Fietskar voor Vera

Vragen of opmerkingen over de verzorging van je hond zoals nagels, vacht etc en het bespreken van manden, riemen enz.
courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Fietskar voor Vera

Bericht door courtly » 31-01-2011 16:27

Ik ben op zoek naar een degelijke fietskar voor Vera. Ze kan uitstekend lopen en rennen, maar mevrouw heeft altijd zo'n hekel aan de terugweg :evil: en dan kan ze ineens nog maar in een sukkeldrafje of stapvoets. Je snapt het al, ik wil graag met de honden een lekker eind fietsen, maar moet ook weer terug :lol: . Dat duurt en duurt en duurt. Ik krijg aldoor de neiging om haar onder de snelbinders te drukken, hihi.
Dus clever als ik nu dit luie varken op de terugreis in de kar kan zetten dan schiet het tenminste voor de rest ook weer op knipoog2 .

Petra, weet jij een goede, of ik bedoel hebben jullie een goede fietskar in de aanbieding in de winkel? Ik zoek eentje waar je de stang aan de zadelpen kan koppelen.

Zo, visje uitgegooid, nu kijken wie en wat er gaat bijten wooohooo
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 31-01-2011 17:09

ik vis mee want zoek ook nog zoiets voor sky :D
die wij hebben is te klein voor hem :oops:
oh ja en ik zou graag zien dat hij ook omgebouwd kan worden als zijnde buggy :D :D
altijd handig 8)
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 31-01-2011 19:38

Op Marktplaats staan er verschillende te koop.
Even ''Doggy Ride" intikken.
Ik heb ze zelfs ook een keer bij een tuincentrum zien staan.

Wij hebben er jaren geleden al eentje gekocht, Toen zag je ze nog niet zoveel. Ideaaaaal. Tegenwoordig kan je er zelfs een wandelwagen van maken.

Wij doen ze een tuigje om en haken ze dan vast met een musketonhaak.
Ze kunnen er dan niet uitspringen, maar wel gaan liggen of zitten en met hun snuitjes op de rand van het " deurtje" liggen en de wijde wereld inkijken.
We hebben dan ook altijd veel bekijks en zeker als mensen zien dat er zelfs 2 honden in zitten.

Marjo en Co
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 01-02-2011 12:11

De onze is ook een oud model en kon nog niet omgebpouwd worden naar een buggy. Toen Desh anderhalf jaar gelden aan zijn poot is geopereerd hebben vrienden van ons die omgebouwd tot een buggy zodat we konden gaan wandelenen en toen hebben we de kar 'de Deshmobiel' gedoopt. Heel handig.
Daarna hebben we hem niet meer gebruikt als fietskar :( Jan was diegene die de fietskar trok en sinds Jan zijn operatie 2,5 jaar geleden lukt fietsen niet meer. Maar we doen de fietskar niet weg, hondjes worden oud, een ongelukje zit soms om de hoek, .....
De kar is wel al uitgeleend aan vrienden die een fietsvakantie wilden doen en prima bevonden.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 01-02-2011 15:10

wilde ik ook zeggen
kijk ff op marktplaats of zo
daar staan er vast een paar op

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 01-02-2011 18:24

Jazeker staan daar wel een paar op, maar niet zoals ik bedoel.
Ik zoek rustig door. Ga ook eens kijken bij een rijwielzaak :wink: , wil ook nog wel eens werken. Komt allemaal goed, maar duurt even.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 01-02-2011 19:08

welke bedoel je dan Ati?
zoals deze?

http://www.doggyride.com/

heb je ook nog in een stuk goedkopere versie..

http://www.croozer.nl/croozer_dog.html

en wat ik ook helemaal geweldig vind.... maar nog veel te duur vind, zijn de bakfietsen..
maar jah of dat handig is in het bos 8)
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 01-02-2011 19:25

Jeroen en ik zijn ook eens op zoek geweest naar een bakfiets... Nadeel is dat Jeroen en ik resp. 1.83 cm en 1.92 cm lang zijn. Je hebt geen bakfietsframe's die op die lengte zijn. En ze zijn idd stervens duur. Nu heeft Jeroen dus zelf een transportfiets gemaakt. (zie foto) Chef zit dan vast met een tuigje maar kan wel zelf bewegen. Sinds een jaar heeft hij zelfs een windbril. Geweldig om te zien, en trekt heel veel bekijks... Anders gaan zijn ogen zo tranen. Jeroen fiets altijd alleen maar 'vol' gas.....

Afbeelding
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 01-02-2011 19:28

applaus Chefke heeft het al helemaal voor elkaar :wink: zelfs een hippe bril!!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 02-02-2011 10:47

Wat schattig! Chefke met z'n bril op :-)

Qua bakfietsen heb ik wel een leuk klein modelletje gezien, kan je volgens mij prima mee door het bos fietsen:
http://bakfiets.nl/nl/modellen/cargobike/kort/
Zitje eruit, kussentje erin, perfect. Alleen een beetje prijzig. In elk geval voor een niet-fietsliefhebber als ik dan.

Voor een aantal doggyrides kun je wel een koppelstuk kopen voor aansluiting op de zadelstang. ( Je kan er trouwens erg veel accessoires voor kopen, zag ik al, in dat opzicht is 't net een bakfiets :mrgreen: )
Afbeelding

Plaats reactie