Een goede school vinden...

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Een goede school vinden...

Bericht door Etje007 » 29-11-2010 19:52

Sjonge, het valt niet mee om en goede hondenschool (eigenlijk, baasjes school) te vinden zeg.
Er zat er vroeger (in mn bernertijd) eentje op een 20 minuten rijden hier vandaan, maar de trainers (een stel) zijn gestopt en voor zichzelf begonnen. Opvang, vakantie-adres, probleemgevallen trainen, enz. Zij waren echt heel erg goed. Beetje Martin Gaus achtig enthousiasme.
En ze waren ook nog eens heel aardig, want ze vonden dat ik aanleg had en interesse had om bij hun te komen werken. Hihi. Heel aardig dus.
Maar ja, da's alweer een jaartje of 6 geleden.

Ik wil niet tussen schaapachtige mensen staan die niks weten van honden, dan loop ik meteen het liefst van het veld af. Ik wil graag met de clicker trainen, daar heb ik goede ervaring mee, en ik wil niet alle oefeningen 300 keer doen, maar ik wil vooruit.
Nou, dan valt Deurne (eigen woonplaats) al af. Vorig jaar in Venray Martin Gaus hondenschool geprobeerd, maar was voor mij ook te traag zeg maar. Hij had het 'enthousiasme' niet.
Eigenlijk had ik die vroegere trainers niet moeten ontmoeten, want sindsdien valt alles in het niet.

Ja, nu kan ik zelf de honden trainen, maar het is me wel duidelijk, dat als ik niets hoef, ik op de bank blijf hangen en Chef lekker in zijn mandje blijft liggen.

Vanavond, hier achter de pc heb ik besloten om mijn abonnement bij de sportschool op te zeggen (waar ik al een maand niet meer geweest ben), en echt mijn best te doen om een goede passende hondenschool te vinden, desnoods iets verder weg. Die beweging is ook nog eens veel leuker dan zo'n stomme crosstrainer in de sportschool.

Dus dames en heren, jullie zijn getuigen. Ik ga op zoek en ga het doen!
(tips altijd welkom; omgeving Deurne, Venray, Helmond, Eindhoven, Horst...)
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 29-11-2010 19:54

Geen Idee, maar in elk geval veel succes met zoeken ! okokok
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 29-11-2010 19:59

Esther, goed voornemen hoor, 't is nog niet eens nieuwjaar :wink: .
Eigenlijk zou jij wat met Monique en Ellen moeten bekokstoven.
Bel ze sowieso eens, die dames (ahum) zitten ook in jou district. Misschien kunnen jullie met z'n drieën wat ondernemen.
Ook een grote kans dat één van beiden weer goede ideeën heeft over waar heen te gaan om iets met de honden te doen.

Tja, en trainen bij Meta is nèt een kilometertje te ver uit de buurt dog
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 29-11-2010 20:06

courtly schreef:Esther, goed voornemen hoor, 't is nog niet eens nieuwjaar :wink: .
Eigenlijk zou jij wat met Monique en Ellen moeten bekokstoven.
Bel ze sowieso eens, die dames (ahum) zitten ook in jou district. Misschien kunnen jullie met z'n drieën wat ondernemen.
Ook een grote kans dat één van beiden weer goede ideeën heeft over waar heen te gaan om iets met de honden te doen.

Tja, en trainen bij Meta is nèt een kilometertje te ver uit de buurt dog
Goed idee Ati. Ik zal Ellen sowieso deze week eens bellen. Ik wil daar graag eens gaan kijken naar de honden EN paarden :D en camping! Eens even keuren of het daar geschikt is om een Corgi weekendje te houden.
vakantie

Monique komt op kraamvisite als Soes er is en dan komt er vanzelf eea te sprake! clever
Afbeelding

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 29-11-2010 20:59

ik vind honden scholen ook altijd wat..

hier vlakbij zit een kleine hondenschool van 2 mensen die elk weekend van friesland naar hier rijden om hondjes te trainen. die doen het erg goed en leuk!

als ik dan bij sommige andere scholen kijk denk ik ook een beetje van nou.. :roll:
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 29-11-2010 22:18

Ik heb met Hummer ook met de clicker getraind en ben hier ook heel enthousiast over. Tips heb ik niet aangezien ik uit omgeving Rotterdam kom. Succes met je zoektocht.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 29-11-2010 22:32

Overal zijn goede hondenscholen, maar je moet ze nét even vinden.
Aangezien hier allemaal liefhebbers zijn is het en kwestie van samenwerken :lol:

Alleen kom je nergens, samen overal.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-11-2010 09:19

Ik heb met Hester showtraining gedaan in KC De Kempen in Geldrop.
Daar kan je ook terecht voor tal van andere disciplines. Misschien is dat iets? Succes met je zoektocht!

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 30-11-2010 09:49

Lynn schreef:Ik heb met Hester showtraining gedaan in KC De Kempen in Geldrop.
Daar kan je ook terecht voor tal van andere disciplines. Misschien is dat iets? Succes met je zoektocht!
Thnx! Ik heb de website gevonden en opgeslagen, zodra ik de kans krijg ga ik die ook even bestuderen! :D
Afbeelding

wilna
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-11-2010 22:35

Bericht door wilna » 30-11-2010 10:06

Ik kan wel zeggen kom hierheen maar ja dat is weer wat te ver wat je ook kunt doen is hierheen verhuizen dan is het wat makkelijker :D :D :D
Afbeelding

Plaats reactie