Blaffen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 22-05-2011 13:19

Chef blaft veel en vaak (ook misschien omdat hij in de -ik-wil-hogerop-in-de-roedel-fase-komen- zit)

Hij heeft een piepblaf voor bekenden
Een donkere bas blaf voor onbekenden (zo van ik ben stoer, pas op want ik heb nog niet gegeten)
een piepblaf met jankjes voor ik wil iets hebben/ spelen/ rennen naast de fiets e.d.
een jankerige blaf als de telefoon gaat
en dat waren ze wel.

Tegenwoordig gaat hij ook tegen de vensterbank staan om beter te kunnen zien waar hij naar blaft (dat wordt dus gestraft!)

Tja, je maakt wat mee met Chef...
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 01-09-2011 16:36

De mooiste blaf van Gijs vind ik een hoge langzame 'WoeHOEhoeHOEF'.
Die is gereserveerd voor bijzondere situaties.

Als er b.v. een koe NAAST de wei staat ipv erin (dat hoort niet)
Of als iemand met een raar gevormde plaat hout van de dijk af in een bootje stapt (mensen mogen niet zomaar de gracht instappen) :lol:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 01-09-2011 18:13

Jaaa Gijs, die blaf is geweldig..........
wij noemen het de 'Alarm" blaf en hier wordt hij gebruikt als een van de buren s'avond het lef heeft langs te lopen zonder zichzelf te identificeren :mrgreen: :mrgreen: door een kuchje of een bepaald stapje........ zo niet dan Woeehooefff
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 01-09-2011 21:48

Ja :lol: hier kennen we die blaf ook als de ziekenwagen-blaf :lol: Wie maakt er het meest lawaai? De ziekenwagen als die passeert of de cardi :?:
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 01-09-2011 21:58

Ik wil wedden dat het ambulance niet wint :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 02-09-2011 08:34

Suzan schreef: Bij bel, telefoon, bezoekers etc. blijft hij stil.
Wow, hoe krijg je dat voor elkaar?

Max blaft om ons te waarschuwen, dus juist bij deurbel, post die op de mat valt, bezoek of ander onraad :-) Soms als hij 's avond heel erg moe is, wordt hij grumpy en blaft bij ieder hard geluid (klikoklep die dichtslaat bij de buren ofzo). Op de dagopvang merk je ook dat hij aan het eind van de middag moe wordt. Dan blaft hij ook om het minste of geringste. Hij weet dat 'ie dan uit de ren wordt gehaald en loopt kwispelend mee naar binnen waar hij lekker in de bench kan gaan liggen slapen.

Willem begint een redelijke blaf te krijgen, gelukkig. Tot een paar weken terug kwam er alleen zo'n hoog schoothondjeskefje uit... vreselijk. Willem blaft vooral als er iets misgaat: hij zit in de bench en ik loop met een bak eten naar buiten om die aan Max te geven. En op straat naar andere, liefst hele grote, honden. Maar soms ook willekeurig naar mensen op straat die hij heel leuk vindt. Dan trekt 'ie alles uit de kast om een aai te krijgen, blaffen, kwispelen, springen, spelboog etc.

Naar mijn idee geen overmatige blaffers hier. Ze blaffen alleen als er iets 'aan de hand' is, en dan kort. In de auto zijn ze altijd stil gelukkig.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 02-09-2011 10:11

Max&Willem schreef: Wow, hoe krijg je dat voor elkaar?
Weet ik niet precies. Telefoon, bel en bezoek horen gewoon bij het huis. Hij kijkt even naar mij, of gaat bij de deur staan met zo'n schuin koppie. (als het een hele leuke bekende is volgt er daarna wel enige herrie hoor ;-) )
Max&Willem schreef:Soms als hij 's avond heel erg moe is, wordt hij grumpy en blaft bij ieder hard geluid (klikoklep die dichtslaat bij de buren ofzo).
Dat is wel grappig :lol: . Gijs blaft soms, binnensmonds, tegen de kerkklok. Na elke klokslag hoor je een hele zachte, geergerd klinkende 'bwraf' ;-)
Max&Willem schreef:Willem blaft vooral als er iets misgaat: hij zit in de bench en ik loop met een bak eten naar buiten om die aan Max te geven. En op straat naar andere, liefst hele grote, honden. Maar soms ook willekeurig naar mensen op straat die hij heel leuk vindt. Dan trekt 'ie alles uit de kast om een aai te krijgen, blaffen, kwispelen, springen, spelboog etc.
Naar mijn idee geen overmatige blaffers hier. Ze blaffen alleen als er iets 'aan de hand' is, en dan kort. In de auto zijn ze altijd stil gelukkig.


Hahahaha zo te horen is Willempie ook lekker communicatief!
Gisteren wilde Gijs ook perse achter een vreemde kerel aan lopen, die bleek in de kinderboerderij te werken :mrgreen:
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 02-09-2011 16:05

Suzan schreef: Weet ik niet precies. Telefoon, bel en bezoek horen gewoon bij het huis. Hij kijkt even naar mij, of gaat bij de deur staan met zo'n schuin koppie.
Klinkt als een goed ingestelde rangorde!!
Suzan schreef: Gisteren wilde Gijs ook perse achter een vreemde kerel aan lopen, die bleek in de kinderboerderij te werken :mrgreen:
Hahahaha, Gijs heeft er wel een neus voor! Dat komt helemaal goed met speuren morgen!
Afbeelding

Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 02-09-2011 16:47

Apple blaft niet zo veel, die is meer van het grommen. Tijdens spelen maar ook als ze wat ziet heeft ze als eerst de neiging om te grommen. Echt blaffen doet ze ook wel eens, als ze wat hoort klinkt dat vrij zwaar. Maar als het om aandacht is, dat is dan 1 hele schelle blaf. Daarna niet meer, maar wel een blaf waar je flink van verschiet!
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 26-10-2011 10:44

Django blaft heel zwaar als er iemand voor de deur staat die hij niet kent....... soms schrikken de mensen daar zo van......., die denken dan dat er een hond van minstens 2 meter groot achter de deur staat. rollsmile

Maar als het een bekende is, dat piep blaft hij heel erg.......... daar kan je gek van worden.... :evil:

Verder heeft hij ook een hele hoge blaf om te waarschuwen dat er iets niet klopt....... zoals mannen in pak in het bos....... of iemand die naast zijn fiets loopt, dat hoort volgens Django gewoon niet. Het liefst rent hij er blaffend rondjes om heen!

En dan heeft hij zijn vele verschillende piep/fluitjes nog.........fiepen noemen we dat hier........ vooral met een nieuw bot....... dan loopt hij er maar mee rond en maar te fiepen..... running_dog
Of als hij vind dat hij lang genoeg op zijn eten heeft gewacht, dat kan hij ook zo fiepen..........

En ook enorm hard zuchten.......... echt zo mooi......... dan kan ik bv even niet met hem spelen en Django blijft maar met speelgoed aankomen, dan leg ik dat weg en gaat Django met zijn kop op mijn voet liggen en dan komt er een zucht uit......... :? alsof hij NOOOOOOOIIIIIIIIT aandacht krijgt.......

Dus ja voor ons is het ook allemaal herkenbaar!
Afbeelding

Plaats reactie