2x2 weavetraining (geen corgi)

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Plaats reactie
karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

2x2 weavetraining (geen corgi)

Bericht door karen » 05-10-2012 16:35

Geen corgi maar k ben toch trots op mijn "kleine" zwarte meid 8)

In onderstaand filmpje zie je de stap voor stap 2x2 weavetraining van Tess. Op onze club trainen ze de weave met zogenaamde bogen. De hond moet dan eerst gewoon "volgen" en dan worden de bogen 1 voor 1 weggehaald.
Ik had deze methode gezien en vond het erg boeiend om eens nader te bekijken. Wij hebben dan ook niet mee geslalomd op de hondenschool en de slalom gewoon thuis aangeleerd, van 2 tot 12 paaltjes.
Het is supergoed bevallen!

Mijn paaltjes stonden op de praktijk aangezien Tess vaak meegaat in de namiddag. Tijdens kortere pauzes konden we dan even 5 of 10 minuutjes oefenen en dat is ideaal voor deze methode.

In het begin vond ze het een beetje saai, ze snapte er de fun niet zo van. Maar naarmate we verder gingen, ging ze het steeds leuker vinden. Na 6 paaltjes moest ik overschakelen naar de vaste weave van de hondenschool omdat mevrouw zó hevig door die palen vloog dat ze niet meer bleven staan. :lol:
Ze was ook erg verbouwereerd toen dat niet zo lukte met de vaste weave, dat remde haar snelheid wel wat. Ze kent hem nu ongeveer een maand volledig en ze vindt steeds beter een goed ritme zodat haar snelheid weer stilaan toeneemt. Echt geweldig!

Heel grappig (en dat zie je ook in het filmpje) was de overgang van 2 naar 4 paaltjes, waarbij ze niet snapte dat haar beloning niet kwam na het correct uitvoeren van 2 paaltjes :mrgreen:

http://www.wafjes.be/wp-content/uploads ... -weave.wmv

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 05-10-2012 19:33

Linkje werkt helaas niet?
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 05-10-2012 20:03

nu wel?
anders kan het ook via www.wafjes.be

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 05-10-2012 20:28

Jaa hij doet het! Geweldig filmpje, ze gaat als een streep door de paaltjes heen. Echt ontroerend om te zien hoe enthousiast ze is! (vrouwtje rent ook aardig mee trouwens :mrgreen: )
Afbeelding

Nicole
Berichten: 146
Lid geworden op: 25-08-2012 13:10

Bericht door Nicole » 05-10-2012 23:43

knap hoor!! wooohooo
Groetjes Nicole en een lebber van Tjinta en Polleke

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 06-10-2012 13:23

super zeg!

Hier al een paar weken niet meer getraind, maar zit nog steeds op 4 paaltjes...
aangezien ik waarschijnlijk van Wim les ga beginnen krijgen en hij voorstander is van de bogen, denk ik dat wij op die manier verder gaan (moeten) doen :mrgreen:

Ik heb Cadell wel nooit laten terug keren, heb de 2x2 steeds met een bal getraind en hij kreeg steeds zijn bal voor hem als hij ze nam...
Bij Tess zag je bij die 4 paaltjes echt dat ze wou terug keren naar jou, dat heb ik bij felleke dan ook nooit gezien...
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 06-10-2012 18:42

Da's gewoon super! We hebben hier cht zitten meegenieten : gweldig gewoon.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 06-10-2012 18:49

Hanne schreef:super zeg!

Hier al een paar weken niet meer getraind, maar zit nog steeds op 4 paaltjes...
aangezien ik waarschijnlijk van Wim les ga beginnen krijgen en hij voorstander is van de bogen, denk ik dat wij op die manier verder gaan (moeten) doen :mrgreen:

Ik heb Cadell wel nooit laten terug keren, heb de 2x2 steeds met een bal getraind en hij kreeg steeds zijn bal voor hem als hij ze nam...
Bij Tess zag je bij die 4 paaltjes echt dat ze wou terug keren naar jou, dat heb ik bij felleke dan ook nooit gezien...
Op zich heef dat geen problemen gegeven, ook nu niet. Ze neemt gewoon alle paaltjes en kijkt dan wat ik van haar wil.

Ook in het agilityparcours neemt ze zonder moeite enige afstand. Meeyr dan de vorige flats wilden. Ik kan bv ook achter haar wisselen of haar vooruitsturen op een lange rechte lijn als ik niet kan volgen, dat kon ik bij wo en lola nooit...

Probleem bij mademoiselle is dat ze liever werkt voor haar maag. :mrgreen:
De bal of eender welk speeltje vindt ze dan wel en dan niet leuk en als ze hem leuk vindt dan maar enkele keren. Dus ja...

Jammer dat je niet verder kan met de 2x2! Wij hebben er erg van genoten en ze heeft de slalom een stuk sneller onder de knie dan onze lesgenoten op beide hondenscholen (bijna allemaal borderd running_dog :mrgreen: )

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 06-10-2012 20:06

Geweldig, wat doet ze dat mooi. Ik heb zitten genieten. Als jullie niet in de Top-10 komen van Belgie dan weet ik het niet meer.

thumbsup voor Tess en Karen.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 07-10-2012 12:55

Super Tess, die streep wat er doorheen vliegt gewoon.
Je ziet idd dat ze bij de vaste nog zoekt naat het ritme in haar achterpoten, maar bij de laatste lijntje is dat ook alweer bijna verdwenen !
Knap hoor wij doen het jullie niet na !
Afbeelding

Plaats reactie