Geslachtskeuze pup

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 12-07-2011 09:32

Wij hebben ook 2 cardi's een teef en een reu.
Pippa was een bewuste keuze doordat onze vakantie en werkadres ook teven rondlopen, dus handig als dat dan geen problemen oplevert.
Omdat ik ook wel opzag tegen de loopsheid is Pippa voor de 1e loopsheid gesteriliseerd. Dit is super goed bevallen. Nadat we een 2e hond erbij wilden werd ons ook een rue gadviseerd. Het werd tenslotte geen pup maar bij toeval een halfbroer van pippa die een nieuw thuis nodig had.
Maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een teef ( als ik nu bekijk hoe het thuis soms gaat)
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 12-07-2011 09:42

Wij hebben, eigenlijk zonder bewust overleg, allebei voor een reu gekozen.
Er waren geen hele sterke argumenten voor of tegen het een of ander.

Ik heb zelf eerder een reu gehad, en daarvoor een teef.
De loopsheid vond ik onhandig; ze werd ook nog 's behoorlijk chagrijnig in die periode. Maar je kon haar wel meenemen winkels in, zonder bij elk productrekje voor de zekerheid 'zit' te moeten zeggen, om te voorkomen dat er tegenaan geplast gaat worden ;-)
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 12-07-2011 13:22

Vroeger thuis altijd teefjes gehad waarvan de laatste een vrij dominante DH. Omdat ik er een hond bij wilde gekozen voor een herplaatser reu en dat werd Frank. Ik moest enorm wennen aan een reu. Dat gepies overal tegenaan vind ik erg vervelend. Bij Frank gekozen voor een teefje en dat werd Zoë. Dat werkte perfect bij elkaar. Qua karakter geef ik de voorkeur aan Frank boven dat van Zoë, maar ik heb alleen Frank als voorbeeld voor de rest geen ervaring met reuen. Ik zou zelf best weer voor een reu willen gaan, maar vind dat geplas echt een heel groot nadeel. Mijn familie die op moeten passen als ik er niet ben willen ook geen reu meer. Loopsheid is maar 2x per jaar, dat gepies is er iedere dag.
Zoë wordt voorlopig niet gesteriliseerd zonder medische reden en ik heb verder ook geen last van haar loopsheden.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 12-07-2011 14:06

Nou wij hebben dus een reu en teef gehad, rocky en lacy. kissss
Vier pootjes op een buikje, allebei geholpen.
Rocky vanwege een vergroot prostaat en lacy die was al geholpen toen we haar kregen (toen was ze twee jaar).
Toen Rocky stierf en we op de wachtlijst bij Christie komen te staan hebben we allebei gezegt graag een reu te willen.
Geen gedoe met loopsheid enzo, en dat is dus onze skymans geworden... hartjes

Mocht er in de toekomst nog een cardi hier komen wonen dan wordt dit een....???
Eerst zeiden we absoluut een meiske, want twee reuen, wordt dat niet vuurwerk?
Maar een meid, tss dat is ook wat met die loopsheid...
Uiteindelijk laten we het lekker aan de fokker over, zij mag voor ons het pupje uitzoeken die qua karakter het beste bij sky zou passen.
En of dit dan een heer of dame is, brindl, donker brindl, rood paars, geel of groen knipoog2 enz enz dat maakt ons niets uit.
Het belanrijkste is een leuk duo uiteindelijk

Sky wordt overigens wel geholpen waarschijnlijk rond de wintermaanden.
Waarom snijden in een gezond lichaam?
Sky heeft veel last van voorhuidsontstekingen en aangezien wij hem niet inzetten voor een nestje (overbeet), is dit voor hem de beste keuze.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 14-07-2011 14:43

@ Sanne: vies he. Gijs heeft een tijdje gehad toen hij jonger was, door het 'schachten' de hele tijd. Naarmate alles minder spannend voor hem werd is het minder geworden, en sinds we dat plukje haar daar wegknippen (tip van Ati) is het helemaal weg. Werkt dat allemaal niet bij Sky?
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 14-07-2011 16:38

Ja het is vies maar voor hem zelf ook erg vervelend.
Hij blijft maar schoonmaken en daarmee ook de rest besmeten

Dat plukje haar van Sky knippen we al weg vanaf dat we hem hebben (wij kregen de tip mee van Christie :wink: ).
Tenminste als het te lang wordt. :D

We spoelen regelmatig met bach druppels als het te erg wordt en daarna om het bij te houden met kamille.
We willen zo min mogelijk rotzooi (ons vorige hondje kreeg veel te veel antibiotica, dat kon niet anders maar dat wil ik nu niet als het niet echt hoognodig is)
Vandaag zag ik hem weer iets anders lopen (hij loopt dan iets door zijn achterpootjes heen en iets meer wijdbeens) dus toch maar even gekeken en jah hoor, alles is weer rood.
Gelukkig is het dan met een dag of twee minder vurig maar de groene druppels blijven :(
Ik wil zelf zo lang mogelijk wachten met castereren maar jah omdat hij nog groeit maar op een gegeven moment gaan ze er wel af :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 14-07-2011 19:39

Hey Sanne,

Ik heb Hummer mede om dezelfde redenen gecastreerd. Bij Hummer is zijn puspiemel over gegaan nadat hij gecastreerd is. Ik hoop dat dat voor Sky ook zo zal zijn.

