Vogelkes fotograferen.

Alle fotos die niet met honden te maken hebben.
Plaats reactie
Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 16-06-2011 17:31

Nou Elly, je legt de lat wel hoog voor jezelf hoor! :wink:
Foto's niet super, ik vind ze zeer goed gelukt!!
En zomaar een roofvogel in de achtertuin, dat zie ik hier niet zo snel gebeuren.
Op het moment hebben we best veel ooievaarsin de buurt.
Nog niet op de foto, weet ook niet of dat gaat lukken, maar ook een vogel in het rijtje van de favorieten.
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 16-06-2011 17:41

Ooievaar in het wild staat ook nog op mijn lijstje. ik ben wel bij een ooievaarsbroedstation geweest en heb daar veel gefotografeerd. Maar dat telt niet mee, vind ik. Ze komen in mijn naaste omgeving zelden voor, maar wel steeds dichterbij. Wie weet over een jaar of 5 ;-)

Luc: die Finse site is inderdaad schittrend.

Maandag trouwens een boekje gekocht met foto's van Frans Lanting, alleen pinguins. Ook zo mooi.
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 16-06-2011 22:30

Elly schreef:Haha Marjo, die is noet zo snel gevlogen.

Luc: Ik heb dankzij die vogelsite kennissen overgehouden. Niet iedereen fotografeert met een 400 of 500mm lens. Sommigen hebben gewoon heel erg veel geduld. :wink:
Ik had vanmorgen een sperwer, denk ik, in de tuin. Foto's zijn ook weer niet super, want ik stond midden in mijn woonkamer en de vogel achterin de tuin op de schutting. Ik fotografeer trouwens ook met 70-200mm, maar dan de F4 versie.

Afbeelding

Afbeelding
WOOOOOOWWWWW! Prachtig! Als dat geen supermooie sperwer is! Ik kijk constant rond op zoek naar van die prachtige vogels (ik zoek alles, maar ben van kindsbeen af roofvogelfan), maar zoveel geluk heb ik tot nu nog niet gehad. De sperwer kun je hier wel bijna elke dag voorbij zien komen, maar dan zo ver verwijderd en zo flitsend snel dat het maken van zo'n mooie foto's als die van jou (ja, wat Esther aangeeft over die hooggelegde lat is zeker juist, maar zo denk ik ook regelmatig over wat ik op foto zet!) niet opportuun is.

En, het is juist dat niet alle natuurfotografen supertele's gebruiken, maar als je de foto's op die prachtige vogelsites bekijkt zie je toch zéér veel foto's die genomen zijn met 300mm, 400mm, 500mm, zelfs 700mm en 800mm tele's. Die laatste zijn veelal waarden die ze bereiken door gebruik te maken van extenders.
Ja, en geduld, geluk en een schuilhutje helpen natuurlijk ook, hé.

PS: ik moet toegeven dat ik nog niet van Frans Lanting gehoord had, maar ben zopas even op zijn site gaan kijken. Nog even geduld om mijn opengevallen mond terug dicht te krijgen. Prachtig! wonderful
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 17-06-2011 16:13

200mm is inderdaad eigenlijk wel te weinig om foto's te maken van vogels. Hoe meer mm's hoe beter. ik wil zo ook wel graag mee en wat ooit een keer binnen mijn bereik kan komen is de 100-400mm. Een vakantie zit er dit jaar weer niet in, dus dat geld kan ik reserveren. Ik heb een tijdje geleden een Tamron 200-500 gehad, maar die viel erg tegen, zodat ik hem niet/nauwelijks gebruikte. Daarom vorig jaar ook maar verkocht. eigenlijk kan ik van dat geld en mijn vakantiegeld wel een 100-400 kopen :P

Nog een foto van gisteren: badende huismussen
Afbeelding
ook vanuit mijn luie stoel bij de pc gemaakt.
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 19-06-2011 19:25

200mm is inderdaad eigenlijk wel te weinig om foto's te maken van vogels. Hoe meer mm's hoe beter. ik wil zo ook wel graag mee en wat ooit een keer binnen mijn bereik kan komen is de 100-400mm. Een vakantie zit er dit jaar weer niet in, dus dat geld kan ik reserveren. Ik heb een tijdje geleden een Tamron 200-500 gehad, maar die viel erg tegen, zodat ik hem niet/nauwelijks gebruikte. Daarom vorig jaar ook maar verkocht. eigenlijk kan ik van dat geld en mijn vakantiegeld wel een 100-400 kopen Razz
Dat is ook nog eens mijn wens. Moet maar eens gaan sparen :lol:

Ondanks het grauwe weer van vandaag, toch nog wat vogels kunnen fotograferen.

