Reuen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 07-03-2011 12:42

Suzan schreef: Wel dapper trouwens dat je zo'n vreemd beest in z'n nekvel durft te pakken, dat doen wij je niet na.

We hadden eerder ook wat van die types in de buurt, maar die komen op bepaalde tijden niet meer op de speelveldjes. Die hadden met meer honden problemen en werden daar op aangesproken.
Voor 8.30 's ochtends zijn er bijna alleen maar leuke mensen en honden in het park, en tussen 12.00 en 14.00 (spitsuur qua lunchpauze en uitlaatmeisjes).
Met dapper zijn had dat eigenlijk niet veel te maken, hoor. Zal alfamannetjes-instinct geweest zijn, zeker? Veel tijd om na te denken was er niet, maar ik was al in het voordeel omdat ik het al wat in de gaten hield. Mocht eigenlijk nooit zover komen, vind ik, dus heb ik er ook wel wat schuld aan. Misschien was de weide betreden na de waarschuwing ook niet echt verstandig wat ons betreft(?). Is eigenlijk wel een interessante vraag wat we op dat moment best zouden gedaan hebben. Enig advies? sCo_hmmthink
En ja, dat Johnny-baasje met zijn stoere hond (of was het niet eerder stoere Johnny-baasje met zijn hond :wink:) zou eigenlijk moeten beseffen dat hij beter eerst wat meer alfamannetje wordt vooraleer zich met zijn onzekere dominante reu (was zeker geen agressieve reu) tussen zo'n groep honden te begeven.
We hebben eruit geleerd, das zeker.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 07-03-2011 15:25

Sky had dit patserig gedrag ook op de hondenschool zaterdag... wij kregen het advies om de binnenkomende hond(en) de ruimte te geven..
dus niet te dicht bij het hek te gaan staan omdat sky anders kon denken dat dit zijn terretorium zou wezen :oops:

maar fijn he zulke baasjes... daarom vind ik het zo eng om sky in z'on roedel met zulke hondjes samen te laten spelen.... :oops: 8)
gelukkig was je er vroeg bij luc!
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 07-03-2011 16:08

Wat een verhaal Luc. Ik ben blij dat het goed is afgelopen. Ik ga er altijd vanuit dat als mensen met hun hond op een speelweide komen dat hij dan gewoon sociaal is. Anders moet je daar niet komen met je hond.
Ik ben zelf niet iemand die snel zal ingrijpen tussen twee honden (lees Hummer en andere hond). Ik heb altijd zoiets van als je op een plek komt waar meerder honden lopen, moet er soms even gesnauwd worden.
(Luc ik wil jou ingrijpen niet af doen hoor) Ik kan mij soms echt storen aan baasjes die hun hond bij het minste al corrigeren, wat ook geen eens effect heeft. ZO heb ik wel eens gehad dat iemand Hummer als valse hond beschuldigde en ik mocht van die vrouw hem niet los laten op het "hondenstrandje" hier in het bos. En dit alles omdat Hummer tijdens het spel bij sommige hondjes (die het toestaan) in de poten wil bijten. Tja waar zou dat nou vandaan komen, maar vals......nee dat is hij echt niet.
Afbeelding

Anne-Marie
Berichten: 918
Lid geworden op: 16-11-2010 23:41

Bericht door Anne-Marie » 07-03-2011 17:39

Ik stoor mij het meeste aan van die anti-luisterhonden, die plots en soms helemaal van de andere kant van het veld naar je toe komen rennen.
En die dan meteen op Joe afrennen(niet netjes begroeten)en hem dan maar niet met rust laten. Hier heeft hij een hekel aan.
Joe begint dan te grommen als waarschuwing dat hij er niet van gedient is. Thja en als die honden dan om hem heen blijven springen wil hij wel eens uithalen. Ik probeer wel door te lopen, maar dat geeft ook niks.
Doe ik iets fout... Maar ja, die baasjes hebben hun hond ook niet onder controle. Die staan maar te roepen vanaf een afstandje en hun anti-luisterhond komt niet.

