Leeftijd of karakter?

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 30-08-2011 17:35

Nou het denkspel is binnen ( en de nylabone ) gelijk even uitgeprobeerd. Ze
vond het erg interessant. Je merkt wel dat ze graag dingen aan ons overlaat, dan dat ze het zelf gaat bedenken. Maar goed, dat is opzich wel typerend ook wel voor haar gedrag ( dat ze graag vermaakt wil worden), en in die zin geen slechte eigenschap in veel dingen ( ze laat zich makkelijker zeggen wat te doen buiten, ze volgt minder haar eigen instinct daarin )
Dit gaan we nu gewoon iedere dag half uurtje doen, zodat ze straks enkel met een commando kan gaan leren te zoeken. En misschien van daaruit kijken naar andere spelletjes. Als ze oud genoeg is, wil ik G&G met haar gaan doen.
http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 035722.jpg
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 30-08-2011 18:05

Ik denk als je dat ene spelletje elke dag een half uur gaat doen, dat ze dat heel vlug gaan door hebben en dus ook heel vlug beu gaan zijn :oops:
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 30-08-2011 18:51

Wat heeft je eigenlijk tegen gehouden om niet eerder met GG te beginnen? Cooper is al vanaf 8 weken elke week op de hondenschool te vinden. Van puppyklas naar GG beginners en nu in GG gevorderden. Op onze hondenschool gaan honden naar een hogere klas als ze daar klaar voor zijn, en niet omdat ze een bepaalde leeftijd hebben. Cooper vindt het hartstikke leuk, je leert er veel waar je ook thuis mee kunt oefenen.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 30-08-2011 19:01

@ Sanne: de 'Brain Train Quadro'

Afbeelding

Het spel op zich was niet echt een uitdaging hoor, Cardigans zijn hier iets te slim voor geloof ik. Gijs zag dat ik er snoepjes onder legde en mepte met 1 beweging van zijn poot alles enthousiast van het bord af en vrat het op en toen was het spelletje afgelopen. Ik dacht : weggegooid geld.
Maar hij wil het evengoed graag dagelijks doen hoor ;-) En we varieren nu een beetje. Soms mag ie alleen met zn neus werken, en soms gebruik ik alleen de losse dopjes en verstop ik die.

@ Hanne: ik train eigenlijk wel bijna elke dag hetzelfde met Gijs. Als hij iets leuks vindt dan raakt 'ie eraan gehecht en komt er zelf om vragen.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 30-08-2011 19:17

@ Apple, G&G kan je al heel vroeg mee beginnen hoor, sky doet dit ook al vanaf 12 weken en gaat nu beginnen met de gevorderde A over twee weken.
Het leuke is dat je door de weeks lekker kan trainen met haar waardoor je ook nog iets leuks hebt om samen te doen..

@suzan, nee ik hem de nog simpelere versie.....alleen dopjes waar ik wat onder kan doen...............sky vind het leuk maar heeft het zo in de gaten
"bijt" of "slaat" de dopjes eraf en vreten maar :mrgreen: :mrgreen:
Hij is langer bezig met het zoeken van een snoepje in een wcrol of prop papier dan met het spelletje..... maar deze is te leen van mijn vriendin dus geen weggegooid geld hier.
Denk erover om toch een moeilijkere te bestellen :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 30-08-2011 19:43

Ik heb gewoon puppy cursus gedaan met haar, en wilde qua afstand niet meer bij dezelfde club trainen. En de clubs hier in de buurt eisen dat een hond 8 maanden moet zijn ervoor. Heb nou de mogelijkheid om samen met een vriendin redelijk in de buurt te gaan trainen.

Rustig is ze er trouwens vandaag nog niet van geworden. Maar goed, dat zal niet binnen een dag gebeuren. Feit blijft wel dat ze altijd heel erg weinig heeft geslapen. Lijkt er een beetje in te zijn gebakken.
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 30-08-2011 20:53

Hoi hoi,

ff tussendoor, mag ik vragen wat G&G is..???
:oops: :oops:
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 31-08-2011 09:25

Gedrag & Gehoorzaamheid.
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 31-08-2011 09:44

Oh..hihi... :oops:
(duhh)
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 31-08-2011 15:58

Wat raar, beginnen met trainen kloef in de pubertijd :lol:

Ik ben hier ook al bezig sinds Cadell 9 weken is (ook op de HS :wink: )
Nu, het enige wat ik van hem vraag en verwacht is aandacht...
de zit, de af, de plaats, de naast (dus niet de volg, daar begin ik pas aan als ie een maand of 6-7 is), de staan en de hier kent hij wel
maar doet hij dat niet van de eerste keer of niet volledig correct, ga geen druk op dat beestje zetten :lol:
als ie maar aandacht heeft en het fijn vindt om te werken :)

desnoods kun je haar ook dingen aanleren op je eentje hé, bvb doggydance trucjes
Afbeelding

Plaats reactie