Een paar Aalscholvers, jammer genoeg wilden ze hun vleugels niet spreiden, maar het waaide dan ook wel erg hard. Ze waren er anders vast uit gekukkeld.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een Futten familie in de Kromme Rijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste kwamen we dit kleintje tegen, weliswaar geen vogel. Maar hij bleef zo mooi zitten. Zie links bovenin de punt van Esther haar schoen, om een idee te geven hoe klein hij is.

Afbeelding
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 19-06-2011 21:25

Mooie vogels! Futen zijn ook schitterend.
Is dat een soort woelmuisje?
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 20-06-2011 19:09

Elly schreef:200mm is inderdaad eigenlijk wel te weinig om foto's te maken van vogels. Hoe meer mm's hoe beter. ik wil zo ook wel graag mee en wat ooit een keer binnen mijn bereik kan komen is de 100-400mm. Een vakantie zit er dit jaar weer niet in, dus dat geld kan ik reserveren. Ik heb een tijdje geleden een Tamron 200-500 gehad, maar die viel erg tegen, zodat ik hem niet/nauwelijks gebruikte. Daarom vorig jaar ook maar verkocht. eigenlijk kan ik van dat geld en mijn vakantiegeld wel een 100-400 kopen :P

Nog een foto van gisteren: badende huismussen
Afbeelding
ook vanuit mijn luie stoel bij de pc gemaakt.
Die 100-400mm staat hoog aangeschreven als je wat gaat lezen op reviewsites en fora. Zal een prachtige uitbreiding zijn op jouw 70-200mm.
Binnenkort schaf ik mij een extender (1,4x) aan en hoop ooit wel eens een vaste tele zoals de 300mm/f2.8 in mijn foto-arsenaal te hebben. Zal wel nog een tijdje sparen worden. Alles op zijn tijd!

Zéér mooie foto van die mussen. applaus
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 20-06-2011 19:20

Michiel & Esther schreef:
Dat is ook nog eens mijn wens. Moet maar eens gaan sparen :lol:

Ondanks het grauwe weer van vandaag, toch nog wat vogels kunnen fotograferen.

Een paar Aalscholvers, jammer genoeg wilden ze hun vleugels niet spreiden, maar het waaide dan ook wel erg hard. Ze waren er anders vast uit gekukkeld.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een Futten familie in de Kromme Rijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste kwamen we dit kleintje tegen, weliswaar geen vogel. Maar hij bleef zo mooi zitten. Zie links bovenin de punt van Esther haar schoen, om een idee te geven hoe klein hij is.

Afbeelding
applaus Mooie foto's!
Er is daar bij jullie ook wel wat te vinden aan "Wildlife". Vroeger moest men geluk hebben om eens een Aalscholver te zien (in België toch), en nu zie je ze overal. Vind ik een speciale, typische vogel. En, de Fuut blijf ik een fantastische knapperd vinden. Mooi jong ook.
Hadden jullie dat Woelmuisje een verdovingsmiddel gegeven? :mrgreen: Dat prachtige beestje is meestal maar een fractie van een seconde te zien, maar zal zich gewoon stil gehouden hebben om niet op te vallen. okokok
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 20-06-2011 22:25

Er is daar bij jullie ook wel wat te vinden aan "Wildlife".
Dat valt me de laatste tijd ook op, ondanks dat het allemaal pal in- en naast de stad is, maar misschien let ik ook beter op.
Hadden jullie dat Woelmuisje een verdovingsmiddel gegeven?
Je zou het haast wel denken :lol: , maar Esther zag hem lopen, en toen bleef hij mooi muisstil zitten op het pad.
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 20-06-2011 23:38

Michiel & Esther schreef:
Citaat:
Hadden jullie dat Woelmuisje een verdovingsmiddel gegeven?
Je zou het haast wel denken :lol: , maar Esther zag hem lopen, en toen bleef hij mooi muisstil zitten op het pad.
thumbsup rollsmile
Afbeelding

Plaats reactie