En weer op marktplaats......

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

En weer op marktplaats......

Bericht door Django » 06-06-2013 09:21

Coo, hopelijk heb je ze al gezien.....

Dit schatje van 6 maanden die een nieuw thuis zoekt
http://link.marktplaats.nl/684822058

En deze leuke man van 3 1/2 jaar
http://link.marktplaats.nl/684056117
Hij staat heel gezellig samen met een blue op de foto...... dus waarom juist hij weg moet???

Dan ook nog deze reu van 6 jaar oud
http://link.marktplaats.nl/683983157

zou het vakantietijd worden :twisted: ????
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 06-06-2013 11:20

hopen dat er via de corgiherplaatsing een fijne thuis kan gevonden worden voor allemaal.

Coo weeral hoop, denkwerk en emoties en duimen dat je de mogelijkheid krijgt om via jullie een goede thuis te vinden.
het onmogelijke kan nienmand doen
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 06-06-2013 11:42

Tja................... :twisted:
Afbeelding

Lante
Berichten: 98
Lid geworden op: 21-01-2013 22:18

Bericht door Lante » 07-06-2013 08:59

Jeetje... Ik moet er niet aan denken onze Puckonaris weer te moeten missen! Hoop dat deze hondjes ook zo liefdevol gewaardeerd gaan worden als ze eenmaal een nieuw baasje hebben..
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 08-06-2013 17:48

ja............ ik beken schuld :oops: was helemaal geraakt door dat koppie van de pup van 6 mnd....... dus gemaild...... werd ik opgebeld dat ze ons wel erg leuk vonden dus of we wilde kijken......... ik verteld hoe wij tegenover broodfok ed stonden, dus wilde we graag weten waar ze vandaan kwam..... ergens noord brabant...... en meer van dat soort vage antwoorden.......
Maar goed soms zijn mensen raar, dus van het beste uit gegaan en voor zondag een afspraak gemaakt...... over de tijd zou ik mailen....

Manlief kreeg er een toch vreemd gevoel bij......... dus ik Ati gemaild met wat vragen, even een onafhankelijk persoon erbij..... iemand wel met reuze veel corgi ervaring.... dus ook heel goed naar Ati geluisterd........ Ook Ati gaf aan, vreemd verhaal....... hond te koop, geen boekje bij de hand..... als paps en mams er zijn.... in hoeverre is het dan een oepsnest..... waarom weet ze niet waar ze haar op heeft gehaald, waarom moet deze juist eruit..... enz.....

Dus ik met nog meer vragen die mevrouw gemaild........ en toen was het stil..... en bleef het stil.....

Toen manlief gisterenavond gebeld....... nee er was al een gezin wat zondag kwam kijken..... man... ja maar dat zijn wij....... nee nee, iemand anders........ toen werd er opgehangen......
Dus ik meteen weer gebeld.... werd niet opgenomen..... ik sms..... geen reactie..... gemaild.........

Vanmorgen vreemde reactie dat ze het gevoel had dat wij niet eerlijk waren naar haar toe en dat er nu een ander gezin mocht komen kijken.... wij dus maar moesten bellen of ze er zondagmiddag nog was.......

Dus het vreemde gevoel klopte......... dit was een pup of over uit een broodfok nest, zoals Ati vermoede........ of er was iets anders....... iig geen zuivere koffie.....

Wij hopen maar dat ze goed terecht komt bij een gezin wat weet wat een corgi is........ en wat dat allemaal in houd........ maar ik ben bang dat ze gewoon weer in de broodfok industrie terecht komt......

Dus nu loslaten....... maar ik ben helaas zo een wereld verbeteraar... en wil alles opvangen..... maar nu niet, nooit niet aan de broodfok meewerken.... een echt oepsnestje is niet zo een probleem....... een fluff mama of papa wat ons betreft ook niet........ maar een broodfok hondje...... hoe zielig ook...... nee die nooit....... ook niet als ze wat ouder zijn...... want ook dan stimuleer je die industrie...... heel hard..... maar zo zie ik het....... en dat is geen oordeel naar een ieder hier!!!

Maar moest t toch even delen!!!

Grtz Daane
Afbeelding

Fritz
Berichten: 38
Lid geworden op: 04-04-2013 19:23

Re: En weer op marktplaats......

Bericht door Fritz » 08-06-2013 23:28

Django schreef:Coo, hopelijk heb je ze al gezien.....

Dit schatje van 6 maanden die een nieuw thuis zoekt
http://link.marktplaats.nl/684822058

En deze leuke man van 3 1/2 jaar
http://link.marktplaats.nl/684056117
Hij staat heel gezellig samen met een blue op de foto...... dus waarom juist hij weg moet???

Dan ook nog deze reu van 6 jaar oud
http://link.marktplaats.nl/683983157

zou het vakantietijd worden :twisted: ????

Ja ik had ze ook al zien staan :( . Wat veel in 1 keer. Ben nog maar paar maandjes corgi eigenaar en zou nu al niet meer zonder mijn fritz kunnen/willen. Jeetje wat een raar verhaal en rare reactie van die mensen. Kan me voorstellen hoe moeilijk het is dat aan de ene kant je deze praktijken niet wil steunen door zo'n hondje te halen maar toch met je gedachten uitgaan naar dat pupje.

