Reuen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Reuen

Bericht door Suzan » 18-02-2011 09:09

Hoe zijn jullie (ongecastreerde) Cardi-reuen met andere reuen?

Als pup speelde Gijs natuurlijk met alles, tijdens die strandwandeling ging het ook prima.
Maar de afgelopen maanden heeft hij een paar keer gevochten met reuen.

Sinds een paar weken draai ik me dus maar direct om als er zo'n hond aankomt, en als ik roep dan loopt 'ie netjes mee (tja, het is dan toch geen leuk teefje he). We ontlopen het dus eigenlijk :-)

Nu kom ik weinig onbekende Cardi-reuen tegen (eentje in het park maar die is uitsluitend met z'n bal bezig). Ik heb ooit ergens gehoord dat ze extra fel kunnen zijn naar andere Cardi's?
Als ik zie hoe leuk jullie altijd wandelen zal dat wel meevallen toch?
(Of zijn er ook veel reuen die nooit meegaan met die wandelingen?)
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 18-02-2011 09:20

Eigenlijk mag ik niet reageren, want Hummer is wel gecastreerd. Hummer is een echte allemansvriend. HIj heeft tijdens wandelingen nooit ruzie met andere honden. Op de laatste wandelingen heeft hij voor het eerst gehad dat hij niet zo aardig deed tegen Noa van Audrey, maar het was niet ernstig. Voor de rest heb ik nooit problemen.
Ik hoop dat je nog veel antwoorden krijgt van niet gecastreerde reuen.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 18-02-2011 09:50

Noa is niet gecastreerd en reageert naar Andere honden best fel, als hij aan de lijn zit. Wij gaan eigenlijk nooit naar een speelveld en kom met wandelen dus eigenlijk weinig andere honden tegen. Noa is van het type, als jij normaal doet doe ik het ook, maar als er iemand duidelijk de baas wil zijn, dan laat hij zich wel horen.
agfgelopen wandeling is dit gewoon prima gegaan, tja wat gekibbel heb je altijd, maar daar maak ik me niet heel druk om, dat regelt zichzelf wel.
In het bos bij vreemde honden neem ik ook geen risico en lijn ik ze allebei aan als we andere honden tegenkomen...
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 18-02-2011 10:02

Hmm nou als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik Hummer heb laten helpen. Ik moet er niet aan denken dat ik hem telkens moet aanlijnen als we een andere hond tegen komen. Hummer en ik zijn altijd op zoek naar andere honden tijdens een wandeling, want dan kan hij lekker spelen :mrgreen:
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 18-02-2011 10:51

Frodo is niet gecastreerd en dit gaat goed hoor met andere reuen, zolang ze sporen en normaal gedrag vertonen speelt hij lekker met hen.
We wandelen elke dag los. Het grootste deel van de wandeling is hij vrij (alleen op straat niet :wink: de rest wel) hij luistert zeer goed, ook als hij andere honden ziet! Hij wil er steeds heen om te spelen, maar dat kan niet altijd omdat de meeste honden bij ons in het park aangelijnd zijn en de bazen mij zowiezo al aankijken van: doe jouw hond aan de lijn :twisted:
Nou dat doe ik niet want als ik wil dat hij er niet heen gaat dan gaat hij er niet heen!
Tegenover honden die niet sporen, gromt hij van een kilometer ver, om hen te waarschuwen :mrgreen:
Kleine Arwen heeft net zo'n alarmbel!
Vorige week op de hondenschool was ze helemaal niet blij met de springer spaniel naast haar :lol: mevrouw liet dit ook aardig weten door haat haren op de rug recht te zetten en haar tandjes te tonen!
Die deense doggen, die rustiger zijn van aard, dat is meer haar ding
hartjes
tis me wat die twee hoor, echte scheetjes hihi
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 18-02-2011 12:03

fijn dat het bij jou wel goed gaar Elsje :wink:
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 18-02-2011 12:27

Desh is ook niet gecastreerd en heeft geen problemen naar andere reuen. Die is wel nieuwsgierig naar de andere hond maar de kennismaking moet niet lang duren. Desh leest liever de krant (graskant) dan zich met andere honden (reuen of teven) te moeten bezig houden. Zelfs als de andere reu gromt zal Desh nog geen grommetje geven. Buffa daarentegen, tja die moet op dat moment haar grote broer verdedigen en die laat dan wel eens haar wangetjes naar omhoog hangen zodat de tanden goed zichtbaar zijn en zal ik wel eens grommen :)
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 18-02-2011 16:33

sky is niet gecastereerd en heeft weinig problemen met reuen..
nou moet ik eerlijk bekennen dat het ook wel moeilijk uittesten is omdat we hier wel veel honden hebben, maar die vallen allemaal in de catogarie... groot, zeer groot, lomp, ik spring op je rug, ik loop je omver..
oh ja en de ik eet je op soort loopt hier ook erg veel. :cry:
Niet veel vriendelijk materiaal zeg maar.

Daar komt bij dat ze de zandverstuiving aan het uitbreiden zijn en er dus dagenlijks enorme vrachtauto;s rijden en onze sky denkt dat dit dus die mooie oohh zo bekende koeien zijn :lol:
Kortom die komt niet meer terug als ik hem roep.
Dus echt spelen doet hij met een klein frutje van 3 kilo en daar is hij zeer lief en zacht voor.
En dat is een reu.
Beide honden van mijn zwagers zijn reuen en ook daar geen problemen mee.
Zijn papa is een reu en daar kruipt hij voor dus hier (nog) geen probleem.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 18-02-2011 18:21

Tja, Axel loopt altijd los hier in de buurt. Ook als er andere honden aankomen. Als er dan reuen bij zijn dan wordt er even gekeken wie van de twee het verste kan plassen en wie de staart het hoogste kan dragen...........en dan lopen we door.
Ik let er niet speciaal op en Axel vermijd oorlog, tenzij..............hij een jongere cardiganreu tegen komt.
Op de tentoonstellingen lust hij de jeugdige reuen rauw, hihi.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 18-02-2011 20:30

wahaah dat wordt lachen dan op de jonge hondendag :D :D
Of komt hij niet mee?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie