BOB - nieuws

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Plaats reactie
ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 26-06-2013 10:43

ik hoop echt dat juiste baasje zich aandient.

De reacties van Bob doen me zo denken aan ons Xhita. Gelukkig zat er bij haar geen 'bijtgedrag' in zij versteende gewoon, en liet ook alles lopen wat kon. Het opbouwen van een vertrouwensband is cruciaal en zal alles bepalend zijn. Uren heb ik in de speelweide van het opvangtehuis met haar gezeten, haar niet aankijken met wat lekkers in de hand, wachtend tot ze bij mij kwam..... en het is ons gelukt.
Ook toen ze eenmaal van het opvangtehuis naar hier thuis kwam hebben we jaren nodig gehad om de extreme schrikreacties er uit te krijgen MAAR het is gelukt. En geloof me, wat je aan vertrouwen en liefde van zo'n hond terugkrijgt maakt je zo gelukkig.

Ik duim dan ook dat er voor Bob iemand komt die er tijd, en energie wil insteken en daarna heeft die een trouwe vriend en heel veel plezier aan de vorderingen die hij zal maken. Het is echt de moeite waard geloof me.
Afbeelding

Yvette
Berichten: 134
Lid geworden op: 05-02-2013 21:58

Bericht door Yvette » 26-06-2013 18:06

Ik hoop dat Bob net zo veel geluk krijgt als Xhita, Ingrid

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 28-06-2013 08:10

Yvette schreef:Een eigen baasje voor Bob is waar we naar op zoek zijn. Dus hoe meer mensen weten over Bob hoe meer kansen er voor hem zijn!

In een huiselijke omgeving, zonder kinderen bij iemand die voor dat Bob daar naar toe gaat een band met Bob wi opbouwen!

Bob focust zich bij spannende dingen volledig op mij en doet als of de rest niet bestaat zolang ze maar op een ca 1,5 mtr afstand blijven. Bob heeft op de corgi jonge hondendag met muilkorf om met oa Lousanne gekroeld en dat ging best heel goed. De 3 mensen die op deze middag Bob koekjes hebben gegeven en hebben geaait waren heel rustig, lieten het initiatief aan Bob over en dat ging best heel goed. De meeste tijd hebben we wat afstand gehouden en heeft hij gewoon zonder muilkorf lekker tegen mij aan gelegen.

In een huiselijke omgeving heb je echter ook dat je langs Bob moet en dan schiet hij vol in de stress als hij je niet kent. Vandaar dat wij zo hameren op eerst komen om een band op te bouwen voor hij naar zijn nieuwe eigenaar gaat.

Zoals blijkt uit de filmpjes die ik regelmatig heb gepost is Bob voor eigen mensen, waar hij vertrouwen in heeft een leuke enthousiaste fijne hond met wel een gebruiksaanwijzing. Maar die is mi te overzien mits hij vertrouwen heeft in zijn eigenaar en de eigenaar in hem!

Harde trainingsmethodes zijn voor Bob funest. Dan krijg je een soort DA situatie. Bob heeft bij de DA een muilkorf om, vind het zo eng dat hij van zich af plast en poep. Diep triest om te zien. Bob rustig steunen, hem in situaties brengen die hij aan kan en hem laten zien wat goede reacties zijn is mi de beste manier.
Klopt helemaal :D
O.a. ik heb de eer gehad om met Bob te kroelen en hij vond mijn zelfgebakken koekjes ook heerlijk :wink:
Bob heeft zich keurig gedragen.
Het was heel mooi om hem te zien lopen tussen al die jonge honden.
(daarbij ook hulde aan de mensen die een oogje in het zeil hebben gehouden zodat niet iedereen bovenop hem dook)
Ik vond het prachtig te zien dat zijn adoratie helemaal bij Yvette ligt.

Verder kan ik alleen met beamen dat Bob gewoon de tijd nodig heeft om
aan zijn nieuwe baasjes te wennen.
Maar als je dat vertrouwen eenmaal hebt en je kan leven met bepaalde dingen dan ben je te koning te rijk.
Want wat is hij erg leuk!
Ik gun hem dan ook echt een supergouden mandje.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Yvette
Berichten: 134
Lid geworden op: 05-02-2013 21:58

Bericht door Yvette » 21-07-2013 15:35

Helaas is het ons niet gelukt een passende eigenaar te vinden waar we als stichting met zijn allen achter konden staan.

We hebben dan ook besloten dat Bob uit de stichting gaat en mijn prive hond word. Hier zullen dan ook geen Bob updates meer verschijnen omdat Bob geen baasje meer zoekt.

Maar er zal best nog wel eens wat over Bob verschijnen in en andere rubriek. En natuurlijk op mijn facebook.

Wij houden vandaag t hoofd koel door lekker met zijn alleen binnen voor de airco te hangen. het is hier 20 graden. Bob houd een zwangere opvang teef gezelschap die dat wel leuk vind. Soms vind ze het ook ff niet leuk maar dan is 1 lipje omhoog voor Bob voldoende om te zeggen oke ik ben al weg. Neem me niet kwalijk mevrouw. Hij word nog sociaal op zijn oude dag :)

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 23-07-2013 10:48

Haha, nou is een zwangere teef ook wel iets waar weinig reuen tegenin durven te gaan denk ik :mrgreen:

Veel plezier met Bobje! Kan me voorstellen dat je inmiddels aan hem gehecht bent geraakt, hij ziet er uit als een lieverd.
Afbeelding

Yvette
Berichten: 134
Lid geworden op: 05-02-2013 21:58

Bericht door Yvette » 24-07-2013 18:53

Als Bob je kent en vertrouwd is hij ook een lieverd. Net heerlijk samen met Bob een tukje op de bank gedaan.

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 25-07-2013 16:45

:D :D
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 29-07-2013 12:59

Wat een top nieuws. Veel geluk samen!

Yvette
Berichten: 134
Lid geworden op: 05-02-2013 21:58

Bericht door Yvette » 29-07-2013 15:18

Dank je wel. Bob krijgt nu medicijnen omdat hij urine verlies had. Dat gaat nu eigenlijk weer helemaal goed.

Verder doet hij het lekker. Wel baalt hij vast van t warme weer. Hij vind het leuk om mee te gaan in de auto en dat kan nu niet met t warme weer.

De nieuwe opvang rottie daar kan hij goed mee. Met de hoogzwangere opvang teef minder maar dat komt omdat mevrouw walrus gewoon geen andre hond in de buurt wil hebben en dat ligt dus niet aan hem. Dus mevrouw walrus die elk moment kan bevallen zit apart van de rest

Shifare
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-11-2012 00:10

Bericht door Shifare » 29-07-2013 19:37

Ah Yvette wat leuk dat bob bij jou mag blijven! Wat is hij toch een geluksvogel.

Plaats reactie