heelen

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 30-12-2010 20:57

Desh heeft dit enkel gedaan bij Arne en enkel als Arne hem uitdaagde door te lopen, ..... Bij mij of anderen deed hij dit gewoon niet, ook al mochten we hem uitdagen. Er mochten er 10 komen voorbij gelopen, no problemo. Arne komt voorbij en daar hing Desh mee aan de jeansbroek. Voor de rest hebben wij met Desh geen problemen gehad.
Buffa daarentegen die zou bij iedereen die maar enigszins vluggr stapte, sprong, speelde, .... aan de kuiten gehangen hebben. Dit was soms erg vervelend. Als we aan't wandelen waren mosten we haar altijd kort houden en corrigeren. Maar door steeds 'neen Buffa' te zeggen is zij dat toch ook afgeleerd. Achteraf gezien heeft ons dit eigenlijk geen (weinig) moeite gekost.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 31-12-2010 15:05

mmm, ik lees het alweer. Het is een kwestie van paaien met eten en consequent zijn.

We gaan gewoon door op dezelfde weg met ´nee Chef´ zeggen en als hij het niet doet belonen.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 31-12-2010 16:17

Ja maar eten werkt ook niet altijd... tenminste, sky is gek op eten.
Maar als we in het bos lopen en er komt een jogger aan dan moet ik van goede huize komen om zijn aandacht met eten vast te houden sEm_oops2
Sinds kort proberen we dan de andere kant op te lopen, met iets lekkers in de hand.
Ok meest van de tijd loopt hij dan achtersevoren maar soms krijg ik hem mee en is hij natuurlijk weer geweldig! proficiat
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 31-12-2010 16:20

weet je, soms het ik het idee dat Chef express ´stout´ is zodat ik hem moet corrigeren en als belonging een koekje krijgt o.i.d. Alleen maar omdat hij zin heeft in iets lekkers......

Maar dat zal ik wel fout denken, zoiets doen corgi´s nooit duh
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 31-12-2010 16:40

Whahaha. Gijs' z'n snoeppot staat op een vaste plek. Als hij iets verdiend heeft, lopen we samen daar naartoe. Hij loopt er inmiddels zelf naartoe als hij meent recht te hebben op een beloning.
Zo kunnen we zijn gedachtenpatroon vrij exact volgen
:lol:
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 31-12-2010 16:58

hahahahaha........dat is echt heel grappig :lol:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 31-12-2010 18:14

Het zijn opportunisten, hihi. Hier werkt het net zo. 't Is dat ze hier een baasje hebben die soms gigantisch 'dom' is en niet snapt waarom ze verzameld staan rond de koekjesdoos, ahum, maar anders..........
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 31-12-2010 18:40

Suzan schreef:Whahaha. Gijs' z'n snoeppot staat op een vaste plek. Als hij iets verdiend heeft, lopen we samen daar naartoe. Hij loopt er inmiddels zelf naartoe als hij meent recht te hebben op een beloning.
Zo kunnen we zijn gedachtenpatroon vrij exact volgen
:lol:
Sky heeft geen eigen snoeppot, maar een eigen aanrechtkastje.
Daar staan al het lekkers in.
soms staat hij ervoor en kijkt heel indringend naar het kastje... zo van.. vandaag nog?
Wij denken dat hij er een keer achterkomt hoe hij hem zelf open krijgt en wij dus de keukenkastjes opnieuw moeten inrichten :D
En tegenwoordig komt hij pad de halsband en riem opdoen als ik laat zien dat ik wat lekkers in mijn handen heb...
Tja wie voed wie hier op manbuigt
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 10-02-2011 20:23

Ik heb hier weer een 'echte' heeler. Elsje is een hakkenbijter pur sang, hihi.
Het hoort bij het ras, maar het is lastig als je in je hiel te grazen genomen word.

Uiteraard zeg ik tegen haar dat het niet mag, dan houd ze ook op met frisse tegenzin. Maar tjonge jonge, wat vind ze het leuk :lol:
Elke dat gewoon opnieuw proberen om die lopende benen te pakken te nemen met die messcherpe tandjes.

Gelukkig is deze eigenschap nog bij ons ras aanwezig.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 10-02-2011 20:47

:lol: haha gelukkig doet haar zusje dat (nog) niet :wink:
Ze gaat wel als een wervelwind door het park :mrgreen: man man die vliegt daar wat af hoor een indiaan zijn speer is daartegen niks rollsmile
Afbeelding

Plaats reactie