Double Troubel's Ariek (Gijs)

Wie zijn de papa, de mama, de opas, de omas, de overgrootopas, de overgrootomas enz... van jullie hond? Leuk om weten.
Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 18-12-2010 21:57

Suzan schreef:
Sanne en Sky schreef: Maar ben nog aan het uitvogelen of ik ook de kamp, ch enz enz erbij moet zetten :oops:
Sja, kan je best doen natuurlijk. Ik heb ervoor gekozen dat niet te doen; enerzijds omdat ik dat minder interessant vind, en anderzijds omdat het zonder titels beter in mijn computerprogramma past :-)
Nou dat laatste heb ik dus ook, maar jah kan me voorstellen dat ze er ook trots op zijn dus typ ik netjes de stamboom over, alleen weet ik niet wat alles betekend..... :oops: :oops:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 18-12-2010 22:06

Wat wil je weten, Sanne.
Misschien kan ik je helpen
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 18-12-2010 22:11

Suzan,
ik heb ook nog Engelse jaarboeken uit de 70- en 80-er jaren. Hier staan ook stambomen in van honden uit andere landen.
Misschien is het het handigst, als je nog meer wilt weten om me te mailen. bij voorkeur met een geboortejaar of wanneer ongeveer. Dat zoekt iets gemakkelijker.

emnijhuis at planet punt nl
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 18-12-2010 22:16

Je hebt, volgens mij de verkeerde Buck van het Dassenkamp. Veel later heeft hij ook nog een Buck gehad. Die ga ik ook voor je opzoeken.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 18-12-2010 22:19

ohh dat zou heel fijn wezen.
CH en Kamp is volgens mij gewoon kampioen toch?

maar bij zijn opa ken staat eronder CH, VDH, CH, moet ik dat er bv boven zetten of niet?
dan staat er bij andere opa george Kamp boven en onder zijn naam,
JW'99, W'01-02, WW'02.W'03 en dan Belg Kamp..
Hoort dat er allemaal bij of moet ik alleen Kamp George.....enz neerzetten?
dan heb ik ook nog de afkortingen JEK. FCI'95
EUR.SG'97
POL, VDH, HONG,
dat gaat allemaal niet passen hoor hihihi
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 18-12-2010 22:29

Sanne en Sky schreef:ohh dat zou heel fijn wezen.
CH en Kamp is volgens mij gewoon kampioen toch?

maar bij zijn opa ken staat eronder CH, VDH, CH, moet ik dat er bv boven zetten of niet?
dan staat er bij andere opa george Kamp boven en onder zijn naam,
JW'99, W'01-02, WW'02.W'03 en dan Belg Kamp..
Hoort dat er allemaal bij of moet ik alleen Kamp George.....enz neerzetten?
dan heb ik ook nog de afkortingen JEK. FCI'95
EUR.SG'97
POL, VDH, HONG,
dat gaat allemaal niet passen hoor hihihi
Vroeger werden alle Nederlandse kampioenen met Kamp. aangeduid, soms met Ned ervoor of een ander Europees land. Bij buitenlandse honden staat vaak Ch. (van champion) Tegenwoordig zie ik dat ook meer bij de Ned. kampioenen voor het internationale tintje op de website vermoed ik.

VDH is de Duitse "Raad van Beheer" Duitsland kent volgens mij 2 verschillende titels.

JW'99, W'01-02, WW'02.W'03 JW = Jeugdwinner W= Winner WW = Wereldwinner met het jaartal waarin die titel op een bepaalde show gewonnen is. Voor de Jw en W is dat altijd Amsterdam, de Winnershow.

JEK. FCI'95 JEK , waarschijnlijk Jeugd europees Kampioen op een FCI-show
EUR.SG'97 = europa Sieger met het jaartal
POL, VDH, HONG, = Pools, VDH (Duitse "RvB") en Hongaars

Ik zou dat er niet allemaal bijzetten, wel opslaan ergens, maar het wordt teveel.
Vaak zetten de mensen er dan bij: Multi Ch. en wel eventuele Winner en bundessiegertitels, maar dat kunnen er ook veel zijn.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 18-12-2010 23:22

Elly schreef:Je hebt, volgens mij de verkeerde Buck van het Dassenkamp. Veel later heeft hij ook nog een Buck gehad. Die ga ik ook voor je opzoeken.
He nee toch...Het gaat om die Buck, die de papa is van Lotte vh Dassenkamp Lotte heeft NHSB nr. 2065954.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 18-12-2010 23:27

hummer schreef:Dus Gijs is een broertje van Akka (ik weet niet hoe je dienaam schrijft) van Jeanne.
Klopt, Akke is zijn knalrode zusje :)
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 19-12-2010 08:59

Suzan schreef:
Elly schreef:Je hebt, volgens mij de verkeerde Buck van het Dassenkamp. Veel later heeft hij ook nog een Buck gehad. Die ga ik ook voor je opzoeken.
He nee toch...Het gaat om die Buck, die de papa is van Lotte vh Dassenkamp Lotte heeft NHSB nr. 2065954.
Dat is zeker een andere Buck. Maar hij is waarschijnlijk geboren na 1990, want ik kan hem niet vinden in mijn kaartsysteem.
Ik weet wel dat ik hem een keer gezien heb op een corgidag, misschien op een jongehondendag. Door mijn verhuizingen heb ik die catalogi ver weggeborgen en kan daar helaas niet bij.
Wel weet ik dat het een brindlepointed tricolour was, een mooie stevige hond. Ik denk dat hij een zoon was van een geïmporteerde reu van mw. van Gelderen, die weinig geshowd is, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. (Willowglen Dark Secret)


Mis je van de honden waar geen streepje staat naar een volgende generatie de gegevens?
Dan heb ik nog Greg's Boy of Robgwen voor je en Cymro's Midnioght special. Sylvia en pocket kan ik ook voor je vinden.
Het is misschien handiger om het in een Wordbestand in een tabel in stamboomformat te doen en te mailen. Ook kan ik waarschijnlijk wel nog wat buitenlandse honden vinden. Maar zou je me die namen die je nog wilt willen mailen?

De Buck die je vindt na Lady Cora v. D -> Cora vh D -> Doddeltje -> Buck van het Dassenkamp is wel de zoon van Lees Black Berry en Nieuweroord's Roza. Dus daar kun je die gegevens kwijt.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 19-12-2010 13:13

Alvast enorm bedankt Elly, ik kan wel weer eventjes vooruit!

Als ik zover ben dan mail ik!

yourock yourock yourock
Afbeelding

Plaats reactie