Groetjes Miranda

Oja en ontopic:
De reden dat wij een reu hebben. MIjn zus die dagelijks bij mij en de paarden over de vloer komt heeft een oudere teef en dat is echt geen makkelijke hond. Om vervelende situaties te voorkomen dacht ik laten we een reu neem dat gaat beter met een dominante teef. We hadden zelf verder geen ervaring met een eigen hond dus ons maakte het niet zo uit.
Afbeelding

jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 15-07-2011 11:06

Dreamer schreef:Hoi hoi,

bedankt voor de reacties!! :D

@ Jess;

Er zijn mensen die zeggen dat bv reutjes sowieso geholpen moeten worden omdat ze toch niets mogen doen en als ze dus wel die hormoontjes hebben zich zelf alleen maar kwellen en dat zich dan natuurlijk uit in het gedrag..
Maar er zijn ook mensen die idd zeggen dat als een hond (reu of teef) gezond is en verder geen problemen heeft, gewoon mooi de boel de boel laten zeg maar..mmhh..tsja...

Maar ze hebben elkaar, als reutjes, goed geaccepteerd?
En gaat het altijd goed tussen hen?

Groetjes
Ik heb weinig ervaring met reuen die zichzelf in de weg zitten ivm de hormonen. Toevallig de hond van mn ouders, maar dat is zo even de enige waarvan ik het merk.

Brego en Aslan zijn echt geweldig samen. Het scheelt denk ik wel dat Brego een ontzettende goedzak is. Die vind alles best. Ze spelen ontzettend goed samen en ook buiten vermaken ze zich best. Als er een andere hond bij komt tijdens een wandeling dan zijn er nooit problemen. Ze spelen allebei even leuk en gaan als het moet ook hun eigen weg.
Aslan kan wat feller uit de hoek komen, maar als Brego het echt goed zat is staat hij gewoon op en loopt weg. Het scheelt dat hij dan zn grootte mee heeft. Als Aslan bv bovenop hem ligt en net te hard bijt met spelen dat is het snel over. :mrgreen:
Ik verwacht hier ook zeker geen rangstrijd oid. Die wordt langzaam maar zeker vastgesteld en dat gaat zonder problemen.

Mijn ouders hebben trouwens ook altijd 2 reuen gehad. Nooit problemen.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 15-07-2011 18:10

Toen we besloten hadden dat we graag een hond wilden, was voor ons allebei direct duidelijk dat het een reu moest zijn. Eigenlijk kan ik me niet goed herinneren waarom. Vroeger thuis zijn we allebei opgegroeid met een hond en dat waren juist teefjes.

We hebben altijd gezegd 'Max krijgt misschien ooit wel een broertje'. Ook bij de keuze voor een tweede hond was direct duidelijk dat het een reu moest zijn. Waarschijnlijk heb ik meer met reuen.

Max is nu ruim 2,5 jaar en ongecastreerd. Gezien zijn gedrag naar andere honden (bijvoorbeeld op de dagopvang) waren we er vooraf van overtuigd dat het goed moest gaan een reu erbij. Als het er op aankomt, is Max redelijk onderdanig naar andere reuen. In ieder geval gaat hij altijd de confrontatie uit de weg. Volgens mij speelt hij op de dagopvang ook meer met reuen dan met teven. Vooraf hadden we ook al bedacht dat de nieuwe reu waarschijnlijk op termijn boven Max zal komen te staan. Dat moet natuurlijk nog blijken, maar het heeft er alle schijn van met onze Willem :D Ik schat in dat Max dit redelijk snel zal accepteren, maar dat zullen we zien.

Max is ongecastreerd omdat er (nog) geen medische noodzaak voor was. Wel heeft hij al een aantal malen een ontstoken voorhuid gehad, dus wij steeds in de weer met prepusol, juk. In maart is gebleken dat meneer ook een vergroot prostaat heeft. De DA begon direct over castreren, maar dat vond ik wat snel gaan. Hij heeft een kuurtje gehad (uit mijn hoofd: Ypozanen) waarmee het prostaat weer tot normaal formaat is teruggebracht. Dit werkt een maand of vijf, dus we moeten volgende maand voor controle. Blijkt dan dat hij weer prostaatproblemen heeft, dan zal ik zeker castratie overwegen (eerst een chipje).
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 15-07-2011 18:40

Het is heel interessant om dit allemaal te lezen en te weten!!
:D

Als ik zo even bekijk zijn volgens mij toch de reutjes in de meerderheid hier!!
En als er twee honden zijn, ook vaak 2x een reu, of reu/ teef.

Tot nu toe heel erg bedankt voor de reacties!!

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Plaats reactie