Enkele foto's van een mooi puppydametje

Plaats reactie
Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 16-11-2013 21:39

Vandaag naar het bos geweest....... eerste keer....... ik gewapend met fototoestel....... want er lopen zoveel pups in het bos...... dus ik dacht..... dat word leuk!!! :D :D :D
Haily en Django in de fietskar...... ging helemaal goed....... snelle leerling onze dame!!! :D :D Ik lekker sterke bovenbenen kweken op de fiets met kar erachter best zwaar... :mrgreen:

In het bos aangekomen drukste van jewelste....... en zoveel leuke honden..... goed Django los, die stoof meteen weg, druk met gedag zeggen..... plassen, poepen enz...... ik zet fiets op slot..... haal Haily uit de kar...... komt een mevrouw naar ons toe met een megelse herder, die kwispelt, dus ik ga beetje door mijn knieen met Haily om mijn arm...... t zijn toch allemaal grote honden en tja.... even bekijken wat zij doen...... maar op het moment dat de neusjes elkaar aan willen raken........ kwam onze zwart witte tornado eraan en hopla zonder al te veel gedoe werd hem even heel duidelijk gemaakt dat hij niet bij Haily in de buurt mocht komen........ :oops: en dat gebeurde met alle honden..... Django zelf snufte en begroete er op los, maar zodra een andere hond maar iets te dicht bij Haily in de buurt kwam, zorgde Django wel ervoor dat ze niet dichterbij konden komen...... op een gegeven moment werd me zelfs gevraagd of Django haar moeder was......... :oops: :oops: :? nee dus......

Dus ik heb Django aangelijnd..... want door zijn gedrag kon Haily niet eens even andere honden besnuffelen.......

Dus mijn foto momenten compleet ook weg...... heb er eentje kunnen maken, maar daar zie je alleen maar ruggetjes en dan die van Haily en Django...... geen andere hond in een straal van 20 meter......... :mrgreen: :mrgreen:

Dus.........

Grtz Daane
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 16-11-2013 22:23

oooh wat een gentleman is Django :mrgreen:
Haily is al helemaal 'MINE' geworden voor Django :lol:

leuk al die ervaringen opdoen, laat ze maar lekker genieten
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 17-11-2013 19:11

hmmmm, interessant die verhalen allemaal, maar of de 'MINE' van Django nu de juiste houding is =????? Wij hebben dit niet meegemaakt toen Buffa bij ons gekomen is. Ik begrijp Django wel, maar ..........
Maar geniet maar van je kroost Daane. En ik blijf wachten op nieuwe foto's van deze jongedame :-)
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 17-11-2013 21:15

Telkens weer leuk om je verhalen te lezen over Django en Haily.
Deze keer over de boswandeling en hoe Django reageert.

Altijd spannend als je vreemde honden tegenkomt waarvan je niet weet hoe ze op een pup reageren.

Wij lieten ze altijd los (als dat mogelijk was) en dan werd er hevig gesnuffeld aan alle kanten. Als dat achter de rug was dan werd er wat gespeeld over en weer en gingen we na zo'n 5 minuten weer verder met onze wandeling.
Dat werkte altijd goed, moet ik zeggen.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 18-11-2013 09:32

Wij laten Django wel los........ maar Haily nog niet, ze is zo klein en ik weet natuurlijk niet hoe andere honden reageren op haar...... dus zij zit nog aan de lijn........ ook kan ze natuurlijk zo weglopen..... dus....... Haily blijft aan de lijn.......

Gisteren kwamen we Max tegen, een enorme leuke hond, waar Django ook goed vriendjes mee is...... Max is een soort grote roodkleurige tekkel.... t is wel een ras, maar welke weet ik niet.... :oops: maar goed Django en Max spelen altijd zo leuk samen..... Dus dat Django die los liep Max zag werd er erg gezellig gedag gezegd...... toen zag Max Haily en wilde haar ook gedag zeggen....... Django werd toen toch vel op Max..... wij beide stonden er helemaal van te kijken.......... ik heb dus Django bij me gepakt en hem op zijn rug gelegd.... 4 poten omhoog en hij piepte en trilde de boel bij elkaar....... iig kon toen Max wel Haily gedag zeggen........ en dat ging helemaal goed en gezellig.... :D :D

Toen Max en Baasjes weer verder liepen mocht Django weer opstaan.... en ging hij meteen Haily helemaal na ruiken ed....... :? :? Tja of Max iets van haar had meegenomen of zo....... :? :?

