Diesel

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over onze overleden dierbaren.
Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

Diesel

Bericht door Sabine » 10-08-2011 22:55

Lieve Dies,
Het duurde een tijdje voor ik iets voor je kon schrijven. Ik begon, maar mijn tranen vertroebelde mijn woorden steeds.
Wij hebben jou na een periode van onzekerheid en verdriet moeten laten gaan. Samen met jouw "broer" waren jullie onze trots, vriendjes,.. Toen Spike doodging hadden we jou nog, je hebt zo ongelooflijk veel steun gegeven. Onze band is toen nog sterker geworden, we waren onafscheidelijk. Iedereen zei dat je niet oud ging worden. Je was een pechvogel. Scheve pootjes, ruisje op je hart, darmproblemen, vachtproblemen..Maar die poten waren wel het ergst. Ze deden soms zo'n pijn dat je pijnstillers kreeg. We konden al heel lang niet meer ver lopen, ik nam je mee in mijn fietsmand, we namen je overal mee naar toe. Zo lang jij nog lol had was het prima.
De dood van Spike koste jou ook bijna je leven omdat je uit verdriet niet meer wilde eten of wandelen.. Een vriendje erbij nemen ging niet, je was zo onzeker dat je andere hondjes niet toe liet bij je in de buurt. Maar dat gaf niet... Jij was perfect, in alle opzichten. Ik was zo trots op hoe goed je luisterde, hoe vaak ik niet hoorde "Zo.. wat knap, een jack Russel die overal los mee naartoe kan, dat zie je niet vaak!" Je was zo braaf niet omdat we dat vroegen, maar omdat je zo graag de dingen goed wilde doen.
Veel mensen vonden je niet zo mooi. Je had veel te grote oren, op je net te grote koppie, aan je net te lange lijf. Maar je oortjes waren zooo zacht. Avond na avond freubelde ik aan je lieve oortjes, je liet je tong hangen en was niet wakker te krijgen. Genieten!
In de moeilijk jaren die ik heb doorgemaakt was je mijn steun. We hebben samen uren doorgebracht in de bossen, je was er.. Samen wandelen zodat vrouwtje de dingen kon verwerken. Ik weet niet of je me begreep maar ik voelde me veilig door je.
We noemde je puppie, vanaf jongs af aan, en ook al was je 10 we noemde je nogsteeds geen Diesel maar Puppie omdat je nogsteeds puppy-streken had! Rennen zo hard als je kon door ons huisje, met je staart omlaag, net de bochten niet halen maar zo gek als een cent rennen tot je niet meer kon..
Je guitige kop die niemand kon weerstaan, zelfs de dierenarts zei dat ie nog nooit een hondje zo droopy achtig had zien kijken.. Voor ons was je een trouwe rakker, een hondje waar je op kon vertrouwen, die bij je kwam zitten als je verdriet had, die altijd wilde wanelen weer of geen weer! Zwemmen, rennen, modder, bos, water.. mee op de boot. Jij was overal voor in.
Tot een paar weken terug je ineens niet meer wilde lopen, je voetzolen lieten los een vreselijk gezicht! Je had pijn, je nagels lieten los en je oren en lippen gingen stuk. Bloedtesten, onderzoeken het zag er niet goed uit. We hebben alles met twee handen aangenomen want zo lang jij nog wilde, gingen we door.
Je werd moe, je buik werd steeds dikker en er kwam vocht op je longen. Toch ging je door. Elke keer bloedprikken deed je niks, je vetrok geen spier. Zo dapper..
De laatste test was helemaal niet goed, je was ondanks de prednisonachteruit gegaan, terwijl je wel vrolijk was. We hadden besloten je nog lekker mee te nemen op vaartocht. We zouden nog een keer samen met onze pootjes in het zand staan op Schiermonnikoog deze zomer, je zou onze eerste trouwdag meemaken, je had immers onze ringen nog gedragen vorig jaar.
Maar ineens was het op, je lijfje ging hard achteruit.. je lag daar maar, te zuchten, je sprankeltje was weg. Je had pijn, je had het benauwd. Eerst wilde we er nog niet aan, maar je nam zelf afstand. Je gromde naar ons, je lag in een hoekje. De dierenarts heeft je nog eens onderzocht.. Het was tijd.
Wij houden zoveel van je jongen! Jouw dood heeft een diepe groef in ons achter gelaten. De manier waarop jij je laatste minuten door moest maken is iets waar we erg veel verdriet van habben. Hopelijk heb jedaar zelf niet veel meer van gemerkt.
Je kon niet meer, we moesten de keus voor je maken. Jouw hartje klopte maar door terwijl de rest van je lijfje het allang opgegeven had.
Bedankt voor de laatste knuffel die ik in bed van je kreeg, spontaan, ongevraagd kwam je bij me sochtends vroeg. Dit had je nog nooit gedaan, en zo heb je nog een half uurtje in mijn armen gelegen.
we vinden nooit meer een vriendje zoals jij, zo dapper, zo ongelooflijk braaf, moedig en trouw!
Bedankt lieve Diesel voor alle mooie jaren.. Wij hopen dat je je "broer" weer gevonden hebt, dat jullie samen weer aan het knokken zijn om de bal.
Ik stond met mijn voeten in het zand van Schiermonnikoog deze week, ik deed het voor jou maar het voelde niet hetzelfde, het voelde leeg!
We zullen je nooit vergeten, onze puppie.. voor altijd!

