Corgi Boomers???

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 15-08-2011 10:32

Echt walgelijk, zoiets..
Je ziet het zoveel tegenwoordig, en ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die daar gewoon leuk een pup halen.. dan ben je toch niet helemaal ......... .
En dan ook nog raar vinden dat er later problemen komen met de pups daar vandaan.. ppff..

Er worden tegenwoordig zoveel eisen gesteld voor onze viervoeter, echt erg gewoon!!
Hij moet lief zijn, sociaal, goed met kinderen, andere dieren en mensen, moet goed luisteren, mag niet verharen, mag niet duur zijn en moet alleen kunnen zijn... en alsof je een pup koopt die dit al in zich heeft, het moet natuurlijk vooral niet al te veel moeite kosten allemaal..
Ik kan nog wel door gaan hoor, maar schiet er niets mee op, gelukkig is het hier veel en veel beter geregeld, hier zijn tenminste mensen met gevoel, liefde voor de beestjes en mensen met verantwoordelijkheid!!!
:D :D :D

Greetzz
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 15-08-2011 13:57

zal proberen op te letten met mijn uitspraken sssst

maar van zulk een fokkers krijg ik gewoon een pesthumeur :evil: :evil: :evil:

ze moesten zich wel schamen, maar ja....geld is een gewillig beestje die het geweten vlug doet verdwijnen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

in Nederland is er dan toch nog een betere dierwaardigere wetgeving, maar hier in Belgie is het echt om van te huilen :oops: :oops: :oops:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 15-08-2011 14:03

Hebben ze bij jullie nog steeds de mogelijkheid om in een dierenwinkel pups aan te bieden?
In z'on mooi glazen bakje :twisted:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 15-08-2011 14:39

Sanne en Sky schreef:Hebben ze bij jullie nog steeds de mogelijkheid om in een dierenwinkel pups aan te bieden?
In z'on mooi glazen bakje :twisted:
Da's aangepast...

De fokkerij (lees, de verkoop van hondjes in glazen bakjes) moet afgescheiden kunnen worden van de dierenspeciaalzaak...
dus, je moet door een deur en daar kan je kiezen uit alle soorten, maten en gewichten...
die deur is er om impulsaankopen te verhinderen... (politiekers-logica... precies of een simpele deur dat gaat tegenhouden)
Kunnen broodfokkers hun glazen kooien niet afschermen, dan mogen ze een catalogus wel aanbieden... jaja, u leest het goed :|
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 15-08-2011 15:26

OK......(wat ik hier nu neer wil zetten is niet voor een net forum geschikt....dus vul zelf maar in @$%@...) wat ongeloofelijk slecht geregeld :twisted:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 15-08-2011 16:10

Sanne en Sky schreef:Hebben ze bij jullie nog steeds de mogelijkheid om in een dierenwinkel pups aan te bieden?
In z'on mooi glazen bakje :twisted:
hier in Belgie is de wetgeving op hondenfokkerijen echt om uw ogen uit te schreien :twisted: :twisted: barbaarse toestanden die echt nog toegelaten worden omdat de wet zo lek is al een zeef :cry: :cry:
alle mogelijke achterpoortjes zijn in de huidige wetgeving opengelaten zodat de broodfokkers gewoon hun gang kunnen gaan en fortuinen verdienen op de kap van de ouderdieren (en dan voornamelijk) de moederdieren die in schrijnende onwaardige omstandigheden moeten leven en pups werpen en als ze einde carrière zijn of het ras ligt niet meer goed in de markt......dan doe je daar toch geen kosten meer aan om ze waardig te laten inslapen ....neen....dan neem je ze bij de pootjes en klopt ze de kop in tegen de muur....of dan sla je er gewoon met de spade op....of als ze wat te groot zijn is het handig om ze eindelijk eens deftig eten te geven waar je een hoge dosis rattenvergif in mengt en laat ze een paar dagen gewoon in hun vuil stinkend kot liggen tot ze helemaal leeg gebloed zijn :twisted: :twisted:

ja dat is geen fictie maar pure werkelijkheid in het beschaafde Belgie.....2011......
heb hier genoeg fotomateriaal liggen om iedereen de stuipen op het lijf te jagen, van toestanden in belgische fokkerijen vandaag de dag

*zucht en zit weer helemaal op de kast*

maar Sanne...zo erg triestig is het bij ons in belgie nog ..... alle dagen ervaren wij hier nog de trauma's van Xhita haar broodfokverleden, maar genieten ook dagelijks van de vooruitgang die ze maakt..... haar leven was een hel, tja...kweekteef in een belgische fokkerij :cry: :cry: :cry:
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 15-08-2011 19:53

Dit is toch om te huilen ween
Ik zou nu van alles willen zeggen, maar laat ik het maar netjes houden.
Breek me de ***niet open sssst


Marjo en Co
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 15-08-2011 22:07

Ik wil niet zeuren hoor maar ook in nederland komen er steeds meer puppyfokkerijen........is niet zo anders dan in belgië helaas.
Afbeelding

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 16-08-2011 16:34

Ik heb niets tegen kruisingen, uiteindelijk is de corgi ook zo ontstaan, maar ik heb er wel een groot probleem mee als het om massaproductie gaat. Walgelijk. Dit kan geen liefde meer zijn. :evil:

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 16-08-2011 16:52

Puppiefokkerijen, waar dan ook ter wereld zijn het product van de kopers van deze pups.
Geen vraag, dan ook geen fokkerij.
Afbeelding

Plaats reactie