Hoe zet je een cardigan op tafel bij een dierenarts of ergen

Info over "Wat te doen als er zich een noodgeval voordoet bij uw hond?" vindt hier een plaatsje.
Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Hoe zet je een cardigan op tafel bij een dierenarts of ergen

Bericht door Roosje » 02-12-2012 22:51

Mss staat dit onderewrp niet bij de juiste topic maar ik wil wel eens weten of wij het hier verkeerd doe of denk ik dat anderen het verkeerd doen.

Wij doen het op 2 manieren :
1) met 1 hand/arm tussen de voorpoten en de andere hand/arm tussen de achterpoten
2) ook nog : met 1 hand/arm net na de voorpoten en de andere hand/arm achter het achterwerk van de hondjes. (gemakkelijker om de hond op je schouder te leggen, tegen je aan)

Nu wil ik wel eens weten : doen wij dit goed of zijn er nog andere (juiste) mogelijkheden in het welzijn van de hond.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 02-12-2012 23:23

nr. 2 hoort me heel goed.
je kunt ook het combineren, maar zelf doe ik altijd nr. 2
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 03-12-2012 06:49

Wij doen het ook op jou 2 manieren Roosje maar ik merk bij de bovenste dat Bryn dat niet zo prettig meer vind, daar groeien 2 ronde dingen die dan in de weg zitten :mrgreen:

Wat wij ook wel doen is hand/arm achter de voorpoten en een hand/arm voor de achterpoten, maar het meeste gebruiken wij ook de 2e manier
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 03-12-2012 07:55

Wij doen het ook op manier twee en die ronde dingen nou die neem je soms toch gewoon vast :mrgreen: sEm_oops2
Dat vindt het manneke helemaal niet erg! Hihi

Maar we hebben gisteren idd gezien dat sommige mensen hun hond gewoon met beide handen rond het middel vastnemen en ze zo op de showtafel zetten!
Mmm lijkt mij niet zo aangewezen, maar ja, wie ben ik. Dat zou ik trouwens met het kleine manneke hier niet moeten proberen, want zo krijg je hem geen cm de lucht in :mrgreen:
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 03-12-2012 08:06

elsje schreef:Maar we hebben gisteren idd gezien dat sommige mensen hun hond gewoon met beide handen rond het middel vastnemen en ze zo op de showtafel zetten!
Mmm lijkt mij niet zo aangewezen, maar ja, wie ben ik. Dat zou ik trouwens met het kleine manneke hier niet moeten proberen, want zo krijg je hem geen cm de lucht in :mrgreen:
t Was net dat dat me gisteren idd ergerde. Verschillende eigenaars namen hun hond gewoon in't midden van de buik : gewoon beide handen om de buik. De hond hangt dan letterlijk als een slang : dit kan toch niet goed zijn. Maar : er waren er die het wel correct deden (in mijn ogen dan).
Dus zou ik even zeggen/vragen aan de fokkers : als je een puppy een nieuwe eigenaar geeft, wil je die eigenaars ook eens zeggen hoe ze later hun hond moeten tillen.
Vandaar dat ik dit toch even wilde melden : mss lezen er mensen mee op dit forum die het anders doen en is deze manier beter voor hond en eigenaar.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 03-12-2012 10:01

ik neem honden steeds op op manier 2.
alhoewel ik daar eerlijk gezegd niet op let, ik doe het gewoon vanzelf zo, zou kunnen dat ik cadell gisteren anders heb opgenomen, heb er geen idee van...
ik kan me moeilijk voorstellen dat ik een corgi zou opnemen met mijn 2 handen rond de borstkas... bij kleine honden zou dit wel kunnen lukken, maar ik verkies toch rossje haar 2e manier...
Afbeelding

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 03-12-2012 10:32

Ik til Clooney ook op manier 2. Dat is voor hem wel zo prettig en ik heb zo het meeste houvast als hij weer eens begint te wiebelen :mrgreen:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 03-12-2012 11:14

Wij doen ook manier 2.

Maar onze DA doet het alternatief van Sanne (hand/arm achter de voorpoten en een hand/arm voor de achterpoten) omdat het lijf dan helemaal horizontaal blijft en de poten vrij hangen.
(Maar Gijs is nogal zwaar aan z'n kopsekant dus dat vind ik onhandig)
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 03-12-2012 12:25

Hanne schreef:ik neem honden steeds op op manier 2.
alhoewel ik daar eerlijk gezegd niet op let, ik doe het gewoon vanzelf zo, zou kunnen dat ik cadell gisteren anders heb opgenomen, heb er geen idee van...
Nee hoor, gisteren was ok bij jou.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 03-12-2012 14:06

Roosje schreef:
Hanne schreef:ik neem honden steeds op op manier 2.
alhoewel ik daar eerlijk gezegd niet op let, ik doe het gewoon vanzelf zo, zou kunnen dat ik cadell gisteren anders heb opgenomen, heb er geen idee van...
Nee hoor, gisteren was ok bij jou.
Wij hebben heel aandachtig staan kijken :lol: en je deed het goed Hanne :wink:
Afbeelding

Plaats reactie