Hoe doen jullie het met de jaarwisseling?

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Hoe doen jullie het met de jaarwisseling?

Bericht door courtly » 29-11-2010 22:45

En dan bedoel ik eigenlijk, hoe vangen jullie je honden op.
Zijn ze angstig of juist vol vuur om achter het vuurwerk aan te gaan?

Hier is het geen probleem. Nou ja, Paulien wil wel door de ramen heen om naar de dorpen te rennen zodat ze eens flink kan blaffen tegen dat lawaai. De rest laat haar woest wezen en gaat slapen.

Natuurlijk wonen wij niet in een straat en zijn alle geluiden van ver weg, dat is geen vergelijk met honden die in een soort 'oorlogszone' wonen.
Hoe lossen jullie dat op?
Afbeelding

Corgi Flower
Berichten: 300
Lid geworden op: 17-11-2010 22:50

Bericht door Corgi Flower » 29-11-2010 22:51

Hoi Ati ,

ik heb hier geen problemen mee met mijn twee jongste telgen :D
Toen belleke puppies had , heb ik van een goede vriendin een cd kunnen lenen met daar allerlei geluiden op nl boormachine , wasmachine, wenend kind , vuurwerk , donder , ..... en ga zo maar door
Deze cd heb ik vanaf de pups 3 weken oud waren om de dag in de omgeving van de werpkist laten afspelen , eerst stil ,luider , luider , ...
En ik kan vertellen dat verleden jaar toen wij aan zee waren mijn jongste telgen geen kik gaven ondanks er vuurwerk van een enkele meter werd afgeschoten . Zij vonden dit geluid heel normaal ! Ik kan deze cd alleen maar aan alle cardiganfokkers aanbevelen , het helpt echt ! :wink:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 30-11-2010 07:54

Er was een vuurwerk cursus op de hondenschool, maar we hebben er hier eentje die de trainingdiscs al compleet negeerde en zich sowieso niks aantrekt van de meeste dingen dus die cursus hebben we maar overgeslagen. Desalniettemin blijven we wel binnen en als 'ie het dan toch eng vind gaan de gordijnen dicht en een gezellig muziekje op.
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 30-11-2010 11:11

Hier doen we niks bijzonders. Hummer is erg niet gek op en ook niet bang van.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-11-2010 11:15

Hester heeft geen last van het vuurwerk, maar Tess wel. Dus de dames blijven netjes binnen als het zo ver is.
Ik ga bij een vriendin en haar gezinnetje eten. Ze hebben zelf ook een hond, dus Hester mag mee. Tess blijft bij mijn ouders.

Marjolein
Berichten: 156
Lid geworden op: 24-11-2010 22:35

Bericht door Marjolein » 30-11-2010 11:33

Ik weet het nog niet zo goed, jaar 1 had Nelson eigenlijk nergens last van, maar vorig jaar ben ik rond oud en nieuw verhuist naar een andere plaats. En dus na oud en nieuw merkte ik dat als ik op straat met hem liep het vuurwerk wat toen nog werd afgestoken "eng" was, dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat.
Binnen wil hij wel voor het raam dreigementen staan roepen naar de knallen

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 30-11-2010 12:31

:lol: niks aan het handje niks aanhet snuitje :lol:
Voor Frodo is er niks aan de hand euh snuit :lol:
Hoe kleine Arwen zal reageren? Waarschijnlijk hetzelfde want volgens de laatste bronnen zijn alle puppies in Eenrum nog steeds doof :lol: :wink:
zeker als er 'Arwen' boven de werpkist geroepen wordt duh
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 30-11-2010 13:59

Vorig jaar was er niets aan de hand hier, maar imiddels staan er allemaal nieuwe huizen in de straat, dus ook meer bewoners. Maar wij blijven gewoon thuis, houden de rolluiken dicht, laten de tv aan en doen of er niks aan de hand is. Er zal denk ik hooguit geblaft worden.
Enige waar ik zelf een hekel aan heb zijn die verdomde lawine pijlen die tegenwoordig zijn toegestaan. Zelfs ik vind dat niks.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 30-11-2010 14:05

Hier geen honden met schrik. Frank is voor de duvel niet bang en die brengt dat over op Zoë, die heel wat nerveuzer en onzekerder is. Met haar rots in de branding erbij zou het geen probleem mogen zijn. En bij ons wordt sowieso maar heel weinig en heel kort afgestoken.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 30-11-2010 14:18

Pippa ronkt verder alsof ze doof is, Noa tja daar hebben we geen ervaring mee en zullen we dit jaar zien.
ik zal de vorige eigenaar eens mailen met de vraag....
Afbeelding

Plaats reactie