Reuen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 22-02-2011 20:04

Suzan schreef:
Ben benieuwd hoor, hoe het zal gaan op de jonge hondendag-wandeling :-)
haha Suzan, dat wordt één knallend feest :lol: :lol:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 22-02-2011 23:11

elsje schreef:haha Frodo is echt een allemans vriend, maar vandaag heeft hij toch eventjes de bikini-lijn van een Shiba Inu bijgetrimd :mrgreen:
Verteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel :lol:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 23-02-2011 08:56

Oei :-)
Ik zie Frodo al staan met grote plukken wit pluishaar tussen z'n tanden
:mrgreen:
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 23-02-2011 09:44

:lol: :lol: Goed gezien, Suzan, daar leek het inderdaad op!
Maar ja als die ander er om vraagt, dan luister je als cardi flink :mrgreen: en doe je dat
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 23-02-2011 19:31

Nou hier geen grommende reu, maar eentje die heel erg zielig is.. :wink:
Slecht eten...geen pens/kalfs staafjes meer..
Piepen, ooh zo zielig. :cry:
Tot we in het bos zijn, elke struikje moet tot kwijlend toe besnuffeld worden, de zin: "niet aan de lijn trekken" kent hij niet meer.
Zijn straart staat de hele weg boven zijn rug, borst vooruit en hij is heel allert, hij slooft zich uit bij elke plas...en dat zijn er heel wat per wandeling... sEm_oops2
En s'avonds is hij kapot want de middagen moeten buiten doorgebracht worden in de tuin, want binnen daar gebeurt het niet... Nee buiten daar..lopen de loopse dames... hartjes

Ja dames en heren onze Sky heeft ontdekt dat hij een manneke is.
En als vrouwtje die gewend is aan een reu die op de loop ging voor loopse teven is dit best een verandering.. sEm_oops2
Sky is in LOVE.. helaas weten we nog niet op wie, maar ze is daar buiten in het bos (geweest). sAni_dogwag
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 23-02-2011 19:43

Oooooh arme sky :-)
Het lijkt wel lente he! Worden al die teven loops in het voorjaar? Ik heb er ooit een gehad maar kan 't me niet meer herinneren.
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 26-02-2011 10:42

Sam kan eigenlijk best goed opschieten met andere reuen. Hij moet wel altijd even wat macho doen maar als ze los zijn gaat het eigenlijk altijd prima. Net als bij Axel: even om ter verst plassen en staart zo hoog mogelijk houden en dan gaan we gewoon weer verder. Ook moet Sam altijd even bevestigen dat onze andere schatjes wel zíjn teven (en nu ook zíjn pupjes) zijn :lol:

We wandelen ook heel vaak met vrienden en het merendeel heeft reuen, dat gaat eigenlijk prima. Ze gaan ook samen in de auto en al die reuen komen ook gewoon bij ons binnen over de vloer.

Engie is nu net loops-af en dat zorgde wel voor wat strubbelingen toen ik haar voor het eerst weer meenam in een reuengroep met Sam erbij. Haha, alle heren super geinteresseerd en Sam als een chaperone achter zijn grote madam aan. Schitterend om te zien! Wel wat gekibbel en gegrommel als ze aan haar wilden zitten, maar zelfs dan wordt er eigenlijk niet gevochten.

Aan de lijn is hij wat feller, maar zowieso laat ik mijn honden aan de lijn nooit "kennismaken" met andere honden... Dat hoort niet aan de lijn vind ik...

Er is maar 1 uitzondering voor Sam en dat zijn corgi-reuen... Dat gaat dus echt voor geen meter...

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 05-03-2011 11:49

Nou sky inmiddels 11 maanden, heeft ook ontdekt dat hij best een grote stoere hond is.
De afgelopen twee weken op de hondenschool heeft hij duidelijk laten weten dat alle andere honden indringers zijn op zijn school.
Behalve de honden van zijn groepje dan..
Zelfs een herderpup moest het bekopen met een diepe grom en een kop in zijn nek pfff.
puperteit wat denken jullie?
Alle haren gaan overeind en hij bijt niet maar gromt wel.
Hier thuis geen probleem, hij negeert de honden die hem niet zo leuk of te druk vinden en weet precies wie met hem spelen wil en wie niet....
Nou ga ik samen met een vriendin met haar shit-zu.. die helemaal zijn vrouwtje is..
bescherming misschien?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 06-03-2011 23:04

