heelen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 11-02-2011 06:54

pfjeuw...........Soes doet het ook niet. Die hangt alleen aan de staart van Chef.
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 12-05-2011 11:14

Nou, Chef 'heelt' dus nog steeds. Eerst alleen met verjaardagen en erge drukte. Maar vorige week kwamen er wat mensen langs om iets op te meten in huis, en eentje om een offerte te maken (schilderwerk) en toen heeft Chef ook geheeld. Bij mij gingen de alarmbellen rinkelen, want dat kun je m.i. geen 'normaal' drijversinstinct noemen. M. n. de laatste persoon schrok erg van het hapgedrag van Chef (deze man is zelf geen honden gewend, dat scheelt ook) en Jeroen en ik schaamde ons suf, want dat doet ie anders nooit... :oops:

Aangezien ik snel stappen wilde ondernemen :oops: heb ik contact opgenomen met een trainer (Meta) zij heeft ons tips gegeven hoe dit gedrag aan te pakken. Ik kan een aantal wel hier opschrijven, maar het is per hond verschillend wat het gedrag veroorzaakt kan hebben, dus daar hebben anderen die hetzelfde probleem hebben niet veel aan. Elk 'geval' is anders.

Bij Chef is het dominatie gedrag naar vreemden. Dus Jeroen en ik moeten wat consequenter zijn in de opvoeding. Nee = Nee. Niet meer op de bank, niet eerder eten dan wij, niet eerder naar binnen glippen enz.

Ook gaan Chef en ik op een basiscurusus gehoorzaamheid. Dit om Chef even weer te laten merken wie er baas is bij ons in huis. Jeroen en ik krijgen eerst een theorie les. Om voor ons ook de puntjes even op de i te zetten. Dan doen we 2 a 3 lesjes mee. Daarna hebben we overleg met de instructrice of we de goede kant op gaan aangaande Chef zijn gedrag of dat we misschien privelessen moeten hebben. Als het goed gaat maken we de cursus normaal af (10 lessen incl. EXAMEN :? haha, dat wordt oefenen en als hij slaagt -- corgi examen feestje???)
We waren (voor ik Meta gebeld had) al bezig met strenger toespreken en duidelijkere regels voor Chef. Maar omdat ik niet zeker wist of we het goed deden had ik contact met een kenner gezocht. Ik moet zeggen, gisteren kwam mijn vriendinnetje en hij heeft zich keurig gedragen. (op de plaatst tijdens de visite en niet mee naar de voordeur)

Je kunt je afvragen of we niet wat te streng zijn om na een paar misstapjes al zo streng op te treden. Maar ik wil dit gedrag de kop indrukken voor het uit de hand loopt. Nu is het waarschijnlijk nog te corrigeren, en over een jaar en veel elende en schaamte verder, mogelijk niet meer.

Chef is en blijft een ontzettende goedzak en lieverd die nu even wat in de war is over wat zijn plaats in onze roedel is. Dat komt dus naar voor als er vreemden op visite zijn. En je snapt natuurlijk wel dat dit gedrag over moet zijn als de 2e pup bij ons komt wonen (omstreeks september)

Jeroen, Chef en ik gaan er hard aan werken en het wordt vervolgd....
Als er weer wat nieuws is, dan zal ik het jullie laten weten.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 12-05-2011 11:23

Nee hoor volgens mij zijn jullie op de goede weg! Veel succes en ja Chef is eventjes wat in de war, maar dat komt wel goed!

Zeer leuk dat jullie eraan willen werken :wink: proficiat
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 12-05-2011 11:52

Wat goed dat jullie het zo aanpakken! Hopelijk helpt het tegen het heelen.

Ik kan een klein beetje inleven: Pas kwamen we op straat een meisje tegen, die recht op ons afliep, heel boos, tranen in haar ogen van woede, helemaal van slag. Toen viel Gijs opeens uit naar haar sandaal en struikelde ze ook nog bijna :oops:
Meestal likt hij alleen voeten, maar een Genant Momentje was dat.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 12-05-2011 12:43

Zoë doet het alleen bij de gezinsleden als ze heel erg enthousiast en blij is. Dat vind ik niet zo rge en als ik zeg dat ze ermee op moet houden dan doet ze dat ook. Visite is dermate eng dat ze niet dicht genoeg in de buurt komt om te heelen.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 12-05-2011 14:55

Bij ons heelt Noa, exact op dezelfde manier als Chef, alleen bij vreemde.
Maar Noa doet het uit angst, maw hij staat luid blaffend tegenover de indringer en rent er met grote bogen omheen ( begeleid met veel, heel veel kabaal). Niets aan de hand, echter de "vreemde"moet hem niet de rug toekeren, dan ziet hij zijn kans schoon om hem eens mooi in die hakken te bijten. Ik waarschuw mensen, dat hij niets doet, alleen hem nooit de rug toe te keren, hihihihi
moet toch eens zo'n bordje gaan kopen betreden op eigen risico, want vroeg of laat heb ik een schadeclaim aan de broek hangen ipv een corgi :mrgreen: :oops:
Voordelen heeft het ook, er stapt geen vreemde meer achterom en het iets vrijere/brutalere buurmeisje is ook geheeld en heeft nu angst, en komt ook niet meer ongevraagd achterom.
Voor ons is het onophoudelijk blaffen veel meer last, Noa stpot pas als het bezoek gaat zitten en niet meer beweegt ( lastig :? )
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 12-05-2011 17:34

Is Noa familie van Zoë?
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 12-05-2011 20:44

Au3, dat is geen heelen wat Noa doet.
Noa is onzeker en heeft leiding van jullie nodig.
Heelen gebeurt nooit uit angst of onzekerheid.
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 12-05-2011 21:51

Nou ben ik al bij dat we dat bij beide niet meegemaakt hebben. Desh is sowieso al geen heeler, Buffa iets meer, zeker naar Arne toe en spelende kinderen, maar dat hebben we ondertussen wel afgeleerd gekregen.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 16-05-2011 17:03

Hannah is ook zeer geboeid in bewegende voeten ! Van mij en andere
wandelaars..... :twisted:
En dat heb ik er nog niet helemaal uit :?
Kom ik wandelaars tegen, dan roep ik ze bij me.
Maar soms is ze me iets te snel af, en loopt op de voeten af, doet verder
niets, maar is en blijft interresant.

Ook heelt ze fietsers :oops:
Ziet ze achter haar fietsers aankomen, wacht ze die op en rent er achteraan zonder te blaffen welliswaar, totdat ze mij voorbij zijn en dan is het over.....

Bij wandelaars idem dito :oops:
Lopen er mensen achter mij, loopt ze er naar toe, en loopt rustig met hun mee, totdat ze mij voorbij zijn.
Ze doet verder niets, maar het is wel eens vervelend :twisted:
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

Plaats reactie