Geslachtskeuze pup

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Geslachtskeuze pup

Bericht door Dreamer-Francis » 11-07-2011 19:41

Hallo,

Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, dus maar hier gedaan.
(excuses als het eerder aan bod is geweest..)

Ik vraag me even iets af, ben gewoon ff benieuwd naar jullie mening/ idee.;

Toen jullie besloten hadden een pup in huis te nemen, was er toen al bekend of er een voorkeur was voor geslacht?
Hoe is dat bij jullie gegaan??

En voor degenen die meerdere hondjes hebben;
Zijn er combinaties die aan te raden zijn?? ; reu+teef/ reu+reu/ teef+teef/ teef+reu...???

Ik ben heel benieuwd!!

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-07-2011 19:53

Haha wou hierop bijna al een antwoord zetten bij jou vorige vraag! :wink:

Voor wij cardies hadden, hebben wij twee reuen gehad!
Daar we nooit eerder teefjes gehad hebben ging onze voorkeur dus ook uit naar een reu.

Maar (en je bent met deze gewaarschuwd) eens je door het cardi virus gebeten bent, wil je er zeker meer, dus wilden wij al gauw (moesten wel 2 jaar wachten :lol: ) nog een cardi erbij!

Door de fokster werd ons aangeraden om er een meisje bij te nemen :wink:
Mmmm was even wennen aan het idee, maar ik kan je nu al vertellen dat we ons meisje voor geen goud van de wereld meer willen missen!
We zijn heel blij met onze prinsesje en helemaal met de goede match die de fokster heeft voorzien tussen Frodo en Arwen
hartjes en ons!
Alles past hier gewoon perfect in elkaar

:lol:
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 11-07-2011 20:03

Hoi Elsje,

bedankt voor je snelle reactie, hihi!!

Ok, dus jullie hebben een heer en een dame ! :D

Hoe oud is Arwen nu dan?
Is ze al loops geweest?
Zo ja, hoe hebben jullie dat dan aangepakt met Frodo??
Kan Frodo zich goed gedragen en zich inhouden (hihi) of is 1 van beide of beiden onder het mes geweest??

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 11-07-2011 20:05

Toen wij een hondje in huis wilden nemen moest het voor mij een reu zijn. Ik zag de loopsheid van een teefje helemaal niet zitten en zeker niet als je net op vakantie zou zijn. :twisted:
Dus ons eerste cardi-kapoentje was Deshke, een reu, nu 7,5 jaar oud. Na 3 jaar besloten we toch voor een 2de reu te gaan en op aanraden van onze fokster is dat reutje een teefje geworden, die gesteriliseerd zou worden, want nog steeds zag ik die loopsheid en de uithuizigheid/vakantie van Desh niet zitten. Onze DA was dan blijkbaar voorstander van zo vroeg mogelijk te steriliseren en zo is dat gebeurd. Dus hebben wij hier nooit last gehad van loopsheid en Desh op vakantie te oeten sturen.
Achteraf ben ik heel blij met die keuze : eerst reu, dan teef. Nu Ati heeft beide hondjes voor ons uitgekozen. Een voorkeur hadden we sowieso niet. En Desh was voor ons de eerste hond, dus wisten wij veel wat betreft opvoeding (wel 3 boeken in huis gehaald en 1 kinderboek) en dat is (volgens mij) allemaal prima verlopen. Ook voor Buffa stonden we op de wachtlijst en ook hier heeft Ati gekozen welk hondje bij ons het best pastte. Buffa is ondertussen 3,5 jaar.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 11-07-2011 20:07

eerst 2 reuen gehad (anderhalf jaar verschil)
dan een gesteriliseerde volwassen teef
dan is de jongste reu gestorven

toen we keken naar een cardiganpup maakte geslacht voor ons niets uit, uiteindelijk is het een reu geworden :wink:
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-07-2011 20:07

Jaaaaa Fransisca
Ons Arwen is een vlugge meid en ze is nu amper 8 maandjes oud en vorige maand heeft ze ons lekker verrast met het loops worden!
Maar we hadden een goed plan en schitterende vrienden (ROOsje en Co) die hebben ook 2 cardies en op dag 9 van de loopsheid is Frodo dus op vakantie gegaan, verder is hij een weekend met het baasje op reis geweest en daarna nog een 5 tal dagen naar hotel Roosje en Co.

Maar kleine Arwen zal eind september geholpen worden!

Bij het begin van de loopsheid was Frodo wel even in de war, toen het kritiekste moment eraan kwam, raar maar waar, speelden ze bijna niet meer met elkaar en nu............... nu spelen ze de pannen vanhet dak!

Ik heb de indruk dat hun tijdelijke scheiding ervoor heeft gezorgd dat onze twee sloebers nog onafscheidelijker geworden zijn!

's ochtends spelen ze met elkaar vanaf de eerste 30sec.
:mrgreen:
Afbeelding

jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 11-07-2011 21:17

Hier 2 reuen.
Hiervoor een Rottweiler teef gehad en die loopsheid dat wilde ik echt niet meer.
Dus onze hond na de Rottweiler werd onze Brego. En omdat we geen gedonder willen met een reu en teef werd de keuze voor een Cardi ook een reu. Geen gedoe met de honden scheiden ed als er eentje loops zou zijn en ze kunnen het supergoed vinden!
Bovendien hou ik niet van snijden in een gezonde hond dus castreren is geen optie voor ons. De reuen willen we ook mee dekken in de toekomst als alles volgens plan gaat lopen, en een teef laten helpen doe ik dus niet zomaar.

Dus hond nr 3 (cardi nr 2 :mrgreen: ) wordt in de toekomst ook een reu.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 11-07-2011 21:30

Hoi hoi,

bedankt voor de reacties!! :D

@ Jess;

Er zijn mensen die zeggen dat bv reutjes sowieso geholpen moeten worden omdat ze toch niets mogen doen en als ze dus wel die hormoontjes hebben zich zelf alleen maar kwellen en dat zich dan natuurlijk uit in het gedrag..
Maar er zijn ook mensen die idd zeggen dat als een hond (reu of teef) gezond is en verder geen problemen heeft, gewoon mooi de boel de boel laten zeg maar..mmhh..tsja...

Maar ze hebben elkaar, als reutjes, goed geaccepteerd?
En gaat het altijd goed tussen hen?

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 11-07-2011 21:37

Er zijn 2 redenen waarom wij een reu hebben.
Vanaf toen wij klein waren er altijd reuen thuis, zowel bij mij als bij Michiel. We kennen eigenlijk niet anders.
En teven worden loops.

Verder, denk ik, dat als je meerdere honden hebt. En dus aan een echte roedel begint het verstandig is om een reu en een teef te hebben. Qua gedrag gaat dat 9 van de 10 x goed.
Reuen zullen altijd gaan proberen om de andere reu van de eerste plek te krijgen.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 11-07-2011 22:04

een reu blijft hier intact behalve indien een castratie medisch noodzakelijk is :wink:
Een teef waarmee niet gefokt wordt, zal gesteriliseerd worden na de eerste loopsheid, omdat daar toch wel een aantal voordelen aan verbonden zijn
Afbeelding

Plaats reactie