Zoals Els al eerder aangaf is onze Frodo allemans vriend (bijna toch). Deze namiddag gingen we op uitstap met ons duootje, en om Arwen een ietsje meer in contact te brengen met andere honden reden we eerst eens naar de hondenweide waar we reeds eerder kwamen. Tijdens de vorige uitstapjes naar deze plaats verliep alles naar wens. Alle daar aanwezige honden (en baasjes :D ) waren voldoende stabiel om de sfeer leuk te maken, zowel voor Arwen als voor Frodo. Nu is het zo dat diegene die deze hondenweide ontworpen heeft waarschijnlijk niet op de hoogte is van algemeen honden- en baasjesgedrag, want deze weide betreden gebeurt via een tamelijk smal poortje, een ingang waar op drukke dagen als vandaag onmiddelijk een drukte onstaat als iemand aankomt met zijn hondje. Baasjes en hun honden drommen samen aan de andere kant van het poortje om zeker te zijn dat hun hondje niet wegloopt (kan gemakkelijk als er geen sas voorzien is bij de ingang) of om ervoor te zorgen dat er niks agressiefs gebeurt tijdens de soms tumultueuze ontmoeting tussen de hondjes. Tot voor vandaag verliep dit ok, maar deze namiddag was er een baasje die zijn jonge Bullmastiff reu meegenomen had. In de drukte aan de ingang liet deze toch wel uit de kluiten gewassen jonge hond onmiddelijk dmv gegrom aan Frodo weten dat hij niet zo welkom was (misschien wel wat logisch, want hij was daar DE reu van dienst, hé). Zijn baasje reageerde direct overdreven op deze reactie door zijn hond tegen de grond te drukken en hem daar te houden. Na een tijdje liet hij zijn hond terug rondlopen, maar dan wel zonder verder toezicht. Frodo was van dat alles in het totaal niet onder de indruk geraakt en liep nietsvermoedend (alhoewel, nietsvermoedend met de staart omhoog?) tot bij de reusachtige reu die aan iets interessants aan het snuffelen was. Dat Frodo geïnteresseerd was in datzelfde iets was er voor de Bullmastiff teveel aan. Hij ging in de aanval. aycaramba
Daar ik vanaf die eerste grommende ontmoeting niet echt gerust was over het gedrag van deze hond en zijn baasje was ik al wat dichterbij gekomen toen Frodo ook ging snuffelen aan dat iets, dus ik daar vlug naartoe gelopen want het baasje van die grote jongen zou zeker niet voor een vlugge oplossing hebben gezorgd. Hij probeerde zijn hond, die al volledig bovenop Frodo stond te grommen met de grote tanden bloot, weg te krijgen door aan zijn lichaam te trekken, maar dat ging niet vlug genoeg naar mijn goesting, dus heb ik dat beest aan zijn nekvel gepakt en achteruit gesleurd. Was Frodo (en zeker ook zijn baasjes) blij dat hij daar vanaf was en dit zonder kleerscheuren, zeg. Wel opvallend dat onze stoere man ook na zo'n hevige aanvaring niet echt onder de indruk was want onmiddelijk vond hij alle andere hondjes toch zo leuk en keek hij zelfs niet naar de grote bruut. Gelukkig weet Arwen niets van het voorval. Die stond daar met Els dan ook ver vanaf. En baasje van de bruut vond het terug leuk om zijn hond voor een tijdje tegen de grond te drukken om hem dan daarna bij hem te houden en hem voortdurend te strelen. We hadden zeker het gevoel dat dat beest zeker niet meer wist wat hij wel of niet moest of mocht doen.
Veel zullen ze ons daar niet meer zien als er zo nog van die speciale gevallen rondlopen.
Das nogal een verhaal (gelukkig met een happy end) over reuen, he!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 07-03-2011 08:46

Jemig, wat een eng verhaal Luc! Gelukkig is Frodo nog heel! Natuurlijk is hij niet bang als z'n baasje erbij is om hem te ontzetten ;-)

Wel dapper trouwens dat je zo'n vreemd beest in z'n nekvel durft te pakken, dat doen wij je niet na.

We hadden eerder ook wat van die types in de buurt, maar die komen op bepaalde tijden niet meer op de speelveldjes. Die hadden met meer honden problemen en werden daar op aangesproken.
Voor 8.30 's ochtends zijn er bijna alleen maar leuke mensen en honden in het park, en tussen 12.00 en 14.00 (spitsuur qua lunchpauze en uitlaatmeisjes).
Afbeelding

Plaats reactie