Dus...... zo gaat het nu steeds......

grtz Daane
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 18-11-2013 21:43

Het lijkt me wijs om alleen met Haily te gaan wandelen zodat ze met andere honden kennis kan maken.
Let er goed op dat de andere honden wel veilig zijn en niet een pup aanvallen. Het beste is het als je de andere hond kent.

En wat Django betreft..........daar moet iemand jullie raad geven die verstand van dit gedrag heeft. Ik ben hiervoor te kort door de bocht.

Maar ga alsjeblieft iedere dag even alleen met Haily op pad en wees gerust ze loopt niet weg dus daar waar het veilig is gewoon loslaten.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 20-11-2013 14:10

tja als ik het zo opschrijf lijkt het ook of ik de hondjes aan elkaar geplakt heb..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Maar t zit wel anders hoor!!

Django gaat nog steeds op zijn "normale" tijden uit...... Als Haily dan toevallig net wakker is, dan gaat ze mee, anders ga ik alleen met Django..... andersom ook zo...... is Haily net wakker en het is Django zijn wandeltijd nog niet...... dan ga ik alleen met Haily.
Ik ga ook met Django alleen naar het bos, dan kunnen we langer gaan en harder lopen want dat mag/kan Haily nog niet....... ook met Haily ga ik naar het bos.... maar dan maar even..... want zo lang mag ze nog niet.....
En met Django fiets ik ook nog alleen, soms gaat Haily mee in de fietskar, maar ook moet dat net zo uitkomen..... ik maak haar er echt niet voor wakker en ook als ze eigenlijk moet gaan slapen, dan gaat ze ook niet mee...
Eigenlijk lopen ze vast het eerste rondje in de ochtend en het laatste rondje in de avond samen...

Vorige week zaterdag was onze eerste dag bos met Haily, want ze moest natuurlijk nog haar 2de inenting krijgen.... die had ze de vrijdag ervoor gehad, dus dacht ik mooie kans....... dan hoeft ze het niet allemaal "alleen" te doen.... maar goed dat ging dus anders dan verwacht.... :|

Vandaag weer met Haily naar het bos gegaan, hier een kleiner bos heel dicht bij de jongste zijn school, niet zo heel druk, ken bijna alle honden en het is ook makkelijk kon dan meteen de kleine ophalen van school......Dus dit bos pak ik bijna iedere dag....
In het bos Haily los gelaten..... oefff best wel eng...... maar de dame volgde mij keurig....... :D :D

Meteen kwamen er 2 vrij jonge zwarte labradors op ons af...... Haily zocht meteen steun tussen mijn benen..... maar al snel kwam ze tussen mijn benen vandaan en werd er druk gesnuffeld..... helemaal goed en wij weer verder...... toen kwamen we een vriendje van Django tegen.... en dat ging ook helemaal goed.... dus wij weer verder...... vervolgens weer een paar honden en allemaal heel voorzichtig met Haily en Haily druk snuffelen.... dus het ging prima! Als ze het nodig vond, zocht ze steun tussen mijn benen....... maar verder stapte ze dapper rond..... dus t is helemaal goed gegaan....... :D :D

Daarna door naar school........ waar we Beer tegen kwamen...... Beer is de oudste labradoedel die op school is en Beer is soms wat onstabiel in zijn gedrag....... dus ik had Haily even op mijn arm...... en zo kon ze snuffelen.... Daarna ging ze op de grond..... toen dacht Beer...... Speelgoed :evil: gelukkig had de baas hem goed vast.... en Haily ging meteen achter mij zitten, dus dat ging ook goed...... en later snuffelde ze weer aan Beer, die toen druk bezig was haar te negeren..... :|

Thuisgekomen lekker gegeten....... en dr bedje in gegaan..... dus toen ik ook had gegeten..... ben ik weer lekker met Django gaan fietsen.... dus die is zijn energie ook weer kwijt...... :D :D en ik krijg zo voldoende frisse lucht!!!!

