Courtly Brindle Lady Zadora (Julie) X Marrow by Design

Welk hondje heeft het met welk hondje gedaan en wat heeft het aan puppies opgeleverd?
courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 29-05-2012 13:58

Jahoor Mandy. Mijn 'dames' houden van lekkere hapjes en die staan al klaar :wink: .
Afbeelding

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 29-05-2012 17:41

courtly schreef:Jahoor Mandy. Mijn 'dames' houden van lekkere hapjes en die staan al klaar :wink: .
Ja dat zal ongetwijfeld........en in de camper richting Zweden (mijn geboorteland, jaja Ati........ik kom nog van veeeeeel hoger dan jou :wink:) wil ik ook wel, het is nu al verwennerij op en top. thumbsup

Diana
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-12-2010 16:12

Bericht door Diana » 29-05-2012 22:16

Ooh wat leuk! Gefeliciteerd!
Rond mijn verjaardag krijgt Owain er dus half broertjes en zusjes bij!! :D
We wensen Julie een voorspoedige zwangerschap toe!

nicol moors
Berichten: 295
Lid geworden op: 17-03-2011 15:48

gaaf

Bericht door nicol moors » 30-05-2012 10:15

Ati van harte gefeliciteerd met het aankomende grut
nog meer baby,s dancer1 dancer1 dancer1 dancer1
verheug me nu al op de mooie fotokes hartjes hartjes
dikke knuf aan moeders de vrouw
en een dikke lebber van betty en fleur
knuffels Nicol en pootjes van Betty en Fleur
www.frommiabo.jouwweb.nl

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 31-05-2012 14:27

Leuk, gefeliciteerd
Puppiefotos altijd welkom

hester
Berichten: 110
Lid geworden op: 17-02-2012 07:24

Bericht door hester » 08-06-2012 21:34

Hoi Ati, ik zag dat op je site stond dat er waarschijnlijk rode en brindle pups uit deze combi komen.
Kan er bijvoorbeeld ook een Blue Merle uitkomen?


En soms zie ik ook foto's van Corgi's met lang haar. Is dat een "foutje"?
(zien er trouwens erg schattig uit)

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 09-06-2012 00:00

Nee Hester, geen blue merle in deze combinatie. Ik ben nog steeds geen kleurtjesfokker. Mijn interesse gaat naar een goedgebouwde hond die het gangwerk heeft dat bij dit ras past. Moeilijk maar niet onmogelijk.

Tegen de tijd dat ik alleen nog naar kleurtjes kijk, ik noem dit konijnenfokken, stop ik er mee.
Gezien de voorouders zouden er behalve brindles en roden ook nog driekleuren en brindle pointed driekleuren geboren kunnen worden. Ik sluit het absoluut niet uit maar ik laat me verrassen.
Mij gaat het tijdens de geboorte om te voelen hoe ze gebouwd zijn en dan in de loop van de acht opfok-weken te volgen of wat ik voelde zich ook doorzet. Dat is interessant voor een werkhond en de bedoeling van het fokken van een rashond.

Ook geen langharen in deze combinatie of 'glamorous coats' maar gewone (zeldzaam wordende) normale werkhondenvachten, in fenotype en genotype.
Ook geen pups die het gen voor DM of PRA bij zich dragen. Hoe de ouderdieren hun heupen doorgeven is voor 1/3 genetisch bepaald, 1/3 is beweging en 1/3 voeding. Van moeders kant meerdere onderzochte generaties, van vaders kant alleen vaders. Dat wachten we dus rustig af.

Ook zijn de beide ouderdieren vrij van andere oogafwijkingen.
Kijk, als ik dat allemaal optel wat is dan nog een kleurtje, hihi.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 09-06-2012 19:00

zoals ik lees, gesproken als een echte goede fokker!!! Idd wat maakt de kleur dan nog uit, als de hondjes maar gezond en met een goede gezondheid de toekomst in gaan!! :D

Grtz Daane
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-06-2012 20:37

Nou, 'ondanks' bovenstaande zullen er ongetwijfeld mooie brindle kleurtjes uitkomen (vind ik tenminste)

Maar worden er zoveel vachten afgekeurd dan tegenwoordig???
Afbeelding

collinensophie
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-06-2011 20:59

Bericht door collinensophie » 18-06-2012 13:34

Natuurlijk wordt er door de fokkers gefokt met medisch meest perfecte honden, daar twijfel ik niet aan. Maar als de puppen allemaal (geboren uit de beste fok), gezond van lijf en leden ter wereld komen, waar kiest een fokker zijn pup dan op uit? Is uiterlijk dan niet belangrijk? Het is mij meerdere keren opgevallen, als wij naar een nest gingen kijken en ik zocht de mooiste pup uit met het mooiste kleurtje, was dat uitgerekend de pup waar de keuze van de fokker op was gevallen. Dan wil het oog van de fokker toch schijnbaar ook wat. We zijn allemaal mensen en op voorhand een voorkeur voor een kleurtje hebben, daar is niks mis mee. Als je een definitieve keuze gaat maken, kan het altijd nog anders uitpakken. Ook moet er nog iets van mijn hart. Ik ben bang dat de fokkers de gezondheidsaspecten zo belangrijk vinden dat het karakter een beetje uit het oog verloren gaat worden.
Ik bedoel niet dat het karakter belangrijker is dan de gezondheid maar dat deze ook een belangrijke rol moet spelen bij de keuze van de ouderdieren. angel

Plaats reactie