gedrag naar vreemde honden.

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 04-08-2012 14:18

Nee, ik denk dat er geen bloed bij was. Rare situatie, auto's, honden en een gillende baas, dus niet zo op gelet.
Vanmorgen 1e rondje met Chef en Lieve, ook andere kleine/gelijke grootte hondjes tegengekomen. Na vraag of ze mochten neuzen (situatie uitgelegd) ging het goed. Resultaat: lieve is verliefd op een 8 jaar oude, gecastreerde tibetaanse terrier en Chef werd er niet warm of koud van.
Straks ook even met Chef alleen gelopen, hij gedroeg zicht keurig tegen een labrador die we tegen kwamen (geen geneus en kennismaking) maar ook geen gegrom.
Ik ben er wel blij mee, was me echt een ongeluk geschrokken. Zag me al met een vechtersbaasje, gemuilkorft over straat lopen, brr, lijkt me akelig.
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 04-08-2012 19:13

Och Margreet, je hebt een ongelukje meegemaakt.
Ik vermoed dat dit ook kwam dat Chef Lieve wou beschermen = ttz t is mijn loops teefje.
Hou het gewoon wat in de gaten, maar ik denk niet dta je direct een 'agressief' hondje zou hebben, dat zou volgens mij al meermaals zichtbaar geweest zijn.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 05-08-2012 10:52

Denk ook dat je die andere hond wel had gehoord dan.
Zolang ze niet doorbijten, is het een waarschuwing. Ik hoor ook wel 's kaken dichtklappen, maar dat is helemaal niet aggressief, meer een duidelijke boodschap...
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 05-08-2012 22:15

Chef ziet de andere hond met de staart omhoog aankomen.
Staart omhoog betekent voor Chef, daar komt een heel erg zelfverzekerde rivaal aan.
Lieve is loops, dus ''zijn meisje''
Chef zit aan de lijn en kan met zijn lichaamstaal niet aan zijn ''rivaal'' laten zien dat deze op afstand moet blijven.
Dan heb je ook nog het gillen van de andere eigenaar en heb je de poppen aan het dansen.

Ik denk als jullie die hond op een andere plek waren tegengekomen waar Chef ook los liep, dat Chef hem op zijn manier had weggestuurd.

Neemt niet weg dat je je wezenloos schrikt.
(komt bij mij ook weer een voorvalletje met een Amerikaanse Akita bovenborrelen :mrgreen: )
Afbeelding

Plaats reactie