En weer op marktplaats......

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 10-06-2013 21:18

inderdaad het stoppen van het kopen van de pups afkomstig van broodfok,zal de broodfok van zelf uitdoven maar zo ver zijn we zeker nog niet...nog lang niet jammer genoeg.

@Django daar kan ik je alleen maar gelijk in geven, maar zo zitten veel toekomstige hondenbaasjes niet ineen.

Ik wil een pup, zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk. Als je mensen met een puppenwens doorverwijst naar een rasfokker dan verklaren ze je gek om zoveel geld uit te geven....ach ja want bij die winkel kan ik eentje kopen voor een pak minder geld of via het internet ....en we zijn vertrokken.
Als je dan met hand en tand probeert uit te leggen van hoe het er in de grote fokkerijen aan toe gaat...... dan snappen sommigen het, maar de meesten kiezen voor de goedkope versie met alle leed die er achter schuilgaat....

broodfok, honden aangeboden op internet of de schattige pups achter het glas in de winkel het blijft een pijnlijke realiteit
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 11-06-2013 08:52

Ja een pup bij een rasfokker kost veel meer dan eentje via MP of winkel..... maar...... dan heb je wel vele malen meer risico op een hondje met gebreken of afwijkingen als je het bij de laatste 2 koopt dan bij de eerste...... al zal er natuurlijk best ook wel eens eentje tussen zitten bij de rasfok die het niet doet zoals behoren......

Wat bij deze pup het geval was, dat de moederhond er niet bij was..... vond ze niet eens raar die mevrouw...... maar die zit nog ergens in een kennel vuil en wel, mager en noem maar op..... te wachten tot ze weer moet....
De broodfokkers zijn zo slim aan het worden dat ze de hondjes ergens anders naar toe verplaatsen en dan hopla via een kennis, vriend, handelaar, of noem maar op verkopen........ en dat je dan als simpel "ik geloof je op je blauwe ogen" persoon daar komt en het allemaal maar geloofd wat daar gezegd word, niet goed nadenkt en dan zo een pup koopt...... geen moeder of vader of wat dan ook te zien.... das niet heel slim........ dan moet je toch even verder nadenken!

Daarom vind ik de advertenties van Ati ook altijd zo goed! Want die moet je gewoon lezen....... dan moet je toch ook gaan nadenken van goh... dat is ook wat dat het op internet staat....... dan moet er toch wat aan de hand zijn...... en dat klopt helaas dus wel.......
Afbeelding

Lante
Berichten: 98
Lid geworden op: 21-01-2013 22:18

Bericht door Lante » 11-06-2013 14:25

Onze Puck komt (zoals ik het beoordeel) ook bij een broodfokker weg oorspronkelijk, als ik naar het gevonden filmpje op Youtube kijk. Ze was echter al een paar keer van baas gewisseld. Ze stond als open teef op MP en moest met spoed verhuizen.

Heb ik nu de broodfok geholpen, of heb ik voorkomen dat deze hond in de broodfok zou eindigen.......
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 11-06-2013 16:05

@Lante........ ik denk beide........ maar iig zit zij niet meer bij mensen die niet goed voor haar zorgen..... en jij zal nooit met haar gaan fokken, dus dat is alleen maar positief!
Nogmaals dit ging voor deze pup moest ook geld betaald worden, ik weet niet hoe dat zat met Puck, gaat mij ook niets aan...... maar dat doe ik zo ie zo niet.......

Kijk wij blijven openstaan voor een herplaatser..... want het kan altijd gebeuren dat er iemand is die om de een of andere reden zijn hond moet herplaatsen........ maar dan gaat het toch over een goed mandje, een goed thuis voor een hondje en niet over geld, en dat speelde hier heel erg in mee...... want ze had eerst al mensen die meer hadden geboden voor deze hond dan de vraagprijs die ze zelf op mp had gezet..... en als wij daar overheen gingen, mochten we komen kijken...... en begrijp me niet verkeerd, kijk als hier iemand zijn hond weg moet doen, of hier een fokker vandaan een bericht krijgt van een de mensen waar een hondje van hun ooit naar toe is gegaan en die moet weg en daar komt een vergoeding bij kijken, dan zijn wij bereid dat te betalen..... maar om er nou een bied gebeuren van te maken....... nee dan ben je meer met het geld bezig dan met het vinden van een goed nieuw thuis........ en dat maakt voor mij dan een heel verschil wat belangrijk is.......

Maar nogmaals voor een broodfok zullen wij nooit kiezen, niet betalen, ook nooit gratis en noem maar op..... maar dat is onze keuze en ik neem mijn petje af voor de mensen die er wel voor kiezen om zo een broodfok hondje op te vangen met alles erop en eraan.......
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 12-06-2013 22:49

ingrid schreef:Ik wil een pup, zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk. Als je mensen met een puppenwens doorverwijst naar een rasfokker dan verklaren ze je gek om zoveel geld uit te geven....ach ja want bij die winkel kan ik eentje kopen voor een pak minder geld of via het internet ....en we zijn vertrokken.
Als je dan met hand en tand probeert uit te leggen van hoe het er in de grote fokkerijen aan toe gaat...... dan snappen sommigen het, maar de meesten kiezen voor de goedkope versie met alle leed die er achter schuilgaat....
Hier moet ik Ingrid volkomen gelijk geven. Veel mensen beslissen nogal 'onverwachts' : Ik wil een hond en liefst zo snel mogelijk en uiteraard niet te duur, dus ....
Er is hier een heel lange weg te gaan. Onlangs was er hier een TV-uitzending bij ons over broodfok en ingevoerde hondjes, maar ik vind dat er niet diep genoeg op in gegaan is. De reoprtage zal niemand van mening doen veranderen hebben. Helaas ......
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 13-06-2013 08:56

Nou idd....... veel mensen "gaan gewoon even een hondje kopen" ....... ik zie het helaas maar al te vaak om mij heen gebeuren....... als ze erg veel interesse in Django tonen en ik hoor ik wil zo eentje ook...... dan ga ik altijd een goed gesprek aan met de mensen....... leg alle ins en outs uit.... vaak hoeven ze dan niet....... en tegen mensen die beide full time werken zeg ik dat ze er maar niet aan moeten beginnen..... dat je een hond hoe klein of groot ook...... niet van 8 tot 6 alleen binnen kunnen laten zitten...... en dat een 1x per dag uitlaatservice echt niet voldoende is.......

Maar er zou gewoon veel meer informatie moeten gegeven worden over het houden van dieren........ maar zekers over de broodfok...... ik kijk vaak animal cops ed....... daar zijn ze vaak bij broodfokkers....... daar draait je maag toch van om!! Maar ook om een pup te gaan kopen waar de mama niet bij is...... ik snap dat niet.......

Maar goed, ik had mijn punten geloof ik allang duidelijk gemaakt..... en kan me ook alleen maar bij Ingrid aansluiten....
Afbeelding

Plaats reactie