naarmate het zonlicht meer zal meehelpen, hoop ik dat de foto's door het instellen van lagere ISO-waarden alleen maar scherper zullen worden.
Veel oefenen is zeker de boodschap! thumbsup
Afbeelding

Luna
Berichten: 183
Lid geworden op: 16-11-2010 16:28

Bericht door Luna » 28-02-2011 23:43

Heerlijke foto's van prachtige honden, ik heb genoten, dank!!!
Afbeelding

Rietepiet
Berichten: 567
Lid geworden op: 15-11-2010 22:05

Bericht door Rietepiet » 01-03-2011 11:37

Waaw Luc, het spul komt hier met modderpoten en al de kamer in scheuren :mrgreen: , heerlijk, zit hier echt te genieten met de koffie erbij, gr.riet

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 01-03-2011 12:26

Gewoon fantastisch.
Ik vind die kleuren/de tekening van Arwen heel speciaal.
Enne .... zondag weer fotokes aub : ze voorspellen mooi weer. Ge moest toch nog uw camera(tje) uittesten met mooi weer :-) :P
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 01-03-2011 19:53

wat een genot zeg
kan er uren naar kijken

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 01-03-2011 20:44

wow wat een prachtige foto's (en ik zei ook weinig tot geen ruis onddanks de hoge iso :D ).Dat kleine ding heeft Frodo al bijna onder controlle, ik zit met een grote smile achter de laptop! wat een genot om naar te kijken die twee! hartjes
En deze wordt een waterratje, vast en zeker! wooohooo
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie