heelen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 19-05-2011 22:42

Prachtig verhaal! :lol: Kan me voorstellen dat jullie hier nog lang hartelijk om hebben kunnen lachen :-)
Flynn en Donna liggen er fraai bij op de foto, echt een duo.
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 20-05-2011 07:39

Wat een leuk verhaal Ine! En die foto is echt mooi. Ik heb Donna en FLynn alleen maar op leeftijd gezien. Wat een knap jong stel was het daar.
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 20-05-2011 18:26

leuk verhaal! gelukkig hadden jullie een goed gemutste boer. De boer van de schaapjes die Chef wilde tellen was niet zo gecharmeerd van Chef achter de schaapjes aan. Hij houdt ons nu atijd in de gaten als we langs de weide lopen ( en Chef de schaapjes, want als hij de kans kreeg...)
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 28-05-2011 21:00

Nou, hier dan even een tussenstandje hoe het met Chef zijn gedrag gaat als er visite komt. Kort samengevat gaat het BETER!!! :P We hebben eigenlijk al heel snel resultaat. Dat valt met alles mee. Maar beter is nog niet zoals wij het willen hebben, dus we trainen lekker verder.

We hebben deze week vrij (Jeroen en ik zijn bijna nooit tegelijk samen vrij) dus daarom hadden we een sociaal weekje en veel aanloop van verschillende familie en vrienden. Die zijn wel op de hoogte van Chef zijn gedrag en weten ook wat ze moeten doen als hij heelt.

Hij heeft het van de 3x visite 1x bij iemand geprobeerd, geprobeerd he dames en heren... Maar diegene gaf hem een standje en hij stond zo verbrouwereerd te kijken ... zo van: "Dat doen ze anders nooit :cry: " . Hij was gelijk klaar met zijn stoere gedrag. Ik had de visite ingelicht, Jeroen en ik zijn ook wel eens samen even in de keuken om wat drinken/ eten te halen. Ik ben erg blij dat het zo goed gaat :) .

Vandaag heeft Chef ook weer school gehad. Hij gedroeg zich voorbeeldig (we hebben zelfs Ciske van de Bockmuhle gezien, die zit daar ook op basiscursus na ons, volgens mij kende de honden elkaar nog) deed alle oefeningen keurig.
Wat moeilijker was de oefening aandacht voor de baas, het was ook zooooooooooo spannend allemaal, zo'n 1e keer school. Maar zit, af, blijf e.d. ook het begroeten, hij deed niet grommerig of 'roedel-leider-achtig', het ging allemaal heel goed. Vanmiddag tijdens het wandelen hebben we even de aandacht voor de baas geoefend, ik heb niet geklokt, maar 2 seconden lukte al wel.... pfff duh . Het begin is er.

We gaan gewoon met deze koers verder en dan komt het goed.

Wat Chef zijn afvallen betreft Frietjes :

hij staat nu 2x per dag op 100 gram duck, dat is 1 plak per keer, Verder veel beloningssnoepjes voor het oefenen. Dan komt hij ongeveer op 250 gram voer per dag en hij is in 3 weken tijd nog NIETS afgevallen. We trainen wel meer met hem, niet qua tijd maar wel qua snelheid. 2x per week een drafje van 3 km naast de fiets..... Waarom wordt hij niet lichter????????? aycaramba Maar ja, misschien is het een trage gewichtsverliezer.....

Tot zover het nieuws van vandaag, FIJN WEEKEND ALLEMAAL!!!!
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 28-05-2011 21:24

applaus jullie en Chef ook natuurlijk, doen het prima!!
De aanhouder wint, Margreet!! Dat afvallen zal ook wel lukken :wink: nog veel succes verder!!
Komt helemaal goed
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 28-05-2011 22:26

Leuk update over Chefke! Succes nog met al jullie bezigheden.
Afbeelding

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 29-05-2011 07:06

Hoi Margreet

Jullie zijn goed bezig hoor! Compliment okokok

Misschien dat een andere beloningsbrok meer afval-resultaat
zou kunnen geven.
Neem je brokjes voor honden die moeten afvallen.
Heb ik bij Hannah ook gedaan.

Toen ik bij Hannah het gewicht op maat wilde hebben......
Hebben ze bij de dierenarts voor mij een programma berekend.
Combinatie vers vlees met brokjes, want dat kan ook.
Je weet dan precies hoeveel je van elk kunt geven per dag.
Het werkte goed!

En mocht Chef dan nog hongerverschijnselen hebben.........spercieboontjes ( fijn geprakt, uit blik!!) bij zijn vleesmaaltijd
dat vult alleen, maar zet niet aan!

groetjes. Ine.
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 29-05-2011 13:49

Nou Margreet en Chefke : zoals je zelf zegt : de aanhouder wint en zeker niet te rap opgeven!
Aandacht voor de baas zal er wel komen.

En wat vermageren betreft : hier is't ook altijd een gevecht tegen het gewicht. Buffa is gestereliseerd en dat telt ook mee. Maar momenteel lijkt het ons aardig te lukken bij beide hondjes.

Wat betreft hapjes tussendoor : een kippefiletblokje is beter dan een hondensnoepje. Ook hebben we hier van pedigree light-koekjes.

Wandelen op een nuchtere maag doet ook wonderen (voor mens en dier : vetverbranding x 2). Pas na de ochtendwandeling mag er hier een snoepje vanaf.

En nu : (en dit komt van een hydrotherapiecentrum) : Zwemmen is hierdoor voor de hond best wel lastig, 5 minuten zwemmen is zoveel als 8 km lopen !!
En dat heeft bij ons hondjes resultaat. Ik heb de hondjes nog niet gewogen, maar beide hebben sindsdien al meer inval aan de heupen achteraan. Ik ga ze één dezer dagen eens op de weegschaal zetten. Best wel nieuwsgierig naar t resultaat.

En ook : hier krijgen ze ook maar enkel Duck pens : elk 1 plakje van 100gr. Dit afwisselend een dag met bonen en pens en een dag met meradog en pens en de zondag is't visdag. Het zijn hier geen groenteneteres, maar die bonen gaan er bij beide als zoete broodjes in.

Succes : de aanhouder wint.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 31-05-2011 11:50

Jemig, hopelijk duurt het inderdaad gewoon even voor het dieet aanslaat.
Gedroogd mager vlees (o.a. stukjes long) kan je ook goed mee belonen, en een zusje van Gijs eet zelfs graag komkommer, misschien is dat wat voor Chef ;-)
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 10-06-2011 11:00

Nou, de eerste kilootjes zijn eraf! Maar liefst 2 kilo. Nu zit Chef op een gewicht van 19 kg. dancer1

We hebben het op de personenweegschaalgewogen, dus we rijden van de week even naar de dierenkliniek (die hebben zo'n supersonisch technisch geval met grammen erbij) dus dan weten we precies het aantal afgevallen gewicht.

We gaan nog wel even door met voeren zoals we nu doen. Chef verliest wel veel haar, hoort dat erbij? Hij ziet er verder wel gezond uit, natte neus, glimmende vacht en levenslust.

In ieder geval ben ik blij dat we voortuitgang boeken....

Met de cursus zijn we lekker bezig, gewoon lekker oefenen en trainen... moeten jullie eens opletten de 25ste ( duh )
Afbeelding

Plaats reactie