Speurneus

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 30-11-2010 15:43

Sjee.........ik heb een trainingslocatie in Bakel! Krijg net een mail. Het is van een vriendin van me, heeft een hondenschool en ik mag er vrijblijvend gebruik van maken als er niet door hun getraind wordt.
Maar.........tis wel een veld, omheind, er staan ook toestellen. Ik denk niet geschikt voor speurwerk, maar misschien toch leuk om er eens een workshop te organiseren, of een bijeenkomst!?
Of toch een wekelijks iets voor geïnteresseerden? Maar ja, Bakel, niet voor iedereen te doen, wel?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-11-2010 15:48

Bakel... Voor een keertje is het te doen, maar wekelijks is wat te gek. Zeker nu we ook nog schapendrijven aan het doen zijn, waar we ook meer dan een uur voor onderweg zijn. Ons weekend zit meestal al goed vol geboekt :lol:

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 30-11-2010 16:21

lijkt me leuk, zeg maar wanneer. Chef vind dat ook leuk. Nu verstop ik weleens brokjes in de kamer en dan zeg ik warm of koud of hij het goed heeft of niet ... en de lolmeter maar overuren maken :P
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-11-2010 16:24

Nog wel een vraagje, wat voor soort speuren is het dan?
In Belgie heb je het speuren dat de hond echt het exacte spoor moet lopen zoals bij de IPO, en het sporen dat de hond ook langs het spoor mag lopen, als dat bijvoorbeeld wat opgeschoven is door de wind. en dan heb je ook nog die clean boot hunting...
Dat IPO-speuren ben ik niet zo voor.

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 30-11-2010 16:25

Geeeeeeeeeeeen idee. Ze is nog met de training bezig zelf. Kijk maar even op haar website: http://www.dogcollege.nl/default.aspx
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-11-2010 16:31

Ik had al gekeken op de sites die in dit topic gegeven worden, maar daar kan ik het niet vinden.
Maar ik denk niet dat het om IPO-speuren gaat dan...

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 30-11-2010 16:47

ik wacht nog even op haar reactie, ik zal het haar dan eens vragen :D
Afbeelding

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 30-11-2010 17:38

wij hebben ook een aantal jaar met cick en renzo gespeurt.

het is echt heel leuk om te doen.
t verschilt wel per hondenschool , de een doet het namelijk op een grasveld maar wij gingen bijna elke week naar een andere locatie. dan weer een bos dan weer een industrie terein speuren door water.. we deden ook regelmatig 2 dagen voor de cursus al een spoor lopen en iets verstoppen en dan kijken of ze het dan nog roken. vaak was dit wel zo!

we dus personen verstoppen, dan moet je een spoor lopen en dan iets van die gene late ruiken. of bijvoorbeeld een knuffel verstoppen.
t is echt heel leuk om te doen!

op gegeven moment kon het door omstandigheden een tijdje niet meer. toen ik heel graag weer wilde beginnen met cick kreeg hij helaas een hernia...

cick vond het speuren ook leuk om te doen, al liep hij vaak net naast t spoor omdat hij ergens anders wat lekkers rook.. en natuurlijk moet er ook regelmatig tegen een boompje gepiest worden. maar uiteindelijk vond hij het altijd. Renzo was wat nauwkeuriger..
Afbeelding

Pebbles
Berichten: 169
Lid geworden op: 15-11-2010 22:41

Bericht door Pebbles » 01-12-2010 12:18

Ik vermoed dat Pebbles goed is in speuren, die zoekt namelijk altijd alles op wat dood is..... en dan moet ik vlug worden want het is heerlijk om daarin te gaan rollen :(
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 01-12-2010 16:07

Pebbles komt uit een familie van lijkenhonden, hihi. Haar moeder Kittie doet het ook en ook haar moeder Annabel kon lijken vinden in haar jonge jaren.

Heel grappig is ook dat zowel Kittie als Pebbles niet zomaar iets buiten in de bek nemen, alleen als het iets doods is, hihi. Geen stokjes of ander 'ordinair' hondenspeelgoed :wink: bedoel ik dus.
Afbeelding

Plaats reactie