Agility

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Plaats reactie
Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Agility

Bericht door Clooney » 05-07-2013 18:48

Hoi!

Ik heb een vraagje en jullie kunnen mij vast helpen!
Momenteel volg ik met Clooney gehoorzaamheidscursussen en dit vinden we allebei super leuk. Maar nu wil ik eigenlijk nog iets met hem erbij gaan doen, iets met meer "actie" voor Clooney.
Treibball lijkt me erg leuk maar ook agility. Als er in het bos een boomstronk of iets dergelijks ligt dan moet en zal hij eroverheen als hij de kans krijgt.
Maar nu mijn vraag; wat is de maximale hoogte die een corgi mag springen en zijn er andere dingen waar rekening mee gehouden moet worden? Ik wil hem namelijk absoluut niet overbelasten, en wil hier rekening mee houden als ik ga kijken bij verschillende hondenscholen(waarvan er geheid een aantal nog nooit een corgi in de groep hebben gehad).
Het is niet iets waar ik morgen mee wil beginnen, maar ik wil me wel goed verdiepen voordat ik ergens ga kijken, dus ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven!
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 05-07-2013 21:21

Hier geen behendigheid, ze vindt het heel leuk om te doen, maar het veroorzaakt een enorme adrenalinerush waar ze dagen erna nog last van kunnen hebben tot zelfs een week.
Bovendien is behendigheid enorm belastend voor de spieren en gewrichten.
Afbeelding

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 06-07-2013 11:34

Bedankt voor je reactie. Dat van die adrenalinerush, dat dat zo lang kan aanhouden wist ik niet.
Ik ben inderdaad een beetje bang voor het belastende gedeelte!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 06-07-2013 19:30

We doen het met Sky ook, maar niet op topniveau , gewoon voor de fun.
Alle sprongen laag en de paaltjes wat wijder.
Je kan hem geen groter plezier doen.
We kijken samen met de hondenschool heel goed naar sky, ook vanwege zijn pootje, en wordt hij moe dan stoppen we gewoon.
De hs is ook bekend met het ras dat scheelt.
Ik moet wel eerlijk wezen dat Sky ook wel de bouw er voor heeft, is wat korter in de rug.
Met Bryn zou ik het niet zo snel doen denk ik.
Daar beginnen we straks mee met treibal.
Wat ik dan weer veel leuker vind, want daar hoef ik niet zo te rennen;);)
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 17-07-2013 20:09

Bedankt voor je reactie! Alhoewel ik er van overtuigd ben dat Clooney het super leuk zal vinden, heb ik na goed overleg besloten dat behendigheid het in elk geval niet wordt! Dus we orienteren ons gewoon rustig verder op de andere mogelijkheden. Treibball lijkt me inderdaad ook heel erg leuk! En dan gaan we sowieso ook nog verder met de gehoorzaheid, dus vrvelen doen we ons zeker niet:)
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 22-07-2013 10:52

Lieve en Jeroen doen ook agility (voor de fun) en Famke ook met fletcher (wedstrijdnivo) mss moet je haar eens mailen. (haar mailadres staat op wccn-site).

Er zit bij Jeroen nog een pem op cursus en ook wat teckels. Lieve heeft er heel veel plezier in en Jeroen ook, die rent zich rot omdat Lieve er snel is.

We trainen bij N@N dogtrainers in Nieuwendijk. Die hebben ervaring met cardigans en pems met agility. Ook met treibal. Dat heb ik met Chef gedaan. Maar na 2 seizoenen had ik daar geen lol meer in.... Chef ook niet. Dus daar zijn we mee gestopt. Chef is meer van de kunstjes en zoeken en apporteren, daar kun je veel meer snoepjes mee verdienen.

Grts. Margreet.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 23-07-2013 10:20

Zoeken/speuren en apporteren waren hier ook een groot succes. Maar gehoorzaamheid ook wel hoor. Bij treibbal ging Gijs nogal hard blaffen, om een of andere reden.

Alle sporten die je voor de lol doet, kan je aanpassen aan de bouw van je hond. Sprongen kun je lager maken etc.
Maar als je serieus aan de slag wil (je zou zomaar enthousiast kunnen worden als je hond het goed blijkt te doen), dan zou ik eerst de bouw van je hond laten beoordelen en foto's laten maken etc.

En vooral iets gaan doen wat ook voor jezelf leuk is, dan ga je tenminste als het koud is & regent ;-)
Afbeelding

Plaats reactie