creatieve denkspelletjes....wie helpt zoeken

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

creatieve denkspelletjes....wie helpt zoeken

Bericht door ingrid » 11-10-2011 10:35

naar aanleiding van de hernia van Bo en de verplichte benchrust zoek ik hulp voor het bedenkten van creatieve, niet rugbelastende denkspelletjes :?:

kwestie van hem toch enige afleiding te kunnen bieden om de tijd wat aangenaam te laten verlopen.
Ik denk dat er hier wel veeeeeeeel creatieve geesten meelezen dus bij deze....... wie iets weet.... laat je helemaal gaan en posten maar :D

ik zal starten wat hier al allemaal al bedacht is.....

* puppybraintrainer (is niet zo rugbelastend voor hem)
* doos gevuld met kleine speeltjes en er snoepjes tussen steken
* washandje gevuld met kleine dingetjes en onderaan snoepjes steken
* kong


dus al wie kan helpen en me verder kan zetten op weg om Bo z'n vervelende tijd van benchrust kan opfleuren .... Bo zal je dankbaar zijn :wink:
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-10-2011 12:01

MMMM sCo_hmmthink niet zo eenvoudig!!

Misschien een beetje eenvoudig maar euh gezien de beperking van Bo:

3 plastic bekertjes nemen en en onder ééntje een snoepje verstoppen, die kan hij misschien gemakkelijk met zijn snuit omver duwen?!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 11-10-2011 12:22

Een rolletje wc papier met een snoepje erin zodat hij die kapot kan schuren en het snoepje eruit halen....
(dit kan hij liggend doen.)
Hetzelfde met een een prop krantenpapier
Deze tips hen ik toen geloof ik van Hanna gehad :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 11-10-2011 12:40

Uit wandelen/fietsen gaan met een wandelwagen/fietskar?

Lekker lang knagen op iets groots

Iets nieuws leren
-b.v. z'n puzzel alleen met de neus/bek te bedienen en niet met de poten ;-)
-of op commando iets vasthouden en weer loslaten
-verschillende objecten (die je voor zijn neus houdt) aanraken met zn neus (commando 'touch')
-of een balletje (wat je vlak voor hem neerlegt) laten wegduwen met z'n neus (commando: 'go')
Nouja, dat soort simpele dingen dus :)
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-10-2011 14:00

Misschien kan je als variant op 'het balletje' van Suzan een behoorlijk grote plastic fles nemen.
Er de bodem en de hals vanaf snijden, zodat je een tunneltje hebt, het balletje ervoor leggen en hetzelfde commando 'go' geven en hem de bal dus met zijn neus/snuit door het tunneltje laten duwen
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 11-10-2011 14:31

jullie bevestigen mijn vermoeden van vele creatieve geesten hier :mrgreen: :mrgreen:
er zitten er hier veel bij die ik met plezier ga uitproberen thumbsup
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-10-2011 16:57

Eens Bo het wegduwen van het balletje onder de poot heeft :mrgreen: Kan hij misschien een bekertje met een snoepje eronder leren omduwen/rollen
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 11-10-2011 18:49

Naast de hondenpuzzels (die Max liggend deed) hebben wij Max ook vermaakt met het sokkenspel (sorteerspelletje). Men neme een gedragen sok. Laat de hond daar aan snuffelen en geef hem wat lekkers. Vervolgens pak je een paar schone sokken en leg je de gedragen sok daar tussen. De bedoeling is dat de hond de vieze sok er tussen uit vist.

Je kunt dit ook doen met een aantal gelijke voorwerpen, bijvoorbeeld houten stokjes, waarvan je er eentje een dag bij je hebt gedragen.

Ik hoop dat je straks zoveel spelideeën hebt dat de benchrust van Bo te kort blijkt te zijn. Met andere woorden: hoop dat hij snel opknapt!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 11-10-2011 19:10

Wij hebben voor Sky eens een stok (douchestang) gehad hier hadden wij lege petflessen aanhangen.
We hadden in het midden gaten gemaakt zodat de fles door de stang ging en in de dop zat ook een gaatje.
We deden snoepjes in de fles en door het heen en weer duwen met neus (in sky zijn geval poot doordat wij hem hoger hadden hangen) rollen daar snoepjes uit.

Ik kan me bij Bo voorstellen dat je geen grote petfles maar bv een kleiner waterfelsje.
Als je dan een i.p.v een stang een stokje neemt dan kan je daar ook 1 of twee flesjes aanhangen.
Deze kan je dan zo laag klemmen hangen dat hij er alleen bij kan door zijn neus te gebruiken en zo moet hij ook moeite voor zijn snoepjes...

Ik heb er een foto van zodat je een idee krijgt wat ik bedoel, maar voor Bo dan zou je dan de verkleinere versie kunnen gebruiken.


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 11-10-2011 19:29

wauw wat krijg ik hier een stel toffe ideetjes zeg :D super gewoon....

@Amy...ik zit te denken..wiens sokken hier leveren het beste geurtje op :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Hanne...ga jij je kleine flesjes water sparen en meebrengen naar huis, dan zetten we ons dit weekend aan het knutselen :wink:

alvast al hartelijk dank maar wie er nog bedenkt...laat maar komen :D
Afbeelding

Plaats reactie