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 10-06-2013 01:41

Tja, ik weet ook nooit goed wat ik met zoiets aan moet.
Hoe kun je nu een pup kopen en dan niet meer weten waar je die gekocht hebt. De naam van een verkoper, dat kan, maar de plaats?
Wil er bij mij niet in.

Er waren nog meer vreemdigheden.
Maar die doen er nu niet meer toe.

Je ziet het tegenwoordig bij zoveel zaken. Iemand stelt een vraag en er komt geen antwoord maar een achterdochtige tegenvraag.
Dan weet ik het al wel, hier valt wat te verbergen.
En als je even wacht dan word het wel duidelijk.
Het is goed mogelijk dat er iets met de pup aan de hand is. Wat? Geen idee, maar houd marktplaats maar eens in de gaten of ze er over een tijdje niet weer op staat. Mij verbaasd niets meer.
Afbeelding

Lante
Berichten: 98
Lid geworden op: 21-01-2013 22:18

Bericht door Lante » 10-06-2013 15:24

Jammer dat zo veel mensen toch kiezen voor een broodfokker, ik ben blij met Puck, maar had haar nooit bij een broodfokker gekocht. Maar zou je dan ook een herplaatser die uit de broodfok weg komt links moeten laten liggen..?
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 10-06-2013 16:57

Ja, wat mij betreft wel........ want ook dan creeer je een plaatsje...... want die mensen die al een broodfok hondje hebben gekocht, doen die weg..... en vervolgens kopen ze gewoon weer een nieuw broodfokhondje.....

Dus ja....... nogmaals betreft mij wel......... kijk je kan een oepsnest hebben, zoals Ati aan mij heel goed duidelijk heeft gemaakt, als er een reu en teefje samenwoont, in hoeverre heb je het dan nog over een oepsnestje.....
Bij Django was het zo dat Django zijn vader aan het logeren was 2 boerderijen verder dan Django zijn moeder woonde....... pa uitgebroken..... want ze rook zo lekker..... die mensen van de moederhond wisten niet dat hij daar aan het logeren was, anders hadden ze haar nooit los op het terrein gelaten.... heb dat destijds ook nagevraagd en zowel eigenaar van reu, als logeeradres en andere buren verklaarde dat, was nml helemaal zoektocht naar de reu geweest....... kijk dan heb je oeps..... en dan maar gelukkig twee dezelfde hondjes qua ras..... dus ja dat kan.......

Maar broodfok blijft broodfok en hoe zielig ook, als je waar dan ook, of bij wie dan ook zo een hondje weg haalt...... dan maak je plaats voor de volgende....

Maar zo zie ik het!

Vandaar dat wij naar dit puppje dus onderzoek hebben gedaan..... weet inmiddels bijna zeker dat ze bij de bekende "Danielle" broodfokker eerste klas vandaan komt....... en ik zal niet raar staan opkijken als die mevrouw die ik heb gesproken onder een andere naam...... die Danielle zelf blijkt te zijn......

Grtz Daane
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 10-06-2013 17:31

@Django...... jouw mening respecteer ik, maar wat mij betreft vind ik dat iets te kort door de bocht.

Gelijk heb je met overmaat als je stelt, geen hond te kopen bij broodfokker of winkel of dergelijke, dit is inderdaad een manier om de broodfok te laten uitbloeien. Ook ik geloof niet in de Sint en weet dat het fenomeen broodfok niet zo snel uit de wereld kan geholpen worden..... de centen die verdiend worden op de kap van het dierenwelzijn zijn te immens.

Elke kooi die leegkomt bij een broodfokker wordt opnieuw gevuld, alleen kan het verschil gemaakt worden in het levenseinde van de ouderdieren door ze wel GRATIS... en dan bedoel ik GEEN EUROCENT er voor te betalen aan de broodfokker.
HIj vult wel weer de kooi, maar die honden hebben dan nog een kans op een waardig leven.

Jaren heb ik als vrijwilligster geholpen in een opvangtehuis voor oude honden vnl ex- kweekteven en labodieren. Het opvangtehuis werd gebeld om een 'lading' te komen ophalen en weg waren we, soms enkelen soms een 10-tal. Ook wij wisten dat bij een volgende 'afhaling' die kooien weer gevuld zouden zijn, maar wij wisten ook dat die dieren die we meehadden, stuk voor stuk een leven kregen in vrijheid en respect en voor hen die te gebroken waren konden we een waardig levenseinde geven.

Als wij onze Xhita niet hadden meegenomen, kreeg ze 1 van de volgende dagen eens een 'goede maaltijd' en lees nu.... eten met rattenvergif erin en zou ze inwendig hebben liggen doodbloeden in haar vuile stinkende kooi......... Nu geniet ze, net zoals zovelen die kunnen uitgehaald worden van een mooi leven.

Heb ik de broodfok gesteund, heb ik de broodfokker geholpen om zonder opkuis zijn overschot kwijt te geraken....ja ik beken.....maar hij is er niet rijker door geworden, en al die moederdieren hebben we kunnen redden van een gruwelijke dood na jaren dwangarbeid..............
en de kooien, die vullen zich vandaag nog steeds maar voor die dieren die we al vrijkregen...maakte het wel het verschil
Afbeelding

Plaats reactie