Thuiskomst pup

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 13-07-2011 16:33

Een hele dag van 9-18 in de bench vindt ik ook niet kunnen idd!!
Maar als er mensen zijn die toch moeten werken (ik denk dat dat er toch wel veel zijn..) zal het misschien gebeuren dat de hond voor een paar uurtjes (niet de ganse dag dus) in de bench lekker ligt te slapen en daarna opgehaald wordt door een oppas voor wandelingen en aandacht.
Dat is toch prima verder..
De mooiste oplossing zou toch zijn onderbrengen bij een oppas/ opvang maar meerdere mensen en honden zijn zodat de hond lekker sociaal bezig is, afleiding heeft en zn beweging en aandacht krijgt!! :D


Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 13-07-2011 17:00

Ik heb duidelijk een andere mening dan de rest op benchgebruik :lol:

Om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden
Mijn ma is huisvrouw, dus er is hier meestal wel iemand (op de momenten dat er naar de winkel gegaan wordt na)
De honden zitten dus niet dagelijks overdag opgesloten.
Als we weg gaan en de honden kunnen niet mee (wat zelden gebeurt) dan gaan ze ook de bench in.
Ook 's nachts slapen ze in de bench.
Voor Bo is dit niet meer nodig, maar voor Xhita wel, en aangezien Bo benchen open kan doen, is het dus allemaal de bench in als we er niet zijn :wink:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 13-07-2011 17:28

Dreamer schreef:Een hele dag van 9-18 in de bench vindt ik ook niet kunnen idd!!
Maar als er mensen zijn die toch moeten werken (ik denk dat dat er toch wel veel zijn..) zal het misschien gebeuren dat de hond voor een paar uurtjes (niet de ganse dag dus) in de bench lekker ligt te slapen en daarna opgehaald wordt door een oppas voor wandelingen en aandacht.
Dat is toch prima verder..
De mooiste oplossing zou toch zijn onderbrengen bij een oppas/ opvang maar meerdere mensen en honden zijn zodat de hond lekker sociaal bezig is, afleiding heeft en zn beweging en aandacht krijgt!! :D


Groetjes
Inderdaad, een paar uurtjes totdat de oppas komt of dat de hond gehaald wordt is geen probleem. Dan is er over nagedacht en is er een oplossing voor gezocht. Bij deze mogelijkheid gaan mijn pups wel weg.
Is de hond eenmaal volwassen dan kan hij/zij best een paar ochtenden of middagen alleen blijven, al dan niet in een bench.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 13-07-2011 18:00

Ik heb de bench eigenlijk altijd gezien als een slaapplaats.

Gijs ging er niet uit zichzelf in hoor ;-)
Inmiddels hebben we de bench omgeruild voor een mand.

We laten 'm wel flink uit, als hij een paar uur alleen moet zijn. Dan weet je nl. zeker dat 'ie gewoon gaat slapen.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 13-07-2011 18:14

De bench is voor sky ook echt zijn slaapplaats hoor/
Sterker nog, sky slaapt eigenlijk alleen maar echt diep als hij in de bench ligt.
Deze ziet hij al zijn eigen veilige holletje.
we hebben er een deken overheen liggen zodat alleen de voorkant open is en zo wordt het ook echt zijn holletje :wink:
als ik thuis ben staat het deurtje ook altijd open en kan hij er zelf in en uit 8)
Bench trainig was natuurlijk al gestart bij de fokker en van haar hebben we ook superadviezen gehad en de bench is dus nooit een probleem geweest, gelukkig :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 13-07-2011 18:47

Ik hoor en lees van vele anderen (op andere forums en van familie/bekenden) dat een bench heel gunstig kan zijn (en dan bedoel ik natuurlijk niet dat de pup/ hond daar de hele dag maar in "opgesloten" zit!!) m.b.t. het zindelijk maken en het voorkomen van sloopgedrag als we er even niet zijn.
Ook lees ik vaak dat de bench als positief gezien moet worden en dus ook op een positieve manier gebruikt moet worden.
Als de pup er kennis mee heeft gemaakt en er aan begint te wennen, kan dit ook echt ZIJN/HAAR eigen plekje worden waar hij/zij lekker in kan kruipen!!
Het lijkt mij wel een mooie manier en op die manier kan er ook een goede rustplek aangeboden worden wanneer de pup even weer rusten om dingen te kunnen verwerken.
(Niet dat een goede mand dat niet kan bieden hoor, maar ik zie er wel wat in!)
Dus zoals ik het nu bekijk ben ik niet perse tegen het gebruik van een bench mits het met goede bedoelingen is en het verantwoord is!!!

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 13-07-2011 19:01

IK ben ook voorstander van een bench, ook voor je eigen gemoedsrust, niet alleen je spullen zijn veilig, maar je pup ook.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 13-07-2011 19:10

@Dreamer: volgens mij is dat precies wat een bench is. Het is voor ons ook een zeer handig ding geweest!

Maar ja, Gijs is inmiddels geen pup meer he. Die is vrij waaks (de buren vinden gelukkig zijn blafje mooi :mrgreen:) en hij slaapt het liefst op strategische plekken, waar hij de boel mooi in de gaten kan houden.

Afbeelding
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 13-07-2011 20:47

Dreamer schreef:Ik hoor en lees van vele anderen (op andere forums en van familie/bekenden) dat een bench heel gunstig kan zijn (en dan bedoel ik natuurlijk niet dat de pup/ hond daar de hele dag maar in "opgesloten" zit!!) m.b.t. het zindelijk maken en het voorkomen van sloopgedrag als we er even niet zijn.
Ook lees ik vaak dat de bench als positief gezien moet worden en dus ook op een positieve manier gebruikt moet worden.
Als de pup er kennis mee heeft gemaakt en er aan begint te wennen, kan dit ook echt ZIJN/HAAR eigen plekje worden waar hij/zij lekker in kan kruipen!!
Het lijkt mij wel een mooie manier en op die manier kan er ook een goede rustplek aangeboden worden wanneer de pup even weer rusten om dingen te kunnen verwerken.
(Niet dat een goede mand dat niet kan bieden hoor, maar ik zie er wel wat in!)
Dus zoals ik het nu bekijk ben ik niet perse tegen het gebruik van een bench mits het met goede bedoelingen is en het verantwoord is!!!

Groetjes
Dit heb je naar mijn mening zeer goed samengevat :wink:
Hier gaat alleen Arwen er nog in voor de nacht en Frodo als hij zin heeft om bij zijn zus te slapen en de bench is niet eens dicht, want de puppyren staat er omheen!
De enige reden waarom mevrouw er 's nachts in gaat, is omdat ze anders zeker op de bank gaat liggen!! en er dus ook zelfstandig weer vanaf springt en dat willen wij niet :wink:
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 13-07-2011 21:05

Voor Cadell is een bench
-zijn eetplaats
-zijn slaapplaats voor 's nachts
-zijn speelplaatsje (hij gaat vaak spontaan een speeltje pakken en in 1 van de benchen gaan kruipen, maar kan net zo goed op een kussen of in een mand gaan liggen ermee)
-een veilig vervoermiddel met de auto
-en zijn time-out plaats als hij te druk is
Afbeelding

Plaats reactie