heelen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Plaats reactie
Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

heelen

Bericht door Chefke » 29-12-2010 09:55

Hey,

Gisteren is mijn schoonmama jarig geweest en Chef mocht mee. Natuurlijk met zijn leuke stropdas aan want het was FEEST.

Helaas heeft Chef niet lang van het feest kunnen genieten want Chef bleef niet op zijn 'plaats' liggen. Dus vrouwtje zat ook niet erg relaxed omdat Chef steeds weer op de plaats gestuurd moest worden.

Nu hebben ze bij schoonmoeders altijd een lopen buffet en iedereen die langs Chef kwam lopen werd geheeld (stiekum vond ik het wel komisch maar dat heb ik niet laten blijken natuurlijk). Chef lag nieteens in de pad. Ik heb er 3x wat van gezegd, maar het is instinct, moet je dat bestraffen?

Helaas heeft Chef vroegtijdig het feestje verlaten. Ik heb hem maar even thuis gebracht. Kan hij lekker in zijn eigen mandje een dutje doen.

Mijn vraag aan jullie is:

Kennen jullie dit probleem?
Zou hij dan te enthousiast zijn geweest voor de drukte?
Hoe lossen jullie het op? Het kan niet de bedoeling zijn dat Chef dan maar niet mee gaat, dat vind ik niet gezellig. Hij moet maar leren dat hij niet kan heelen op een verjaardag, maar hoe pak ik dat aan.....

Tips graag!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 29-12-2010 10:48

Hihihihihih, het is best wel heel erg komisch als je het zo leest :lol: :lol: :lol:
Maar wel vervelend. En mensen zijn geen koeien! Het klinkt alsof het een beetje te druk voor hem was.

Gijs wil alleen wel eens heelen als we spelen, en ik ren heel hard door het huis (of als ik op de bank zit, terwijl hij graag wil rennen).

Maar soms, bij anderen op bezoek, gaat 'ie keihard blaffen en springen om aandacht.
Dan heb ik zijn dekentje mee, en leggen we hem gewoon even een paar meter verderop op zijn dekentje, aan de riem, riem om een stoelpoot, met een knaagdingetje. Binnen no time ligt 'ie dan met z'n pootjes omhoog te slapen, en daarna is 'ie veel rustiger.

Misschien een oplossing voor Chef?
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 29-12-2010 12:26

Sky heelt ook graag...
fietsers, joggers en mensen die langslopen...
Ook spingt sky graag als hij aandacht wil en gaat ook hard blaffen.
Of heel hoog en bijt me even in mijn bovenarm (auwww).
Zijn bijnaam is inmiddels jolly jumper. en wat we ook doen het springen krijgen we er niet uit grr :D
Dus ik ben benieuwd naar de tips.

Mocht je er nu helemaal niet uitkomen, vraag het dan eens aan jeannette smit (ook op het forum) zei is daar heel goed in en geeft ook les :D :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 29-12-2010 17:41

Hier ook zo'n springspin. Zoë heeft mijn moeders buurman geheeld, maar die noemt het bijten. Hij is niet zo'n fan.
Zoë kan ook zo heerlijk blijven hangen in haar drukke geblaf, negeren helpt voor geen meter. Nu geef ik haar als ik thuiskom een gedroogde eendenvoet waar ze best even flink op moet kauwen en dan is ze gewoon rustig, misschien is dat ook wat voor Sky. Moet wel een snack zijn die erg lekker is en die niet in een seconde op is. Een minuutje ofzo is prima.
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 29-12-2010 18:11

Meta kan je misschien ook helpen! (geeft ook les)

Onze Chef heeft het al even niet meer gedaan. Ik denk door wat afleiding. (haha) Maar hij doet het heeeeeeeel erg als ik ga grasmaaien. Heb al verschillende broeken kapot.
Soes doet het (nog?) niet, oh wacht eens..............jawel, die doet het bij Chef!!!!
Maar ja, da's niet zo erg. Chef geeft haar vanzelf op haar donder. Kan hij beter als ik.

Ik ben benieuwd naar de tips!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 29-12-2010 18:32

hannabelgje schreef:Hier ook zo'n springspin. Zoë heeft mijn moeders buurman geheeld, maar die noemt het bijten. Hij is niet zo'n fan.
Zoë kan ook zo heerlijk blijven hangen in haar drukke geblaf, negeren helpt voor geen meter. Nu geef ik haar als ik thuiskom een gedroogde eendenvoet waar ze best even flink op moet kauwen en dan is ze gewoon rustig, misschien is dat ook wat voor Sky. Moet wel een snack zijn die erg lekker is en die niet in een seconde op is. Een minuutje ofzo is prima.
Ohh dat is wel een tip, waar bestel ik die dingen? :D :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 29-12-2010 20:18

Die voeten zijn helaas niet te bestellen, die droog ik zelf, maar gedroogde lapjes vlees kun je wel gewoon kopen en dat werkt ook denk ik wel.
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 29-12-2010 22:20

Soms vraag ik mij wel is af of ik wel een cardigan heb of ik ben te streng voor hem. Nee Hummer doet dat niet op mensen fietsers enz. Hij zou het wel bij de paarden willen doen als hij de kans zou krijgen.
Ik heb ook geen tips dus.
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 30-12-2010 09:26

Nou dank voor de reacties!

Ik denk dat
a) het een beetje te druk was in een keer voor Chef
b) we dat de volgende keer een beetje moeten opbouwen
c) we in een, nu al, vuurwerk knallend dorp wonen, dus dat het ook een combi kan zijn van die 2
d) ik hem de volgende keer ga afleiden en een (nieuw) mega-kluif-bot-speeltje o.i.d.
e) als de baas wat rustiger is, de hond dat waarschijnlijk ook is.

Chef springt niet bij ons, maar dat kan nog komen. Hij is nu 2,5 jaar en elke week heeft hij weer nieuwe fratsen.....waar ik dan wel weer om kan lachen. :lol:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 30-12-2010 10:02

Qua stevige snackjes, die gedroogde oren (lamsoren b.v.) gaan ook wel even mee!
Afbeelding

Plaats reactie