Dominantietheorie blijkt niet correct

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 13-04-2013 09:54

Ja, volgens mij is sowieso alles wat we ze leren voor ons eigen gemak he ;-)
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 13-04-2013 19:19

Inderdaad mee eens!
Het kan veiliger zijn wanneer je zelf eerst de deur uitstapt en kijkt wat er allemaal gebeurd buiten,ipv de hond als eerste te laten gaan! :D
Alleen een heleboel mensen doen het toch vanwege de zogenaamde "rangordebepaling".
Het is toch helemaal niet leuk om alleen maar bezig te zijn met,oef,ik moet eerst,anders is de hond ranghoger en dominant,bij bijna alles wat je doet!
Volgens mij levert dat juist spanning en onbegrip op,omdatje zo daar mee bezig bent steeds en zo wil je toch niet leven en een hond hebben!
Een hond is een maatje waar je mee samenleeft en samen leuke dingen mee doet en geen slaaf,in mijn ogen dan!
Een hond heeft ook structuur nodig,ritme,duidelijkheid,richtlijnen,rmaar dat hoeft echt niet op zo'n spastische manier!

Shaun Ellis,prachtige man,kan uren naar de docu's kijken! :D
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 13-04-2013 21:43

Bedankt Yvette, dit is leerzaam en leuk.

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 15-04-2013 08:37

Volgens mij staat er bij de corgi in de beschrijving van het karakter ook nog steeds dat hij op een bepaalde leeftijd gaat proberen de leiding over te nemen en dat je dat de kop in moet drukken om de rest van zijn leven een gezellige corgi te hebben. Vind ik ook wel een beetje achterhaald.
Afbeelding

Plaats reactie