marktplaats?

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 08-07-2011 19:30

Oh ja;

ik vindt het zo ontzettend jammer dat er mensen zijn die niet de verantwoordelijkheid nemen of eerst van te voren dingen uit te zoeken enzo, er zijn mensen die daar waarschijnlijk niet veel waarde aan hechten of niet de moeite ervoor willen doen.
Ook vinden mensen de aanschaf van een pup veel te duur bij een erkende fokker en dus richt men zich op MP, Speurders etc waar de pups vaak meer dan helft goedkoper zijn.. :(
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 08-07-2011 19:48

Euh ik vind niet dat mensen die niet via WCCN fokken standaard broodfokkers zijn persoonlijk. Er zijn ook mensen die zich goed voorbereiden en het gewoon leuk vinden om een keer een nestje te fokken.
Bij katten ook htk's is dit blijkbaar heel normaal en geaccepteerd ook al zitten alle asiels bomvol katten die geen huisje kunnen vinden, maar bij rashondjes zou het verboden moeten worden, beetje met twee maten meten......
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 08-07-2011 20:14

Ik ben het met je eens, er zullen ook mensen zijn die wel goede bedoelingen hebben en het allerbeste wensen voor de pups en hun nieuwe baasjes!!
Dus ik wil ook niet zeggen dat wanneer fokkers niet via WCCN fokken perse slecht zijn.
En dat alles wat via MP wordt aangeboden maar slecht is, zeker niet!
Maar wat ik wel kwalijk vindt is, dat mensen besluiten een nestje te gaan fokken en niet eerst de ouders gaan testen op de bekende zaken en zo misschien wel zieke pups, als die pups bv ook niet meer worden onderzocht etc en daar weer mee gefokt wordt dan is er geen weg meer terug..

Het gebeurd natuurlijk ook wel eens dat een teefje per ongeluk gedekt wordt, tja ik kan me zo voorstellen dat mensen daar niet op gerekend hebben en dus een nieuw baasje zoeken voor de pups, daar is ook verder niets mis mee natuurlijk.
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 08-07-2011 21:03

welshclan's schreef:Bij de tweede fokker hebben de pups wel een stamboom.
De vader zit in Someren bij een handelaar, hij is wel op HD onderzocht, ik denk ook op PRA maar dat weet ik niet zeker.
De moeder is zover ik weet niet onderzocht op HD en beiden zijn niet op DM onderzocht. Ook zijn de moeder en de vader hond nog nooit op een show geweest. Dus weet je ook niet of het gebit ed. bij de ouder dieren in orde is. De fokkers van deze nesten zijn wel op de hoogte van het fokregelement van de WCCN maar willen hier niet aan voldoen. Wel vraagt de laatste fokker de zelfde prijs voor de pups als de clubfokkers van de WCCN.

Afbeelding
Nou dan heb je dus een stamboom hond maar geen gezondheidsverklaringen..... ik vraag me af wat mensen nu belangrijker vinden eigenlijk.

Meta,
Ken jij de ouderdieren wel dan?
Ik bedoel jij weet wie ze gefokt heeft?
(een handelaar in someren kinkt namelijk niet erg fijn :oops:)
en een mama die niet onderzocht is ook niet.
geen hondjes gefokt via een fokker van de wccn dus denk ik!
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

welshclan's
Berichten: 236
Lid geworden op: 25-11-2010 12:18

Bericht door welshclan's » 08-07-2011 21:42

hannabelgje schreef:Euh ik vind niet dat mensen die niet via WCCN fokken standaard broodfokkers zijn persoonlijk. Er zijn ook mensen die zich goed voorbereiden en het gewoon leuk vinden om een keer een nestje te fokken.
Bij katten ook htk's is dit blijkbaar heel normaal en geaccepteerd ook al zitten alle asiels bomvol katten die geen huisje kunnen vinden, maar bij rashondjes zou het verboden moeten worden, beetje met twee maten meten......
Er zijn ook mensen die zo graag 1 keer een nestje willen fokken omdat ze het zo leuk vinden. Ook dat is fokken en als je het goed doet laat je de ouderdieren onderzoeken op HD, DM, en eventueel PRA, doe je dat niet dan ben je gewoon aan het vermeerderen.
Ik zie maar al te vaak dat dit soort nesten waar de ouderdieren niet onderzocht zijn , want dat vind men niet nodig het is toch maar een gelegenheids nest. Wel vragen ze vaak de zelfde prijs als de fokkers die wel de moeite doen van het onderzoeken van de ouderdieren en het lopen van shows enz.
Je kan ook 1 keer een nestje fokken en aan al de eisen voldoen, dan ben je goed bezig.

Afbeelding

welshclan's
Berichten: 236
Lid geworden op: 25-11-2010 12:18

Bericht door welshclan's » 08-07-2011 21:50

Sanne, ja ik weet wie de fokker is, en ik weet ook wie de vader is.
De vader zit bij iemand in Someren.
De fokker van dit nest is geen clubfokker

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 08-07-2011 21:50

Ja dat klopt, maar bij een HTK kat wordt als gelegenheidsnestje ook niks getest, sterker nog de vader van het nest is meestal niet eens bekend, want als je kittens wil dan laat je gewoon je kat rondlopen buiten en ze komen drachtig weer terug naar huis. Blijkbaar is het bij katten niet belangrijk of ze gezond zijn en bij honden wel. Terwijl het risico bij katten veel hoger ligt dan bij honden dat ze iets oplopen.
Ik zou zelf ook nooit kiezen voor een pup van niet geteste ouders waar ik net zo veel voor betaal dan wanneer ze wel getest zijn.
Zelf zou ik met mijn hele mooie stamboomloze Cardi ook geen nest willen fokken, niet omdat ik geen stamboomloze honden wil, maar omdat ik geen risico wil lopen met mijn hondje en ook al doe je nog zo je best een nest fokken is een risico en ik ben wat dat betreft teveel een bezorgde muts.
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 08-07-2011 21:55

Ja, precies, dat bedoel ik idd ook!!!
:D
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 08-07-2011 21:58

Er zijn ook mensen die zo graag 1 keer een nestje willen fokken omdat ze het zo leuk vinden. Ook dat is fokken en als je het goed doet laat je de ouderdieren onderzoeken op HD, DM, en eventueel PRA, doe je dat niet dan ben je gewoon aan het vermeerderen.
Ik zie maar al te vaak dat dit soort nesten waar de ouderdieren niet onderzocht zijn , want dat vind men niet nodig het is toch maar een gelegenheids nest. Wel vragen ze vaak de zelfde prijs als de fokkers die wel de moeite doen van het onderzoeken van de ouderdieren en het lopen van shows enz.
Je kan ook 1 keer een nestje fokken en aan al de eisen voldoen, dan ben je goed bezig.

Dit bedoelde ik trouwens net..( ik was aan het typen en toen waren er ondertussen weer andere reacties...)
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

Bericht door Sabine » 08-07-2011 23:15

Helemaal mee eens!
Afbeelding

Plaats reactie