Gizmo en yoda

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 07-04-2013 13:11

lijkt me echt geweldig! Hoe oud kan zo'n tinker worden?
En dan die Cardigans.... ach daarover hoef ik niets meer te zeggen... kijk maar naar Joep in het linkerhoekje... throwakiss

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 07-04-2013 17:02

Whauw mijn banner die is gaaf
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 07-04-2013 17:30

ja, heel leuk!

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 07-04-2013 17:33

Coo schreef:lijkt me echt geweldig! Hoe oud kan zo'n tinker worden?
En dan die Cardigans.... ach daarover hoef ik niets meer te zeggen... kijk maar naar Joep in het linkerhoekje... throwakiss
Is moeilijk te zeggen ken mensen die hebben een tinker van 32 en ook mensen die hun tinker verliezen met nog geen 10 jaar. Maar is gewoon te vergelijken met een "normaal" paard
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 07-04-2013 17:40

Haha, Bono klinkt als een erg grappig paard!
Zijn niet alle paarden eigenwijs?
Ik heb als kind een IJslander gereden, dat was qua koppigheid net Gijs als pup.
We moesten hem ook altijd vangen in de wei anders kwam 'ie niet.
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 07-04-2013 17:45

eigemwijze paarden, eigenwijze honden, eigenwijze eigenaren???

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 07-04-2013 19:00

Coo schreef:eigemwijze paarden, eigenwijze honden, eigenwijze eigenaren???
Oftewel je valt voor dit type :mrgreen: :mrgreen: of je kweekt het lekker zelf zoals ik :oops:

P.s ook ijslanders vallen onder de koudbloedpaarden ( paarden die sober gevoerd moeten worden, koel in het hoofd zijn en bere sterk en eigenwijs.
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 07-04-2013 19:42

wat heb je gekweekt?

ik ga weer ff googelen, nu op koudbloedpaarden.
kom van m'n levensdagen niet meer achter die computer vandaan....

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 07-04-2013 20:02

ben blijven hangen bij de Budweiser reclame's met de Clydedales.
Krijg er kippenvel van.

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 08-04-2013 07:54

Coo schreef:ben blijven hangen bij de Budweiser reclame's met de Clydedales.
Krijg er kippenvel van.
Budweiser reclames hartjes wonderful die zijn zo mooie he. Ha toen ik deze maand 8 jaar geleden te horen kreeg van rene ( mijn man) dat ik een eigen paard kreeg omdat ik mijn therapie had afgemaakt, riep ik een shire als bij het land van ooit. Wij dus naar someren naar een fokker. Sta ik daar voor zo'n jochie van pak em beet schofthoogte bijna 2 meter met mijn kapotte voetje, en mijn krukkies. Was toch wel heeeeeel erg hoog hoor. Zegt die man maar meiske gij moet n tinker kopen. Wij naar huis gegoogled op tinker en whauw een shire, clydedales in het klein. Nou we zouden een wat oudere, goed beleerde tinker kopen tot ik op mp een heel lief ondeugend koppie zag van een jonge tinker. Heb 3 weken geroepen ik doe het niet veel te jong maar wat was die knap hartjes hartjes bij heel veel andere tinkers gaan kijken en tja die waren het niet he ( waarom niet dat weet ik niet hoor) . Na 3 weken was rene het beu en riep we gaan kijken en de trailer gaat mee, tja daar gekomen bleek meneer amper ingereden te zijn maar wat was hij lief en geweldig ( lelijk want het was een echte puber totaal uit verhouding) :mrgreen: en jawel je raad het al bono ging mee, in het begin heb ik gevloekt, ik ben gebeten, hij heeft me klem gezet, weigerde iets voor mij te doen enz stond echt weer op het punt hem te verkopen, maar god wat was ik gek op die gek. Uiteindelijk ben ik via via terecht gekomen bij corinne vogelaar in ruinen en daar ben ik met hem heen gegaan. Na dat weekend had ik een ander paard omdat ik had geleerd hoe ik de leider kon zijn. Ik had geleerd dat bono mij ook aan kon voelen en dus spiegelde ( ja dat koppige dus he) ( ik was in een constant gevecht met de halve wereld, was vanuit een heerlijk baan als conducteur beland in de rolstoel en onze zoon bleek autistisch te zijn dus genoeg op het bordje hoor). Hoe vaak ik niet bij bono in zijn stal heb staan huilen en ik dan die grote snor van hem in mijn gezicht kreeg als troost. Of als ik weer eens boos op mijzelf moest worden omdat ik iets niet durfde met mijn voet en bono mij daar op zijn manier toe dwong die keren zijn niet te tellen hoor. Het geduld, de liefde en zijn bereidwilligheid zijn inmens voor mij maar van ik ook voor hem
Afbeelding
Hier was hij ziek ( toen al weer aan de betere hand gelukkig, uren heb ik zo bij hem gezeten, of rond gewandeld met hem zelfs s'nachts sliep ik op stal bij hem.
Afbeelding
Snappen jullie nu waarom ik zo gehecht aan hem ben
Afbeelding

Plaats reactie