Vogelkes fotograferen.

Alle fotos die niet met honden te maken hebben.
Plaats reactie
luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Vogelkes fotograferen.

Bericht door luc.vdberghe » 27-04-2011 22:16

Van kindsbeen af ben ik toch wel een beetje gefascineerd (eerder "geobsedeerd") door vogels. Tijdens het nemen van de vele foto's van onze twee vierpotige lievelingen ben ik meestal ook veel bezig met zoeken en "proberen" fotograferen van allerhande vogels. Ervaring leert dat deze beestjes fotograferen héél wat moeilijker is dan onze hondjes op de foto te zetten. Het feit dat vogelkes veelal tamelijk klein zijn en niet graag dichtbij komen en dan ook nog eens niet stil willen zitten maakt dat het schieten van de betere vogelfoto een serieuze opgave, een opgave waar ik zeker nog niet in geslaagd ben. Goed fotomateriaal (ik heb al een goed lensje, maar zal voor deze tak van fotografie nog een beetje moeten sparen voor een daarvoor nog geschikter model :mrgreen: ) en veel oefenen zijn zeker beide zéér belangrijk als men zich hieraan waagt.

Hieronder wat van mijn vogelfotookes:

De pimpelmees: is toch een prachtig vogeltje, hé!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De staartmees: voor mij één van de allermooiste Europese vogeltjes (dat echt niet dichter wil komen :cry: )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De buizerd: kan ik uren naar kijken! :D

Afbeelding
Afbeelding

De sperwer: zou ik uren kunnen naar kijken (mocht het niet zijn dat je meestal maar een paar seconden hebt om deze snelheidsduivel te observeren! :? )

Afbeelding
Afbeelding

De wilde eend: drie tot vier van deze lastigaards probeer ik (samen met Frodo en Arwen) al weken duidelijk te maken dat ze niet welkom zijn op onze vijver (wroeten alles en nog wat aan vijverplanten los en dat vind ik niet echt plezant! :evil: ), maar ze verstaan zeker geen Oudenaards want ze zijn hier gewoon elke dag aanwezig! :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De huismus: na jaren van bijna complete afwezigheid eindelijk terug. :D

Afbeelding

De kauw: mooi en zéér slim. :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 27-04-2011 22:45

Ohhh gewelige mooi foto's luc! wonderful
Foto's fotograferen is namelijk ook een grote hobby van mij, naast de doggy's...
En inderdaad is het niet makkelijk.... als er van de 50 foto's 1 scherp is ben ik al blij hihi aycaramba
Zal er ook nog eens een paar opzoeken 8)
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 27-04-2011 22:51

amai, er zitten hier echt wel paraltjes tussen hoor Luc!!!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 28-04-2011 10:27

Prachtig!
We hebben hier een afgesloten binnentuin (een zogenaamde "kijktuin"), die zit vol vogels (en katten :mrgreen: ).
Ik vond vogels altijd heel leuk, maar die spreeuwen... ze imiteren wekkers en bouwvak-geluiden, en dat al vanaf een uur of 4 in de ochtend :evil:
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 28-04-2011 20:03

Luc, prachtige foto's.
Dat lensje was dus niet alleen voor de hondjes, maar ook voor allerlei andere diertjes. Ik kan het me best voorstellen dat vogeltjes vastleggen op een plaatje geen gemakkelijk iets is.
Geef mij dan maar 2 ravottende corgi's. daarvan moet ik er geen 50 nemen om er 1 scherp te hebben. :lol:

t Is daar dus ene echte dierentuin bij jullie, Frodo, Arwen, Leonardo, de poezen hun naam ken ik niet, de cavia's, de wilde eend, .....
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 28-04-2011 20:36

rollsmile Roosje
Tis hier nen echten beestenboel :mrgreen: wat een zootje!!hihi
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 28-04-2011 22:38

rollsmile Ach je leeft maar eens en dat moet je zo leuk mogelijk doen.
Wat brengt er nu meer plezier dan een eigen dierentuin, lang leve de lol !!! dancer1
Afbeelding

Beppie
Berichten: 462
Lid geworden op: 15-11-2010 22:14

Bericht door Beppie » 01-05-2011 21:25

mooi gedaan is weer eens wat anders dan corgi's knipoog2
Afbeelding

Diana
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-12-2010 16:12

Bericht door Diana » 02-05-2011 09:19

Wat weer een prachtige foto's Luc!!
Is fotograveren alleen hobby of doe je er ook nog wat anders mee?
Je maakt mooie foto's hoor!!

miranda
Berichten: 23
Lid geworden op: 28-04-2011 13:17

Bericht door miranda » 02-05-2011 09:44

wauw! wat een mooie foto`s zo scherp.
en die actie foto`s zijn goed gelukt dat heeft vast een tijd geduurd.
die eenden erg mooi in actie en met dat water super...

wat voor fototoestel heb je? zeker een hele dure wij zijn namelijk nog op zoek naar een goede onze is net gejat. want er was ingebroken bij ons thuis dus nu hebben we geen camera meer.
mijn man vind het ook erg leuk om mooie foto`s te maken. zal deze eens laten zien.

Plaats reactie