Hulp gevraagd voor onze hyperactieve welshcorgi..

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Ikkus
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-01-2011 11:58

Bericht door Ikkus » 19-01-2011 13:48

courtly schreef:Ikkus, wij zijn op dit forum knap open naar elkaar toe. Mij moet het van het hart dat je wel erg vaag over jezelf en je woonplaats bent.
Is daar een reden voor?
Nou echt een reden niet maar ik zet liever niet alles open en bloot op een forum/internet dus vandaar...

Roosje: Neeee wij zijn absoluut geen fokker! Ze heeft in 6 jaar 2 nestjes gehad puur omdat wij dat leuk vonden.. ze is gedekt door een corgi die wel als dekreu op internet staat (weet zo de plaats niet meer..)

En wat betreft een gedragstherapeut.. tja het is niet mijn eigen hond en aangezien mijn ouders op dit moment niet al te veel geld hebben (mijn moeder is werkloos sinds een jaar) gaat dit het niet worden.. ik had al geopperd of wij (Ik, zusje en broertje) het niet konden betalen maar mijn zusje is met haar rijlessen bezig wat haar veel geld kost en mijn broertje is 16 en heeft dus ook niet veel te besteden.. maar zouden we dit zelf op kunnen lossen? Ik ben namelijk helemaal fan van 'The Dogwishper' (verkeerd geschreven,sorry!) met Cesar Millan en sommige dingen kun je volgens mij ook wel zelf met een beetje doorzettingsvermogen..?

Oja en een foto van haar :D

Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 19-01-2011 13:54

Het enige wat ik zelf zou dokteren is meer beweging geven en kijken hoe het dan gaat. Zoek op internet naar hondenspelletjes om haar brein bezig te houden. Bij Cesar Milan staat er niet voor niks bij dat je het zelf niet moet proberen zonder begeleiding en zijn gouden regel is:
exercise
discipline
affection

In die volgorde!
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 19-01-2011 14:20

Een goed hondenschool zoeken, veel met haar spelen en wandelen, kan al een goed begin zijn :wink:
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 19-01-2011 14:34

geen tips verder maar wat een lief snuitje heeft ze!
Afbeelding

Ikkus
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-01-2011 11:58

Bericht door Ikkus » 19-01-2011 15:00

hummer schreef:geen tips verder maar wat een lief snuitje heeft ze!
Ze is verder ook superlief :D Het liefst ligt ze ook lekker bij je schoot en maar kusjes geven hihi niet zo handig nu omdat ze weer vreselijk aan het haren is..

Maar we gaan het met meer beweging proberen en ik zal even kijken naar spelletjes op internet!

Hoe doen jullie dat trouwens als het buiten slecht weer is?

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 19-01-2011 15:06

waar wonen jullie precies, mag via pb of mail. Is een leuke hondenschool en daar een training te doen geen idee? Kost ook wel iets, maar lang niet zo veel als een therapeut.
en ik heb al aangeboden om eens kennis te komen maken.

Wat betreft de filmpjes van Ceasar Millan: don't try this at home. Dus niet gaan experimenteren met allerlei dingen zonder deskundige begeleiding.
Een goede consequente benadering van jullie hondje is natuurlijk altijd goed en houd in het gezin dezelfde regels. dus niet dat ze bij de een iets mag, dat de ander niet goedkeurt. Een geestelijke uitdaging, bijvoorbeeld zoekspelletjes vinden veel honden ook erg leuk. net als dat voetballen trouwens

Wat betreft de dekreu van internet: bedoel je daar Marktplaats mee? Dit zijn helaas niet de goede reuen. Mag je me ook over mailen voor uitleg.

Ik ben via mail te bereiken onder emnijhuis at planet punt nl
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 19-01-2011 15:09

Ikkus schreef:
hummer schreef:geen tips verder maar wat een lief snuitje heeft ze!
Ze is verder ook superlief :D Het liefst ligt ze ook lekker bij je schoot en maar kusjes geven hihi niet zo handig nu omdat ze weer vreselijk aan het haren is..

Maar we gaan het met meer beweging proberen en ik zal even kijken naar spelletjes op internet!

Hoe doen jullie dat trouwens als het buiten slecht weer is?
Leuk dat je meer beweging gaat geven enzo.

Euhm slecht weer........nou gewoon het zelfde als wanneer de zon schijnt :wink:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 19-01-2011 17:20

Wij hebben een regenpak aangeschaft pink_elephant

Maar als het echt noodweer is dan halveren we gewoon zijn uitlaatbeurten hoor, dat kan best een keertje. Dan krijgt 'ie een lekker bot, we doen een extra spelletje of ik neem 'm mee boodschappen doen, dat vind 'ie ook leuk en dan staan we tenminste ergens droog :-)
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 19-01-2011 17:31

dat is ook zo :wink: zo vinden het al lang leuk dat je met ze bezig bent! Maakt niet echt uit of dat wandelen is of iets anders :lol: heerlijke hondjes zijn het :lol: :lol:
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 19-01-2011 20:02

Ikkus schreef:
hummer schreef:geen tips verder maar wat een lief snuitje heeft ze!
Ze is verder ook superlief :D Het liefst ligt ze ook lekker bij je schoot en maar kusjes geven hihi niet zo handig nu omdat ze weer vreselijk aan het haren is..
Maar we gaan het met meer beweging proberen en ik zal even kijken naar spelletjes op internet!
Hoe doen jullie dat trouwens als het buiten slecht weer is?
Ze heeft idd een lief snoetje. Ze draait je zo om de vinger, da's nu typisch. :)
Hoe hou je je hond bezig?
Buiten 1) wandelen 2) buiten spelen : skateboard, bal, trekspelletjes, .... 3) een 2de corgi erbij en dan spelen die veel samen
Binnen : 1) trekspelletjes 2) rollerbal met snoepjes er in 3) zelf achter je hondje aan zitten om iets af te pakken (en ze bewust niet te pakken krijgen) 4) snoepjes verbergen en ze dan laten zoeken (doen we tegenwoordig elke dag) 5) een botje geven 6) konijn of duif klaar maken :)

Succes in elk geval : het zal wel lukken.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Plaats reactie