Nobody said it was easy
Oh it's such a shame for us to part
Nobody said it was easy
No one ever said it would be so hard





Afbeelding
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 10-08-2011 23:02

Wat een mooi verhaal, dikke tranen over mijn wangen. Als je zelf ook zo'n trouwe vriend hebt kun je meevoelen hoe zwaar dit is. Heel veel sterkte met het verwerken. Ik leef met je mee...

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 10-08-2011 23:19

Ik ken je niet, ik ken Diesel niet, ik heb wel zijn laatste weken meegevolgd hier op het forum...
van jouw tekstje heb ik kippenvel maar een heel warm gevoel vanbinnen!
duidelijk geschreven met zoveel liefde voor Diesel...

Vreselijk veel sterkte met het verlies van je prachthondje, je puppie...
Ik ben er 100% zeker van dat hij een prachtig leven gehad heeft bij je!
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-08-2011 07:44

Bij deze mooie tekst schieten woorden mij even te kort, maar dikke tranen rollen over mijn wangen.
Jullie Diesel was een supervriend en heeft bij jullie een zeer mooi leven gehad!
Beter kon hij niet gewenst hebben
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 11-08-2011 09:02

Bij het lezen van je verhaal kan ik het ook niet droog houden. Je hebt een mooi verhaal geschreven. Diesel heeft het goed gehad bij jullie.
Heel veel sterkte.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 11-08-2011 09:57

Heel ontroerend verhaal heb je geschreven, met een prachtige foto erbij om hem te herinneren. Hij heeft een mooi leven gehad bij jullie. Veel sterkte. ..
Afbeelding

Diana
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-12-2010 16:12

Bericht door Diana » 11-08-2011 09:59

Sabine, wat heb je dit mooi geschreven!!
Hier ook dikke tranen!!!
Diesel heeft een pracht leven bij jullie gehad!

Heel veel sterkte met dit verlies!!

Sophie
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-08-2011 12:32

Bericht door Sophie » 11-08-2011 11:23

Heel veel sterkte met het verlies van je trouwe maatje.
Ik weet precies hoe je je voelt. Echt vreselijk om je maatje te moeten laten gaan. Het is zo kaal in huis.
Je hebt een prachtig stuk voor hem geschreven!

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 11-08-2011 12:15

Heel mooie tekst.
Veel sterkte
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 11-08-2011 17:52

tranen biggelen ook hier, maar vooral het gevoel van liefde overheerst !
Prachtig !
Sterkte meid
Afbeelding

Plaats reactie