marktplaats?

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

marktplaats?

Bericht door Sabine » 08-07-2011 13:36

Jeetje.. Kwam via via toevallig twee advertenties tegen op marktplaats! :? Komt dit vaker voor? Dit zijn denk ik geen rasfokkers toch?.... Wat jammer!

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ?from_sl=1

en ook

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=1&fs=1
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 08-07-2011 13:43

Allebei de advertentie vielen mij ook al op.
De eerste is heel raar die had van de week twee advertenties op MP staan met dezelfde foto's maar met een andere geboortedata
(volgens mij is dit ook iets heel anders als een cardigan, kijk maar naar de oortjes)

De tweede advertentie staat er ook al weken op.
Vraag me af waar de ouders vandaan komen (omdat ze met stamboom zijn).
En of deze wel getest zijn.

Helaas zijn er nog steeds mensen die hun hondje via MP kopen.
Deze willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Vooral met broodfokkers is dat natuurlijk diepe ellende want bij de volgende loopsheid zal de achterblijvende mama gewoon weer gedekt worden.
En 9 weken later zullen er weer puppen aangeboden worden.
Om ziek van te worden!
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

Bericht door Sabine » 08-07-2011 13:56

Nou ik schrok er gewoon van! Aan de ene kant wordt er hard gewerkt om het ras zo goed mogelijk te laten zijn, aan de andere kant dit.
Arme diertjes.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 08-07-2011 13:58

Sabine je mag er zeker van zijn dat deze hondjes niet bij WCCN fokkers vandaan komen :wink:

Het gebeurt jammer genoeg nog steeds op deze manier :?
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 08-07-2011 13:59

sabine schreef:Nou ik schrok er gewoon van! Aan de ene kant wordt er hard gewerkt om het ras zo goed mogelijk te laten zijn, aan de andere kant dit.
Arme diertjes.
Inderdaad, sabine Arme diertjes!!
Afbeelding

Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

Bericht door Sabine » 08-07-2011 14:21

Maar hoe komen ze aan een stamboom dan?.. Of zijn die gedownload? :| ..
Afbeelding

welshclan's
Berichten: 236
Lid geworden op: 25-11-2010 12:18

Bericht door welshclan's » 08-07-2011 14:30

Hallo Sabine,

De eerst fokker uit Elim fokt zeker twee keer per jaar een nestje.
Deze ouderdieren zijn nergens op onderzocht niet op HD, PRA en DM.
Volgens mij hebben ze nu zelfs twee nesten.
Bij de tweede fokker hebben de pups wel een stamboom.
De vader zit in Someren bij een handelaar, hij is wel op HD onderzocht, ik denk ook op PRA maar dat weet ik niet zeker.
De moeder is zover ik weet niet onderzocht op HD en beiden zijn niet op DM onderzocht. Ook zijn de moeder en de vader hond nog nooit op een show geweest. Dus weet je ook niet of het gebit ed. bij de ouder dieren in orde is. De fokkers van deze nesten zijn wel op de hoogte van het fokregelement van de WCCN maar willen hier niet aan voldoen. Wel vraagt de laatste fokker de zelfde prijs voor de pups als de clubfokkers van de WCCN.

Afbeelding

welshclan's
Berichten: 236
Lid geworden op: 25-11-2010 12:18

Bericht door welshclan's » 08-07-2011 14:34

Hoi Sabine,

Bij de eerste fokker hebben de pups geen stamboom en waarschijnlijk de ouderdieren ook niet.
Bij het tweede nest hebben beide ouderdieren een stamboom, dus kan je als fokker gewoon een stamboom bij de raad van beheer aanvragen.
Een stamboom is slechts een bewijs van afstamming en geen gezondheids verklaring.

Afbeelding

Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

Bericht door Sabine » 08-07-2011 14:37

Jeetje.. Wat een verhaal. Dat dat mag..? Tja wat kun je er tegen doen he..
Ik had het nog nooit eerder gezien, een collega stuurde me de link van "Dit is toch een Corgi?" Ja dan kijk je natuurlijk..
bah.
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 08-07-2011 19:21

Er worden tegenwoordig heel veel pups aangeboden op MP..
Vooral heel veel van de welbekende boomertjes; kruising Shih Tzu en Labradors.
Mensen die net echt heel veel verstand van deze zaken hebben, nog nooit een hondje hebben gehad, zich van te voren niet goed inlezen en laten informeren en goed gelovig zijn, worden vaak de dupe van "broodfokkers";
mensen die honden fokken, vaak meerdere nestjes tegelijk hebben en soms ook meerdere rassen, hebben geen gevoel voor de dieren en verkopen de pups als warme broodjes over de toonbank..
Ook verkopen ze de pups met 'zogenaamde' stamboom en gezondheidsverklaringen maar dit ligt gewoon al voorbewerkt in het bureaulaatje, alleen de naam en geboortedatum van een willekeurige pup moet er nog op gezet worden en taddaa, je hebt een 'gezonde' pup MET 'stamboom'...
En omdat deze mensen dus gevoelloos, kil, hard zijn en geld willen verdienen hebben ze hun praatje altijd klaar!
Ze doen echt net overkomen alsof ze er alles van weten en maken gigantisch misbruik van bepaalde situaties; "kom maar een keer vrijblijvend kijken en bij de pups en neem de kinderen gezellig mee!"
De kinderen zijn dus vaak in dat opzicht doorslaggevend, als een kind zegt, oh, mam, die is lief, mam, mogen we die mee???
De meeste ouders zullen dan overstag gaan en zo dus slachtoffer worden van de slechte bedoelingen van deze broodfokkers..

:( :(
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Plaats reactie