Praktijkspeuren

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 13-10-2012 18:12

Dit is echt wel superknap hoor! Cooper jij bent een kei van een speurneus applaus
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 13-10-2012 19:16

clever applaus voor Cooper.

Cooper heeft een hele goede speurneus, wat doet ie het knap.
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 14-10-2012 08:59

Leuk om Cooper zo bezig te zien met jullie. Erg knap en hij loopt zeker door zeg.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 14-10-2012 21:43

Knap Coopstra, weet je wwar ik aan moest denken ?
Corgi buts drive me nuts !
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 15-10-2012 16:02

Au3 schreef:Knap Coopstra, weet je wwar ik aan moest denken ?
Corgi buts drive me nuts !
Hij kan er flink mee schudden... :oops:
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 15-10-2012 20:42

flinke kerel!
en wat een sexy kont heeft ie toch :oops:
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 16-10-2012 10:44

Hey, wat leuk dat Cooper het al zo goed doet.

Ik heb met Chef een workshop speuren gedaan, kijken of ie het leuk zou vinden of zou snappen. Daarna hebben we op de corgidag met Jelle een workshopje speuren gedaan.

En nu is er een plekje vrij bij ons op de hondenschool dus ik ga de komende cursus meedoen met Chef. Hoewel het niet het échte speuren is en het dan ook zoeken en apporteren heet.

Zoeken en Apporteren (met de informatie vanaf de pagina van N&N dogtrainers)

Deze cursus is bedoeld voor honden die het leuk vinden om samen met de baas te spelen. Ze hoeven nog niet goed te kunnen apporteren, maar moeten al wel enigszins enthousiast zijn om samen te spelen.

De eerste 2 lessen zullen op onze hondenschool plaatsvinden. Daar oefenen we op het apporteren en leren we de honden de beginselen van het zoeken. De speeltjes worden verstopt achter, in en onder allerlei voorwerpen zoals dozen, dekens, een plastic zeil, etc.

De andere 3 lessen zullen op steeds andere locaties in parken, natuurgebieden of bossen binnen een straal van circa 10 km vanuit Nieuwendijk plaatsvinden. De honden leren dan om met meer afleidende geurtjes op zoek te gaan naar hun eigen speeltje wat verstopt wordt. Dit wordt steeds moeilijker gemaakt door de afstand te vergroten en door het speeltjes op steeds moeilijkere plaatsen te verstoppen, zoals onder takken of blaadjes of in een struik. Voor de echte speurneuzen worden de speeltjes ook verstopt boven hun neus in een tak, zodat zij leren verwijzen.


Jullie snappen dat ik voor Chef de mooiste en lekkerste tennisbal al heb klaarliggen. Want hij doet alles voor een bal. en dan niet een simpele bal maar zo'n lekkere gele rakker..... :wink:

Buiten dat ik dit wel leuk vindt, leer je zelf ook weer 'opnieuw' spelen met je hond (en ik kan het ook met Lieve toepassen, hoewel die meer van het rennen en vliegen is)en het is gewoon altijd leuk om met je hondje bezig te zijn, ongeacht wat het is.
Enig nadeeltje in het geheel is dat het buiten is en ook nog eens in het najaar, KOUD en NAT.

Wij zijn er iig helemaal klaar voor!
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 19-01-2013 14:59

Ja, het is weer een tijd geleden, maar vandaag weer wezen speuren!! In enorm besneeuwd bos. Cooper wordt daar erg enthousiast van.
Sportspeuren hadden we al een keer in de sneeuw gedaan, maar praktijkspeuren in de sneeuw is dan toch wat anders.

Praktijkspeuren gaat op de lucht/geur van huidschilfers. En met deze temperatuur bevriezen die...Je moet dan maar kijken hoe het gaat.
Nou kan niets anders zeggen dat het uitstekend ging. Langlaufers in het bos werden genegeerd. Zijn neus en het spoor was belangrijker! Ook een zwarte labrador op het spoor kreeg geen aandacht. Fantastisch want een labrador en dan ook zwart is geen favoriet bij Cooper. :wink:

Een paar kiekjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze heeft niets met speuren te maken, maar vonden we gewoon leuk.
:mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 19-01-2013 15:19

Wat superleuk dat jullie dit doen zeg! En dat hij het zo goed doet in die sneeuw! Lijkt me erg leuk om ook met Clooney te gaan doen(maar daar wil ik al zo veel mee... :mrgreen:)
Afbeelding

Jacintha
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-11-2012 15:50

Bericht door Jacintha » 19-01-2013 15:38

wow zo zie je maar weer at de corgi voor verschillende sporten gebruikt kan worden.

Plaats reactie