Gaizka zoekt dringend een gouden mandje

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 15-12-2011 21:21

Soms hebben mensen geen keus.
Denk hieraan aan ouderen die naar een verpleegtehuis gaan waar geen huisdieren zijn toegestaan. Wil niemand van de familie het huisdier hebben of niemand in de omgeving dan is de wereld voor deze mensen wel heel klein.
Deze mensen kennen niet of nauwelijk internet of dierenasiels , dat was er vroeger niet.
Mensen die ongeneeselijk ziek zijn
Mensen die psychische hulp nodig hebben.
Ik noem maar een paar voorbeelden.

Uiteraard zijn er ook mensen die een nieuwe bank hebben uigekozen en hun hond qua kleur er niet meer bijpast.
Die zijn het ergste.

In ieder geval vind ik het een ontzettend stoere beslissing dat jullie hem niet hebben laten inslapen.
(ik vraag me trouwens af,maar dat is een geheel andere discussie, of je als dierenarts gewoon kan weigeren om een dier in te laten slapen.Ik bedoel krijgen jullie daar geen trammeland mee? ik weet nog dat familie van ons hun hond in wilde laten slapen omdat hij een vetbult had van een halve voetbal maar dat onze dierenarts dat gewoon weigerde omdat dit middels een operatie gewoon weggehaald kon worden en het beestje verder nog gezond was, ze zijn toen naar een andere dierenarts gegaan en daar is de hond ingeslapen. Heb me eigenlijk altijd wel verwonderd dat deze dierenarts daar klakkeloos in mee gegaan is...)

Maar goed ik hoop dus dat dit manneke binnenkort een geweldig gouden mandje krijgt :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 15-12-2011 21:46

ik vond het al lang duren vooraleer hij in je roedel verscheen :mrgreen:
Afbeelding

rita
Berichten: 62
Lid geworden op: 15-06-2011 21:37

Bericht door rita » 15-12-2011 22:22

Vreselijk dat een hond om die reden moet worden afgemaakt ,kan ik niet begrijpen. Geweldig dat je hem zo opvangt. Ik hoop dat hij snel een baasje krijgt

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 16-12-2011 15:19

LOL Hanne... :mrgreen:
er zijn nog 2voeters in huis die ik niet mag wegjagen. (Of bij nader inzien: die mij niet mogen wegjagen, hahaha)

@Sanne: er zijn idd mensen die geen andere keuze hebben. Ik denk dat de mevrouw in kwestie op zijn minst meer moeite had kunnen doen. Maar een discussie daarover zal Gaizka niet helpen...

Wij mogen als dierenarts uiteraard weigeren om een dier te laten inslapen. De vraag is alleen soms wat er dan wèl met het arme beest gebeurt. En dat wil je soms ook niet op je geweten hebben...

Gelukkig komen we zo'n dingen niet zo erg vaak tegen, maar ja...
Eigenlijk is dit pas de eerste keer dat ik de vraag krijg en dat ik het er ècht moeilijk mee heb. Er zijn wel eens randgevallen, maar dan moet je je afvragen of het voor het dier in kwestie beter is om de vraag van de eigenaar te weigeren.

Wat we vaker tegenkomen is helaas het omgekeerde, wat ik misschien zeker zo erg vindt...
mensen die je, nog weinig subtiel, probeert te vertellen dat hun dier op is, afziet, pijn lijdt, geen leven meer heeft, ongeneeselijk ziek is en van nu af aan alleen nog maar meer gaat afzien. En die je blijven antwoorden "maar hij eet toch nog een beetje, hij is nog gelukkig hoor". Terwijl je moet wegkijken met tranen in je ogen omdat het arme dier ligt te struggelen met zijn leven :(

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 24-12-2011 11:06

En Gaizka is geplaatst!!!

Gisteren is een koppel en hun hond komen kennismaken. De eerste kennismaking met de hond verliep niet zó geweldig. Het ging om een kruising labrador-stafford reu van 4 jaar. Hij dook vrij snel bovenop Gaizka die zich al meteen op zijn rugje gooide. Nadat de andere hem goed overgrommeld had en Gaizka zich rustig hield, was het blijkbaar ok.

De mensen zelf waren superenthousiast en op slag verliefd op hem. k Heb hem dan toch maar meegegeven met de boodschap dat ze zeker moesten bellen als het niet zou gaan.

Zonet zelf even gebeld en het gaat super! De kat des huizes is stilaan aan het ontdooien en wil zelfs voorzichtig spelen. De andere hond tolereert hem en ze hebben zelfs in dezelfde ruimte geslapen vannacht. Al was ons knulletje wel naar boven geslopen en bij de dochter in bed gekropen, maar eigenlijk vonden ze dat wel gezellig :mrgreen: .

Verder is er een volière om naar te kijken, een bende ganzen om te respecteren, een grote tuin om te verkennen en in de B&B heel veel gasten die graag hondjes knuffelen.

Kortom Guusje alias Gaizka is daar met zijn poepke in de boter gevallen!

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 24-12-2011 11:31

Oh wat super goed nieuws Karen!!

Gefeliciteerd mag ik best wel even zeggen!!

Jeeej, wat ben ik blij dat Gaizka (Guusje) toch nog een kans krijgt, en een hele mooie ook idd!!

Groetjes Francisca
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 24-12-2011 14:10

dat is een mooi verhaal...we duimen dat het prima blijft gaan en dat dat kleine kereltje nog een heel fijn leven heeft

knap gebaar Karen.....
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 24-12-2011 16:39

Alé, dat ventje zal nog een reuze kerstfeest hebben bovendien (bij jou uiteraard ook Karen).
Hopelijk blijft het daar zo positief en kan Guusje daar nog lang in zijn gouden mandje slapen
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 24-12-2011 17:18

applaus dat is nou eens een prachtig, modern kerstverhaal thumbsup
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 24-12-2011 19:46

Eind goed, al goed.
Fijn dat hij ook weer een nieuw thuis heeft gevonden
Afbeelding

Plaats reactie