Joe heeft totaal geen problemen met inderdaad stabiele honden met stabiele bazen. Dan gaat hij lekker spelen.
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 07-03-2011 18:13

hummer schreef: Ik ben zelf niet iemand die snel zal ingrijpen tussen twee honden (lees Hummer en andere hond). Ik heb altijd zoiets van als je op een plek komt waar meerder honden lopen, moet er soms even gesnauwd worden.
(Luc ik wil jou ingrijpen niet af doen hoor)
Hey Miranda,
Probleem was dat die Bullmastiff toch wel wat aan de zéér grote kant was, zeker vergeleken met onze ook wel grote (voor een Cardi dan toch :wink:), maar wel vééééééééééél kleinere Frodo. En, ik kon op dat moment niet echt inschatten of de confrontatie gevolg was van agressie of eerder van dominantie. Was het agressie, dan denk ik dat er niet veel anders opzat dan dat beestje vlug te verwijderen van onze Frodo. Bij dominantie denk ik dat het met wat akelig gegrom en wat gesnauw kon eindigen. Achteraf denk ik wel dat het hier over dominantie ging, maar het risico (en ook die reus zijn gebit) was mijn inziens echt wel wat te groot. En, de situatie was zéér ongunstig voor onze Frodo, want hij zat eigenlijk geklemd achter een zitbank en onder die hond. Geen uitweg kon misschien leiden tot effectief gebruiken van de tanden. Ik mag er niet aan denken wat het gevolg dan zou geweest zijn :cry:
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 07-03-2011 18:16

Sanne en Sky schreef:... wij kregen het advies om de binnenkomende hond(en) de ruimte te geven..
dus niet te dicht bij het hek te gaan staan ...
Daar is nou net het probleem ontstaan, maar ja, waren alle mensen maar zo slim om die ruimte te geven, hé! duh
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 07-03-2011 18:37

't Is weer fraai daar. Gelukkig is alles goed afgelopen.
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 07-03-2011 18:48

luc.vdberghe schreef:
hummer schreef: Ik ben zelf niet iemand die snel zal ingrijpen tussen twee honden (lees Hummer en andere hond). Ik heb altijd zoiets van als je op een plek komt waar meerder honden lopen, moet er soms even gesnauwd worden.
(Luc ik wil jou ingrijpen niet af doen hoor)
Hey Miranda,
Probleem was dat die Bullmastiff toch wel wat aan de zéér grote kant was, zeker vergeleken met onze ook wel grote (voor een Cardi dan toch :wink:), maar wel vééééééééééél kleinere Frodo. En, ik kon op dat moment niet echt inschatten of de confrontatie gevolg was van agressie of eerder van dominantie. Was het agressie, dan denk ik dat er niet veel anders opzat dan dat beestje vlug te verwijderen van onze Frodo. Bij dominantie denk ik dat het met wat akelig gegrom en wat gesnauw kon eindigen. Achteraf denk ik wel dat het hier over dominantie ging, maar het risico (en ook die reus zijn gebit) was mijn inziens echt wel wat te groot. En, de situatie was zéér ongunstig voor onze Frodo, want hij zat eigenlijk geklemd achter een zitbank en onder die hond. Geen uitweg kon misschien leiden tot effectief gebruiken van de tanden. Ik mag er niet aan denken wat het gevolg dan zou geweest zijn :cry:
Ik geef je ook gelijk hoor :wink:
Afbeelding

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 07-03-2011 19:04

gelukkig is alles goed afgelopen
maar wat een loser die gooser zeg

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 07-03-2011 19:38

wij laten het ook gaan tot... het gesnauw een paar octaven omhoog gaat en er tandjes gezien worden..
En dan heb ik het niet over het tandjes poetsen van elkaar tijdens het spelen..
Sky bv, is op het moment een beetje aan het patseren, kop in de nek van een andere hond, staart rond boven zijn rug enz enz..
Tja onze mening is als er dan een hond is die daar niet van gediend is dan hoort en voelt hij dat vanzelf..
Tot nu toe wordt hij dan ook regelmatig gecorrigeerd, thats live denken we dan :lol:
Maar soms denk onze cardi dat hij die andere hond toch echt even de baas moet wezen, natuurlijk hij is ook 11 maanden hij heeft met gemak ook recht van spreken heeft, dus gaat het door totdat er soms een knokpartijtje zou kunnen ontstaan, want de andere hond pikt dit natuurlijk niet.
Aan ons om te zorgen dat dit niet gebeurd en vaak met een brul is het alweer voorbij en spelen ze weer.
Beetje snauwen is heel normaal maar knokken hoeft voor ons niet zo 8)
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie