Springen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Springen

Bericht door Suzan » 18-03-2011 10:24

Zijn we weer. Ons mormeltje heeft bedacht dat hij wel een mooie entree maakt op het speelveld door van het pad af te gaan, door de struiken te worstelen, en dan vanaf het plateau op het veld te springen. Tadaaaaah :-)
Plateau is ongeveer 1.30 meter hoog. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar omdat 'ie ook steeds vaker schattend naar beneden kijkt op andere, hogere plekken zijn we er toch niet blij mee. Zijn hier nog meer spring-cardi's?

Afbeelding
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 18-03-2011 11:53

duh spring is in the air natuurlijk :lol: (sorry kon het niet laten!)

Nee hier hebben we dat probleem niet eigenlijk! het staat uiteraard wel chique als je zo'n entree kan maken, dus ik snap Gijsemans best wel hoor :wink: tada
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 18-03-2011 14:27

Herkenbaar. Chef doet dat altijd vanuit de auto. We gaan ergens heen - meneer wil niet de auto in -. Dan, o.p., tillen we hem op en zetten hem in de kofferbak (we hebben een wat hogere auto).
Als we dan bijna bij de plaats van bestemming zijn, gaat hij al op zijn achterpoten staan met zijn kop tegen het raam. Want hij wil naar buiten.
Dan gaat de achterklep open en moeten we eerst 3x blijf (incl. gebaar) zeggen en voorzichtig de klep opendoen anders springt hij zo de auto uit. En dat is -rugtechnisch- ook veel te hoog om te springen. Meestal kunnen we hem dan opvangen.
Chef lijkt er geen last van te hebben en komt altijd met een groots gebaar die auto uitstormen.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 18-03-2011 19:48

Hier hetzelfde met de auto, daarom ligt mevrouw voortaan vast in de auto.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 18-03-2011 21:51

Ja ook hier z'on spingveer......
Uit stilstand doet hij het om aandacht te krijgen en het liefste op en af de bank (een keer of 100) en nee dat mag hier ook eigenlijk niet.
De zitkuil in is ook favoriet...
dus ik ben zeer benieuwd naar de tips :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 18-03-2011 22:05

Euhm nee eigenlijk heb ik dat probleem niet met Hummer. Hummer mag niet uit de auto springen en dat doet hij dan ook niet. En voor de rest zit hij in huis nergens op.
Succes met het zoeken naar een oplossing :wink:
Afbeelding

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 19-03-2011 17:16

Bij ons mag ook NIET gesprongen worden.........!!
En dan gebeurd het ook niet :D
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 19-03-2011 19:16

Sky mag ook niet springen... (wordt ook altijd in en uit de auto getild :D )...
Maar jah tijdens de "ondeugende momenten" spingt meneer nogal eens op de bank... zo van pak me dan, je kan me toch niet krijgen!!
De zitkuil is normaal altijd afgesloten voor hem zodat hij daar ook niet in kan spingen....onddanks dat deze schuin afloopt en dus niet de diepte in kan spingen maar toch.. en als hij een gaatje ziet :mrgreen:
Waar het ons om gaat is meer het opspringen zeg maar...tegen mensen, en uit stilstand om aandacht.
dus ben nog steeds benieuwd
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 19-03-2011 20:02

Hmz, bij Sky is het net even anders denk ik.
Als hij springt om aandacht, dan moet je 'm dat dus niet geven denk ik ;-)
Of hem tijdig iets anders opdragen.

Gijs wil niet eens in/uit de auto springen (klein autootje, te smalle ingang denk ik) hij springt ook niet/nauwelijks tegen mensen op.
Hij heeft meer last van een lichte overmoedigheid buiten denk ik.
Ik heb hem in het bos ook zeker niet elke seconde onder appel staan. Hij is dan los en 'vrij' en loopt niet de hele tijd naast ons.

Hoe hoog/laag mogen de hondjes eigenlijk springen hier die behendigheid doen? Een halve meter ofzo?
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 19-03-2011 20:17

Nee ik weet dat ik hem geen aandacht moet geven :D .... maar in het kader van je mag niet spingen....... ga ik wel eens de mist in :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie