Reuen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 18-02-2011 20:32

Tuurlijk komt hij mee, met zijn rode strikje aan :mrgreen: daarmee verslaat hij alle mannelijke concurrentie onmiddellijk :wink:
Afbeelding

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 18-02-2011 21:49

courtly schreef:Tja, Axel loopt altijd los hier in de buurt. Ook als er andere honden aankomen. Als er dan reuen bij zijn dan wordt er even gekeken wie van de twee het verste kan plassen en wie de staart het hoogste kan dragen...........en dan lopen we door.
Ik let er niet speciaal op en Axel vermijd oorlog, tenzij..............hij een jongere cardiganreu tegen komt.
Op de tentoonstellingen lust hij de jeugdige reuen rauw, hihi.
dat verklaard het
op de show met axel en carl

hier zijn ze eigenlijk altijd aangelijnd

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 19-02-2011 11:51

leontine schreef:
courtly schreef:Tja, Axel loopt altijd los hier in de buurt. Ook als er andere honden aankomen. Als er dan reuen bij zijn dan wordt er even gekeken wie van de twee het verste kan plassen en wie de staart het hoogste kan dragen...........en dan lopen we door.
Ik let er niet speciaal op en Axel vermijd oorlog, tenzij..............hij een jongere cardiganreu tegen komt.
Op de tentoonstellingen lust hij de jeugdige reuen rauw, hihi.
dat verklaard het
op de show met axel en carl

hier zijn ze eigenlijk altijd aangelijnd
Klopt, hij houd niet van z'n kinderen, nou ja, uitgezonderd z'n dochters :lol: . Dit heeft ook een doel, uitschakelen van de concurrentie. Haha, niet voor de show maar voor de meiden :wink: .
Reuen van andere merken kijkt hij niet aan, hihi, niet interessant voor hem, maar 'echte' honden, tja, da's andere koek.
Afbeelding

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 19-02-2011 12:30

Zomer 2009

We waren met de honden op stap geweest .
Flynn was toen al 13 jaar en Hannah nog een pup van enkele maanden.
Op de terugweg kwamen we toevallig in de buurt van kennissen, die
nog geen kans hadden gehad om met Hannah kennis te maken.

Zij hebben zelf ene Jack Russel: Moosje genaamd.
Moosje mag met 'Pappa en Mamma' in bed slapen, etc,etc, om even
aan te geven welke rol Moosje in Huize Erik&Helma 'speelt'.....!

We zouden Flynn in de auto laten ( eventjes) want die had het niet altijd op sommige reutjes, en de Jack Russel hoorde daar ongetwijfeld ook bij!

Nee,nee, daar was geen sprake van, Flynn is toch al op leeftijd die doet toch niks..... :?: en in de auto vonden ze zielig.

Ik mijn hond beter kennende, dan hun gedachtes ging Flynn keurig aan de riem, en hield ik hem bij me.

Moosje en Hannah hadden de tijd van hun leven spelenderwijs, er was immers ruimte genoeg, want Erik&Helma wonen op een boerderij met
keurige omheining.
Flynn keek mij af en toe aan met een blik : MOET ik dit allemaal tolereren???
En mijn blik weer: Nog eventjes volhouden, we gaan zo.... :wink:

Met afscheid nemen nam Moosje ' iets' te veel risico :
En voordat hij en wij het in de gaten hadden, werd ie vanuit zijn nekvel
enkele centimeters van zijn vertrouwde aardbodem verheven :o
; WAT DOET IE NOU :o verbaasde reactie van 'Pappa en Mamma'

Ik heb `m maar vlug naar de auto gebracht.
( sorry) maar ik moest toch enigzins gniffelen......ik begreep hem
immers donders goed....!

Ine. :wink:
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

Diana
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-12-2010 16:12

Bericht door Diana » 19-02-2011 18:19

courtly schreef:Tja, Axel loopt altijd los hier in de buurt. Ook als er andere honden aankomen. Als er dan reuen bij zijn dan wordt er even gekeken wie van de twee het verste kan plassen en wie de staart het hoogste kan dragen...........en dan lopen we door.
Ik let er niet speciaal op en Axel vermijd oorlog, tenzij..............hij een jongere cardiganreu tegen komt.
Op de tentoonstellingen lust hij de jeugdige reuen rauw, hihi.

Whaha Ati, daar weet Owain alles van toen bij jullie thuis!! Wat hebben we gelachen!!

Owain vind echt elke hond interessant! Grotere honden wil die mee spelen (bang voor dus) en kleinere honden dan voelt hij zich de baas! Daar kan ie wel tegen grommen en gemeen zijn

Anne-Marie
Berichten: 918
Lid geworden op: 16-11-2010 23:41

Bericht door Anne-Marie » 20-02-2011 12:32

Joe, heeft pas nog ruzie gemaakt met een andere reu op het strand.
We liepen op het strand Joe lekker los. Toen er plots een andere hond ( een jonge Ridgeback) heel snel recht op Joe kwam af rennen. Dat vond hij niet echt beleeft. En toen de Ridgeback mij bijna omverliep had Joe het helemaal met hem gehad. Luid blaffend en met de tanden bloot rende hij achter hem aan en heeft de hond zo weggejaagd (op gedrijft). Niemand komt aan zijn vrouwtje, hihi.
Afbeelding

Petra H
Berichten: 182
Lid geworden op: 02-01-2011 13:31

Bericht door Petra H » 20-02-2011 17:57

Ringo is vrij tolerant, maar nu dat Winnie wat ouder wordt is hij wel allerter. Hij beschermd haar en is soms een beetje jaloers.
throwakiss Soms, als we een andere reu tegenkomen, zie ik zn pootjes verstijven. Haren een beetje omhoog, staart ook omhoog. Als hij niet los is, dan loop ik door en hij loopt dat ook mee. Geen probleem. Maar als ik zou blijven staan, dan zou Ringo er in sommige gevallen toch verder mee gaan en dan stijgt de spanning. Het ligt dan ook aan de andere reu wat er gebeuren gaat.
Zover laat ik het niet komen als ze beide aan de lijn zijn. dog
Los gaat het altijd goed. Ook hij wordt dan weleens afgesnauwd. Net nog: Ze liepen los en kwamen een losse Labrador teef tegen. Ringo vond haar erg leuk. lebber lebber lebber. En wilde daarna dominant tegen haar zijkant aanspringen. Mevrouw de Labrador wilde dit níet en snauwde naar hem. Het werd direkt begrepen :D

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 20-02-2011 20:20

Chef is gecastreerd en heeft eigenlijk nog nooit problemen gehad met andere reutjes. Sommige reutjes wel met hem. Dan zijn ze verward vanwege de geur. Maar Chef heeft een neus voor ruzie-zoekers of honden met een kort lontje, die negeert hij dan ook.

Dus hier geen problemen.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 22-02-2011 18:23

Leuke reacties!
Gijs is niet zo lief als Desh, meer zoals Noa en Ringo denk ik.
En dan wat puberaler.
En hij is nogal drammerig als 'ie wil spelen, of wil snuffelen of lebberen. Een keer een snauw krijgen neemt 'ie op de koop toe - hij trok zich als pup al weinig aan van de correcties van zijn mama en zusjes.

Pupjes vindt 'ie op zich wel leuk, maar het besluipen van kleine hondjes hebben we toch maar verboden :-)

De keren dat hij echt heeft gevochten ging het om een teefje en 'begon' de andere reu. Maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel goed gaat. (De jonge reuen in kwestie gaan hem sindsdien uit de weg en hij ontloopt tot nog toe nieuwe gevechten).
Bij echte dominante reuen zal hij wel op z'n rug gaan liggen, net als hij bij papa Luuk doet.

Ben benieuwd hoor, hoe het zal gaan op de jonge hondendag-wandeling :-)
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 22-02-2011 20:02

haha Frodo is echt een allemans vriend, maar vandaag heeft hij toch eventjes de bikini-lijn van een Shiba Inu bijgetrimd :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie