diep diep diep triest...... Jimmey

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 24-10-2012 08:45

we duimen voor Jimmey dat het klikt vandaag....... het wordt nog een moeilijke dag....sterkte
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 24-10-2012 18:19

Vandaag was het dan zo ver......... :cry: ....... na een zeer onrustige rit met Jimmey, die piepte de hele auto bij elkaar, kwamen we daar aan.
We werden meteen begroet door hun pemmetje en de eigenaren. Een erg warm welkom! Jimmey liet blijken dat hij het er niet mee eens was dat hij nog in de auto zat, dus die heb ik er maar snel uitgehaald. Jimmey zat nog aan de lijn en hun hond liep los……… meteen werd er druk gesnuffeld en de staartjes kwispelde overuren.
Na een plas Jimmey los gelaten en meteen werd er achter elkaar aan gerend en op zijn corgi’s gespeeld, zo mooi om te zien!!
Hun hond liet mooi zien hoe hij achter de paarden aan kon rennen, iets wat niet mag, maar Jimmey taalde er echt niet naar….. Verder liet hun hond overal zien waar je kon komen en Jimmey liep heel leuk steeds achter hem aan! We zagen alleen maar kwispelende staartjes en geen blaf of grom gehoord!
We stonden er allemaal van te genieten! Tussen hun zoon en die van ons, was het meteen ook helemaal leuk! Dus dat was dubbel genieten! We hebben zeker een uur naar dit tafereel staan kijken!

Toen hebben we onder het genot van koffie en thee verder kennis met elkaar gemaakt en onze verwachtingen uitgesproken, ook heel eerlijk geweest in wat onze problemen met Jimmey zijn.....

Na een uurtje kwamen de kinderen binnen en hebben we gekeken waar de honden dan “wonen”, nou ja ze slapen daar en zijn daar als er met de veulens wordt gelopen……
Jimmey heeft nu samen met hun hond een stuk van de boerderij waar ze slapen en zijn als er niemand is en dat zijn 2 kamers, 1tje van zeker 5 bij 7 en de andere 5 bij 4 en daar staat ook een bank in, speciaal voor de honden. Daar loopt ook een hele lange hal naast, tussen hun twee kamers en de stal… (hoe bedoel je luxe!!)
Ze mogen behalve in het huis overal komen en hun hond heeft een bandje om, die gaan ze ook voor Jimmey bestellen van Dog Quard, er loopt dus een lijn om hun terrein heen, daar kunnen ze dan niet overheen, ja maar dan krijgen ze een grote schok. In de nacht staat de deur in de hal ook open, zodat ze bij de paarden boxen kunnen.
Jimmey heeft daar al binnen meer ruimte dan hier binnen en buiten samen!!
Verder heeft het buitenterrein 4 hectare, waar een boomgaardje in is en waar ze overal vrij mogen lopen!

Tja en dan........ het voelde zeer goed, wat een lieve mensen, wat een mooie omgeving...... wat een mooi thuis...... dus toen de knoop doorgehakt dat we het gingen doen........
Jimmey zijn spullen uit de auto gehaald en Jimmey helemaal ondersteboven geknuffeld! Toen hebben we Jimmey en hun hond in hun privé verblijf gezet.
Wij (alle 4 huilend) zijn in de auto gegaan en zijn naar huis gereden..... met een heel dubbel gevoel...... heel veel verdriet, dat het niet zo heeft mogen zijn dat Jimmey hier oud zou worden en heel veel hoop, dat Jimmey nu wel op zijn plekje zit!!!!


Afbeelding

De twee nieuwe vriendjes.......


Afbeelding
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 24-10-2012 18:30

Wat een mooie verhaal. Het klinkt als het ideale adres voor Jimmey. Ik hoop dat hij daar de rest van zijn leven mag slijten. Jullie sterkte met het gemis.
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 24-10-2012 18:53

zo te lezen is het inderdaad een thuis waar Jimmey zich helemaal zal kunnen uitleven in het buitenleven in gezelschap van een pemmetje. Klinkt goed en nu duimen dat het allemaal vlotjes loopt de komende tijd.

Maar ......... ik weet waarover ik spreek, het is een hel voor jullie. Niet willen maar om bestwil van Jimmey moeten loslaten. Ik wens je dan ook van hieruit heel heel veel sterkte.....men zegt dat tijd de wonden heelt, alleen is het probleem dat de tijd nu stil staat.

Ik hoop voor jullie dat je vlug veel positief nieuws krijgt over Jimmey in z'n nieuwe thuis en weet....honden leven niet in het verleden, wij moeten er wel mee verder leven.

sterkte voor iedereen en probeer het een plaats te geven.
Afbeelding

rita
Berichten: 62
Lid geworden op: 15-06-2011 21:37

Bericht door rita » 24-10-2012 19:10

Wat lijkt me dat moeilijk om je hond weg te moeten doen. Heel veel respect voor dit besluit. zo te zien een prima nieuw huis voor Jimmey,hopen dat hij het nu goed naar zijn zin heeft en lekker geniet van zijn vrijheid. Heel veel sterkte voor jullie.

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 24-10-2012 19:12

Wat een mooi verhaal en wat ziet Jimmey er gelukkig uit op de foto!
Heel veel sterkte met het gemis en we duimen dat het verder voor Jimmey goed mag lopen en dat we af en toe van hem nog iets horen!
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 24-10-2012 19:42

Zie Jimmey eens stralen op die foto's!
klinkt als een superthuis voor hem!

ik hoop dat jullie nog veel verhalen van hem blijven horen en dat jullie hem op termijn af en toe nog eens kunnen zien als jullie dat zelf ook willen.
hoe reageert Django?

veel sterkte voor jullie allemaal!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 24-10-2012 19:52

Agossie, heel veel sterkte, wat lijkt me dat moeilijk.
Gelukkig hebben jullie die foto's gemaakt, want wat is 'ie blij zeg! running_dog
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 24-10-2012 20:25

Wat doen jullie hier goed aan. Jimmey leeft alleen in het heden en is gelukkig.
Voor jullie is het moeilijker, maar met spreken over Jimmey komen jullie er overheen. En zeker als de berichten over het nieuwe huis goed zijn.

Doorzetten en sterkte!
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 24-10-2012 21:02

Jullie hebben een heel moedige beslissing genomen.
Voor jullie en Django zal het iets moeilijker zijn nu, maar als jullie vernemen dat Jimmey het daar heel goed heeft, zullen jullie jullie ook beter voelen bij deze zware beslissing.
Respect hiervoor.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Plaats reactie