Nieuw mandje voor Soes

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 21-11-2011 20:04

Nee zoals Esther al aan had gegeven stond dat idd niet op dit forum gepost, maar op facebook. goodnews
En marjo je kan niet alles bijhouden :wink:
ik wordt er ook helemaal gek van ,daarom alleen dit forum en facebook
thumbsup
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 22-11-2011 12:13

Hoi allemaal,

Ik heb jullie laatste berichten nog niet gezien. Geen melding gehad. Ik denk dat ik ben vergeten het hokje hieronder aan te vinken. Hihi.

Super lief, al jullie reacties zeg! Zoooooo fijn om te horen.
Mn gevoel gaat echt heen en weer. De ene keer gaat het goed, en dan denk ik........neeeeeee Soes MAG gewoon niet weg. Dat is als een messteek door je hart, want ze hoort er gewoon bij. En het idee dat ze bij vreemden zit, kan ik niet verkroppen.

Maar soms denk ik.............sjeses, wat moet ik hiermee!?!?!
Gisteren weer een flinke vechtpartij gehad binnen die ik absoluut niet zag aankomen.

Afgelopen zondag ben ik met Soes bij een kynologen club begonnen met trainen. We hebben een bel aan de poort gemaakt (iedereen komt hier achterom) en als de benches er zijn (die ga ik vrijdag bij Yvon halen), dan komt er een briefje aan de poort te hangen met de volgende tekst:

Hallo,

Kom je op bezoek? Gezellig!

In verband met TRAINING van de HONDEN,
zouden we het fijn vinden als je EERST even AANBELT.

Wij zorgen ervoor dat de honden de bench in gaan.
Daarna komen we je meteen halen.

Zou je de HONDEN alsjeblieft bij binnenkomst willen NEGEREN?
(niet aankijken, niet tegen praten en niet aanraken)

Heel erg bedankt!
Fam. Terheijden


Verder heeft Soes nu met het uitlaten (vanwege het trekken) een gentle leader om.

En gaan ze in de bench, als we gaan eten, als de kids met een koekje rondrennen, als ik weg ga, s'nachts en als er dus bezoek komt.
Ze zaten voorheen achter een hekje (zelfde soort als bench-spul), maar dat was toch wel steeds een gedoe met dat ding, en de kids vonden dat hekje ook wel interessant.

Verder heb ik al wat namen doorgekregen van gedragsdeskundigen die ik ga contacteren, en dan de goeie eruit pikken.

Natuurlijk heb ik al contact gehad met onze fokkers. Ati, Yvon, Meta, Lieve en Ellen. En ja, ik kom ook bij ze over de vloer. :wink: Wat overigens HEEL gezellig is. Hihihi.

Al met al, we komen er hopelijk wel uit. Even de touwtjes goed strak houden en Soes de tijd geven om volwassen te worden.

De honden liggen 'as we speak' suuuuuuuper lief bij elkaar en tegen elkaar. Dus samen hebben ze het ook heel erg goed. Nu die vechtpartijen nog even duidelijk maken dat dat gewoon echt niet kan.

Ik hou jullie op de hoogte!

Nogmaals, super super bedankt voor al jullie lieve en meelevende reacties. Ik zal jullie de komende tijd af en toe wel even om raad plegen misschien, maar zeker op de hoogte houden!

Groetjes,
Esther en de vlegels
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 22-11-2011 12:53

super dit te lezen..... ik wens jullie heeeeeel veel succes en het zal inderdaad een weg met vallen en opstaan worden..... en de raad van een gedragstherapeut kan soms wonderen doen op heel korte termijn.


Succes en we kijken uit naar de volgende en hopelijk positieve posts van jullie
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 22-11-2011 20:01

Dat moet goed komen, jullie zijn in ieder geval goed bezig.

Gelukkig heb je kontakt gehad met de fokker(s) thumbsup

Heel veel sukses en hou ons op de hoogte.
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 22-11-2011 21:08

Dat het niet op één dag zou opgelost zijn was duidelijk, maar het is echt fijn te horen dat jullie er wel voor gaan.
Ook wij zijn benieuwd naar het resultaat van de inbreng van de GT en willen jullie verhaal volgen.
Succes, we duimen mee voor jullie, voor de kindjes, voor Chef en Soes.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 23-11-2011 13:29

Geweldig om te horen Esther !
Ik wens je heel veel succes en hoop dat je ons op de hoogte houdt !
Jammer dat ik vrijdag niet thuis ben, anders had je ook hier een bakkie kunnen doen ( ik woon op ongeveer 6km van Yvon)
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 23-11-2011 18:28

Au3 schreef:Geweldig om te horen Esther !
Ik wens je heel veel succes en hoop dat je ons op de hoogte houdt !
Jammer dat ik vrijdag niet thuis ben, anders had je ook hier een bakkie kunnen doen ( ik woon op ongeveer 6km van Yvon)
ohja, jammer zeg, want ik kom door Echt gereden zelfs! Ben je de hele dag weg? (ik ben s'morgens rond half 11 bij Yvon) Of moet je werken?
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 24-11-2011 11:20

Ja, je komt op ongeveer 100 m van mijn huis langs ,gok ik .
Ik moet helaas werken, maar ben vanaf 16.00u thuis, maar als jij 's morgens al naar Yvonneke gaat, dan ga je dat vast niet redden...
Afbeelding

Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 29-11-2011 21:05

Zo, even een update.

Vanavond hebben we een oefen training gehad. Zo handig, op deze hondenschool, geven ze les op zondag, maar op dinsdagavond mag je een uurtje op het veld komen trainen, en de instructeurs lopen rond om je te helpen.
Echt super!!!!!!!!!!!!!!!

Nou, ik heb dus met Soes net getraind op het veld. Was wel vreemd voor haar. Het veld is midden in het bos, en was wel wat verlicht, maar niet genoeg om alles goed te kunnen zien. Ze bleef maar blaffen in het begin. Ze zag vanalles, maar wist niet wat.
Na 10 minuten volgen, kijken, etc, ging het al een stuk beter en hebben we het hele examen nog eens doorgenomen.
Het enige wat ze nog niet onder de knie heeft is 'staan' maar ik begreep net dat ze daar niet op kan zakken tijdens het basis examen. Mooi, want de rest kent ze wel.

Meteen heb ik de coordinator aan de jas getrokken met de vraag of ik Chef ook kan trainen. Chef heeft wel de volledige basis-cursus nodig. Daarna EG en dan is behendigheid mijn doel.
En...............dat kon!

Dus de eerste zondag van het nieuwe jaar, sta ik dus 2 uur op het veld. Om 9 uur hond 1 en om 10 uur hond nummertje 2.
Zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb meteen de sportschool maar opgezegd, want dat wordt me allemaal te veel anders. Haha.

Nou, zondag laat ik uiteraard de uitslag van het examen weten! Tot dan! :mrgreen:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 29-11-2011 21:08

Volgens mij is dit goedkoper dan de sportschool, haha, alleen wel kouder sEm_oops2
Afbeelding

Plaats reactie