Tevens heb ik inmiddels door dat Django zijn gedrag alleen laat zien als hij los is en Haily vast zit...... dus nu gaat Django ook steeds vast mee als ze samen gaan....... normaal loopt hij bijna altijd los mee..... en als hij vast zit....... dan gebeurd het dus helemaal niet...... dan is hij gewoon Django...... en niet die rare zwart/witte tornado, die hij los dus wel is....... :?

Natuurlijk moet ik het ook nog zien hoe hij het doet als ze samen dan los zijn....... maar bij ons thuis in de tuin samen met buurhondje Semmie gaat het wel goed.......

En...... ik maak nu ook wel heel duidelijk aan Django dat 1 ik het niet tolereer wat hij doet en 2 dat ik de roedelleider ben.... :D :D de kaarten moesten blijkbaar weer even geschud worden..... :D :D

Ennuh....... Ati..... jij te kort door de bocht??? Nou volgens mij staan we wat dat betreft schouder aan schouder....... dus ik kan je hand schudden... proficiat

Grtz Daane
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 21-11-2013 19:18

zoooo en weer wat foto's van de afgelopen paar dagen voor de liefhebbers....... :wink:


Ik slaap heerlijk op mijn veel te grote kussen.......
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ben ik echt de vrouw aan het uitdagen....... :-D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ben ik mooi he!!!
Afbeelding

Afbeelding

Hier lijkt het zelfs of ik lach.....
Afbeelding

Afbeelding

Django laat mij altijd winnen met spelen.......
Afbeelding

Ik val helemaal weg tussen de blaadjes in het bos....
Afbeelding

Afbeelding

Django mocht vandaag ook mee...... als hij zich maar gedroeg.... en gelukkig deed hij dat prima!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja het gaat heel goed met onze dame!! Ze is in een week tijd al bijna 800 gram aangekomen.... :D Dus ze eet erg goed...... ook speelt ze veel en gebruikt haar tandjes op dit moment echt overal voor..... eten, spelen maar vooral in vingers en tenen knagen...... :twisted: Ook heeft ze sinds een dag of 3 haar blaf ontdekt...... te pas en te onpas staat ze te blaffen.... soms gewoon om te blaffen...... :lol: heerlijk!!!
In het bos gaat het super..... vandaag ging ze al wat verder bij me vandaan....... maar ze houd me goed in de gaten....

Ook krijgt ze steeds meer een "volwassen vacht"..... eerst was het een paar "hardere" haren op haar rug...... nu is bijna haar hele rug al van dat haar...... dus ook gaat dat goed!!! :D :D

En....... niet onbelangrijk........ ze slaapt ook door........ heerlijk!!!!

Nu ligt ze ook heerlijk onder mijn voeten te slapen....... 4 pootjes in de lucht....... buikje nog vies van het bos.... heerlijk...
Afbeelding

Grtz Daane

Ps heeft iedereen al de mooie pups bij Ati gezien????
http://courtly.123website.nl/159251086
Helaas heeft 1 manneke het niet gered.... de rest doet het gelukkig erg goed..... wij wensen Ati sterkte..... met het nieuwe nest en alles wat daar bij komt kijken..... maar ook met het verlies van het kleine manneke.....
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 21-11-2013 19:35

OOOOOH Daane wat is ze mooi..... echt een heel mooie dame hartjes hartjes en al heel veel gegroeid zeg

wat fijn dat het in het bos heerlijk ging met Django.... en die tandjes, tja die moeten nog gescherpt en verwisseld worden :mrgreen: :mrgreen:

geniet maar van dat mooie dametje en knappe heer :lol:

tja bij Ati de pups zien er heel mooi uit en inderdaad heel jammer van het manneke..... maar er is weer jong leven in Eenrum :lol:

laat ons maar verder meegenieten van je vrolijke duo :wink:
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 21-11-2013 21:32

Leuk om weer even bij te lezen wat Haily allemaal weer heeft meegemaakt.

Gaat dus helemaal goed als ze los loopt.

Altijd ook weer even goed om te laten weten wie er ook al weer de baas in huis is (en daar buiten) :wink:
Afbeelding

Plaats reactie