Vogelkes fotograferen.

Alle fotos die niet met honden te maken hebben.
hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 02-05-2011 11:15

Mooie foto's hoor Luc. Vogels zijn niet echt mijn ding, maar ik heb wel altijd voer hangen. Ik heb dus altijd musjes, koolmeesjes en roodborstjes in de tuin.
Maar wat lees ik nou, zit jij als dieren vriend nou de eenden uit de tuin te sturen, dat valt me wel een beetje tegen hoor :mrgreen:
Afbeelding

Petra H
Berichten: 182
Lid geworden op: 02-01-2011 13:31

Bericht door Petra H » 08-05-2011 21:11

De honden lukte altijd al 'aardig' , maar de vogeltjes op de foto krijgen, lukt toch ook wel 'aardig' GOED :wink:
Heel mooi!!! wonderful
Prachtig gedaan

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 08-05-2011 21:38

hummer schreef:... Maar wat lees ik nou, zit jij als dieren vriend nou de eenden uit de tuin te sturen, dat valt me wel een beetje tegen hoor :mrgreen:
Ik vind die eendjes prachtige beestjes, maar zoals ik reeds aangaf vernielen ze jammer genoeg alles wat wij hebben aan vijverplanten. Plant ik vandaag een waterlelie, dan is de kans groot dat dat plantje morgen los ronddrijft. Of ze rammen met al hun geweld het vijverfonteintje waardoor het bovenste stuk loskomt. Dat stuk zinkt dan naar de bodem en Lukske mag dan het water in om al tastend (het water is zeer groen) op zoek te gaan naar het stuk. :?
Die beestjes weten natuurlijk niet wat ik al dan niet leuk vind en ze zijn echt wel zeer kort van geheugen want ze komen altijd maar terug. :mrgreen:
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 08-05-2011 22:05

miranda schreef:... wat voor fototoestel heb je? zeker een hele dure wij zijn namelijk nog op zoek naar een goede onze is net gejat. want er was ingebroken bij ons thuis dus nu hebben we geen camera meer.
mijn man vind het ook erg leuk om mooie foto`s te maken. zal deze eens laten zien.
Ik heb ongeveer een jaar en een half met mijn Canon 50d gewerkt. Dit is een prachtig toestel. Bij deze 50d had ik twee Canon-lenzen (17-85mm en 70-300mm) die goed hun werk deden, maar ik had reeds lange tijd het idee eens een top-lens aan te schaffen. Begin februari heb ik dan zo'n lens (nieuwste 70-200mm f2.8 van Canon) aangeschaft. Deze lens is zo TOP dat ik ook een stapje verder wou gaan wat de camera betreft. Vorige maand heb ik dan de Canon 7d aangeschaft. Superding! Nu kan ik zeker geen uitvluchten meer verzinnen als een foto mislukt. :D
Ik zou de 50d nu regelmatig gebruiken met mijn 17-85mm-lens, maar jammer genoeg blijft deze combinatie een beetje teveel in de fototas, want ik ben steeds bezig met mijn 7d en 70-200mm.


En, laat zien die foto's!! applaus
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 08-05-2011 22:09

Echt mooie foto's weer Luc!!!!



Is de kust veilig?
Afbeelding

Lekker hapje
Afbeelding


Ik kom er aan!
Afbeelding

Poepje naar buiten.
Afbeelding

Alle eendjes zwemmen in het water.....
Afbeelding


Marjo en Co
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-05-2011 11:16

Deze foto's zijn anders ook prachtig Marjo! Mooi met die blauwe lucht erachter. Ik wilde het hier ook eens gaan proberen, maar er zitten eigenlijk alweer teveel blaadjes aan de bomen, daar verstoppen die vogels zich weer in ;-)
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 09-05-2011 20:57

Mooie foto's! Die meesjes zijn prachtig slimme vogeltjes. applaus

Ik vind het altijd leuk om deze gevleugelde vriendjes te observeren en te fotograferen. Observeren is iets, maar dat fotograferen is toch echt iets anders. Zaterdagmorgen gaan we met de hondjes een klein wandelingetje maken. Daar het een kort stapje zou worden liet ik het fotomateriaal thuis. En, uitgerekend tijdens dat wandelingetje komen we brandganzen en Canadese ganzen tegen die dan ook nog eens fotogeniek over ons komen gevlogen. Geen camera is geen foto's dus. :mrgreen: Gisteren zitten Els en ik met de hondjes in de tuin onder de eik. Komt daar een mooi boomkruipertje op een metertje of vier van ons op de boomstam wat rondkruipen. Dat beestje zag mijn lensje naar zich toedraaien en was dus weg vóór er ook maar één foto genomen kon worden. Zal voor een volgende keer zijn. Iets daarna verscheen er dan een prachtig vogeltje (ongeveer 20m van ons, dus veel te ver!), een zwartkop en zijn madam. Daar heb ik toch wel iets van op foto gekregen. Mooi beestje met een mooi kapsel, hé! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 09-05-2011 21:03

Leuk vogeltje Luc. Ik ken ze hier niet.
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 09-05-2011 21:49

Aparte vogeltjes hebben jullie daar, kennen wij hier ook niet.

De koolmeesjes zijn ook helemaal niet bang hoor.
Wij zitten gewoon op ons balkon en zij blijven af en aan vliegen.
Soms zitten ze op een metertje afstand met een lekker wormpje in hun bek naar ons en de honden te kijken.
Ze trekken zich nergens wat van aan.
Ik denk dat het niet lang meer duurt dat de jongen gaan uitvliegen.
Het zijn er 6, dus het wordt een beetje een krappe boel daar binnen.

Zal wel stil zijn als ze weer weg zijn.

Marjo en Co
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 12-05-2011 22:54

Marjo schreef:Aparte vogeltjes hebben jullie daar, kennen wij hier ook niet.
Ja, heel apart is deze volgende knapperd (is hij/zij toch, hé) niet, maar toch wel speciaal dat meneer of madam hier in onze stadstuin zomaar eventjes komt eten. (je ziet op de eerste foto nog een stukje van een visje van ons tussen zijn/haar snavel zitten) :mrgreen:

Niet de beste foto's, want das zo'n 40 meter ver, maar wel leuk om te zien (niet voor onze vissen, maar wel voor ons eigenlijk).
Alhoewel, ik zal voor het welzijn van onze vissen en onze vijverplanten onze Frodo en Arwen eens les moeten geven in het "subtiel" verwijderen van leukerds zoals reigers en eenden. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie