Nieuw mandje voor Soes

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Etje007
Berichten: 474
Lid geworden op: 16-11-2010 07:31

Bericht door Etje007 » 19-11-2011 10:07

Hallo allemaal,

Ik zit eigenlijk nooit meer op het forum vanwege tijdgebrek. Wel op facebook, daar heb ik (bijna) alles ineen. Vrienden en Corgi-vrienden.
Via facebook hoorde ik dan ook dat dit topic was gestart.

Je kunt het beste van eerste hand het verhaal weten, dus toch maar even ingelogd.

Er was inderdaad sprake van herplaatsing voor Soes. We hebben het al een hele tijd niet makkelijk met Soes en Chef. De combinatie is niet helemaal top, met veel spanning, vechten en gegrom. Omdat we ook jonge kids hebben van 1 en 3 vonden wij de situatie veeeeeel te gevaarlijk worden, want onze kids zien het gevaar niet in van een grom en zien het verschil niet tussen spelen en vechten.

Na een hele slechte week tussen die twee, hadden we besloten, hoe verdrietig ook, Soes te herplaatsen. Maar na het zien van Soes op de herplaatssite werden we zo intens verdrietig en sloeg de twijfel toe.
Wat als ze erover heen groeit, wat als we de touwtjes nog strakker in handen nemen, wat als we een gedragsdeskunige laten komen, etc etc.

Daarmee hadden we voor onszelf dan ook het idee dat we nog niet genoeg geprobeerd hebben. We hebben dan ook besloten om het nogmaals te proberen voor 200%.

We hebben samen een lijst gemaakt wat we gaan doen. Ook met regels en heel belangrijk ervoor zorgen dat de kids niet meer in een rare situatie belanden. Het zal afzien worden, maar we gaan voor vrede tussen iedereen en hopelijk worden we over een half jaar wel beloond met de perfecte balans tussen Chef en Soes.

Zo, heb ik jullie allemaal op de hoogte gebracht van het reilen en zeilen bij de familie Terheijden. :lol:

Groetjes,
Etje en de twee bengels
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 19-11-2011 10:15

@Etje.... heel moedig van jullie om het toch verder een kans te geven, niet de eenvoudigste manier.... maar wel het maximale proberen.
Ik wens jullie heel veel succes en inderdaad kan de hulp van een gedragstherapeut hierbij jullie ondersteuning geven om te slagen.

Jullie zien wel hoe het verder loopt en de beslissingen zullen dan vanzelf wel komen, evenwichten zoeken is niet altijd eenvoudig..

sterkte daar
Afbeelding

Anne-Marie
Berichten: 918
Lid geworden op: 16-11-2010 23:41

Bericht door Anne-Marie » 19-11-2011 10:40

Wat goed dat jullie het nogmaals proberen . Ik hoop dat alles goed uitpakt.
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 19-11-2011 12:39

Etje
kissss
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 19-11-2011 13:22

Jeetje esther,

Want ontzettend moedig om juist deze beslissing te nemen.
Ik had werkelijk geen idee en dacht echt dat het om een andere soes zou gaan.
Ik duim heel hard voor jullie dat dit gaat lukken met de hulp van een GT.
Want kan me voorstellen dat je ze niet missen kan.

Dikke knuffel van hier
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 19-11-2011 14:32

Dag Esther, ik dacht wel dat het eerder iets met de kids te maken had. Ik wist dat je nog 2 kleine kinderen had en dan nog 2 cardi's waaronder een pup, dan kan je zeggen dat je 3 kleine kinderen hebt en een volwassen Chef.
Ik begrijp dat je dit doet in het belang van de kinderen, maar ik vind het heeeeeeeeeeeeeeel moedig dat jullie nu toch op jullie besluit zijn teruggekeerd en nog andere opties overwegen. Een GT kan best wel helpen hoor. Kinderen van 1 en 3 jaar iets consequent laten doen tov een hond is natuurlijk heel moeilijk.
Veel succes en laat ons iets weten.
Toch een extra pluim op jullie hoed om het nogmaals te proberen. thumbsup
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 19-11-2011 15:41

Jeetje, sterkte & succes Etje. Ik kan me er wel iets voorstellen hoor, maar hoop dat jullie er samen uitkomen!
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 20-11-2011 12:27

Chips Etje, dat had ook ik niet verwacht!
desalnietemin wel bewonderingswaardig dat jullie echt alles uit de kast halen om er een evenwichtig duo van te maken.
En kleintjes tja die kun je af en toe niet alles precies uitleggen zoals je graag zou willen.
Heel veel succes de komende tijd !!!
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 20-11-2011 22:30

Goed dat jullie op je beslissing zijn terug gekomen maar zou je dan toch niet om raad vragen bij een gedragsdeskundige.
Het zijn vaak hele kleine dingen die wij denken goed te doen naar de honden toe, maar juist heel verkeerd zijn waardoor de honden onderling regelmatig blijven kibbelen.
Je kunt eens om raad vragen bij Jeanette Smits zij fokt ook af en toe een nestje en ik dacht dat zij ook gedragsdeskundige is.

http://www.milligenhof.nl/index_bestanden/Page1135.htm

Veel sukses en ik hoop dat alles weer op zijn pootjes terecht komt.

Had je eigenlijk ook nog met de fokker zelf kontakt gehad over Soes.
Zij zal je ongetwijfeld ook kunnen helpen. Zij geeft ook gehoorzaamheidscursussen
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 21-11-2011 09:51

Ik denk dat Etje niet voor niets 2 weekjes ? geleden een weekendje Meta/Ati heeft gedaan.....
Afbeelding

Plaats reactie