Clubfokkers

Welk hondje heeft het met welk hondje gedaan en wat heeft het aan puppies opgeleverd?
hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 13-12-2010 22:23

ps het is echt niet erg als je zegt dat je een blauwe wilt. Wij wilde dat ook en zo zijn er nog wel wat mensen hier die gek zijn op blauwe cardigans.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 13-12-2010 22:26

'Amen to that' Miranda!

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 13-12-2010 22:26

Ach Sabine, je hoeft je niet te verontschuldigen, voor dit soort vragen is het forum juist ! En het fijne aan het forum, iedereen mag zijn mening geven.
eerlijk is eerlijk de verschillen tussen fokregelementen van beide verenigingen heb ik niet gelezen. Toen wij onze 1e hond kochten bestond er alleen de NWCC.
Later is er door onvrede, over de belangbehartigingen van de cardigan bij de NWCC, door een aantal cardigansfokkers een eigen rasvereniging voor de cardigan opgericht, waardoor de ook door de raad van beheer erkend werden ( wat bij de NWCC niet het geval was, nu nog niet ??? :oops: ).
Fokkers die hier gepionierd in hebben ( Oa Courtly), kunnen je dit beter uitleggen of mij corrigeren mocht ik toch een fout neergepend te hebben.
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 13-12-2010 22:35

Au3 schreef: Later is er door onvrede, over de belangbehartigingen van de cardigan bij de NWCC, door een aantal cardigansfokkers een eigen rasvereniging voor de cardigan opgericht, waardoor de ook door de raad van beheer erkend werden ( wat bij de NWCC niet het geval was, nu nog niet ??? :oops: ).
Fokkers die hier gepionierd in hebben ( Oa Courtly), kunnen je dit beter uitleggen of mij corrigeren mocht ik toch een fout neergepend te hebben.
De NWCC was de erkenning afgenomen, omdat ze de Pembroke niet los wilden laten, toen hier een aparte rasvereniging voor opgericht was en er geen 2 rasverenigingen mochten zijn voor het zelfde ras. Daarna is de WCCN opgericht, om toch de belangen voor de Cardigan optimaal te kunnen behartigen.
Onlangs is door de Raad van Beheer besloten dat er meerdere rasverenigingen mogen zijn voor een ras en heeft de NWCC (die in 1950 opgericht was) zijn erkenning terug gekregen.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 13-12-2010 22:41

Thanks Elly, omdat ik de afloop niet meer gevolgd had, was ik huiverig om me vast te pinnen met een antwoord.
Dat is helder, en mijn verhaal klopte toch in grote lijnen, hoera !

@ Miranda je was me voor
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 13-12-2010 22:54

Au3 schreef:

@ Miranda je was me voor
Euhm met wat?
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 13-12-2010 22:58

hummer schreef:Sabine voel je vooral nergens schuldig om. JIj bent niet verantwoordelijk voor wat andere mensen schrijven.
Een forum is er juist voor om te discussiëren zolang iedereen maar elkaars mening probeert te respecteren.
Met dit...
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 13-12-2010 23:15

Nee hoor Sabine, je hoeft je niet schuldig te voelen, nergens over.
Au3, ook niet bang zijn hoor, ik bijt echt niet :wink:

Misschien komt mijn antwoord naar Lynn wat hard over, maar ik ben ook maar een mens en af en toe sta ik versteld van zoveel .......(vul zelf maar in). Lynn showt Hester nu al een paar jaar en ik had van haar verwacht dat ze al wel zo ongeveer wist waar Abraham de mosterd haalt.
Maakt niet uit, ik heb me geventileerd, Lynn ook en voor de rest even goede vrienden hoor :lol: .

Dus niets moeilijke stemming, gewoon gaan met die banaan en lol maken.
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 13-12-2010 23:27

hihihi Hallo collega's forumnaars,

We vinden het als moderators en beheerder prachtig dat ons forum (massaal) gebruikt wordt voor tal van interessante, leerrijke, leuke alsook voor ernstige zaken en dit door een toch wel grote groep Cardigan-fans (eigenlijk moet hier ook staan "dierenvrienden").
We weten ook dat gedachten en meningen uitwisselen via dit soort medium tot discussies kan en zal leiden, en dat is maar al te normaal, maar laat ons toch wijzen op dat éne forumregeltje wat we bij de aanvang van ons forum hebben opgesteld:
"Het is niet de bedoeling om op elk moment iedere beweging op dit forum te controleren en dan ook nog wat forumleden op de vingers te gaan tikken, dus hou het forummen netjes en niet-confronterend!"
Naast dat niet op de vingers tikken is het ook niet onze taak/roeping om partij te kiezen, maar willen we zonder te gaan editeren en verwijderen (als waren we DE bazen van ons forum!) via dergelijke tussenkomst toch even pleiten voor "verdraagzaamheid" (is wel mooi gezegd, hé :wink: ), iets wat niets steeds eenvoudig is.
Iets posten op ons (ons = alle 47 de leden) forum moet iets leuk en leerrijk zijn en het is niet de bedoeling dat alle woorden, waarvan men soms op voorhand weet dat ze reacties kunnen uitlokken, gewikt en gewogen moeten worden, maar mogen we bij deze vragen om escalaties en eventuele "persoonlijke aanvallen(?)" te vermijden. Voelt het persoonlijk aan, dan kan er nog altijd ge-PB-ed worden, hé.

Groetjes,

Luc

bye
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 13-12-2010 23:31

courtly schreef:Nee hoor Sabine, je hoeft je niet schuldig te voelen, nergens over.
Au3, ook niet bang zijn hoor, ik bijt echt niet :wink:

Misschien komt mijn antwoord naar Lynn wat hard over, maar ik ben ook maar een mens en af en toe sta ik versteld van zoveel .......(vul zelf maar in). Lynn showt Hester nu al een paar jaar en ik had van haar verwacht dat ze al wel zo ongeveer wist waar Abraham de mosterd haalt.
Maakt niet uit, ik heb me geventileerd, Lynn ook en voor de rest even goede vrienden hoor :lol: .

Dus niets moeilijke stemming, gewoon gaan met die banaan en lol maken.
Dat van die even goede vrienden maak ik voor mezelf wel uit. En laat mij dan maar een moeilijk mens zijn. Dat neem ik er wel bij.
Ik heb het vorige keer al gezegd, maar ventileren... Dit noem ik niet meer ventileren.

Ik heb het nergens persoonlijk gemaakt, maar jij laat die kans niet onbenut om wel eens even persoonlijk te worden. En dit is niet de eerste keer...

Maar goed, dit was het laatste hierover van mij uit.

Plaats reactie