Frodo in the snow part2

Hier komen fotos, filmpjes ... van onze trouwe vrienden (al dan niet met baasje) terecht.
luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Frodo in the snow part2

Bericht door luc.vdberghe » 19-12-2010 18:39

Vlug even de tuin in (was te gevaarlijk om met de auto te vertrekken, hé) met onzen Frodo en de fotocamera (en nogal wat pullovers enzovoort aan) en een kwartiertje later stond er een pak sneeuwpret op het geheugenkaartje. Was dat plezant, zeg!

snuffel blizzard1

http://picasaweb.google.com/luc.vdbergh ... 4283152434
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 19-12-2010 18:46

Mooie vent! Hij heeft een echte reuenkop gekregen.
Afbeelding

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 19-12-2010 18:51

SCHIT-TE-REND Luc!!

Ben Jaloers op zulke prachtige plaatjes! Echt Super!!

Camera zal bij jou wel zeker niet op 'de automaat' staan....... :wink:

Ine. :D
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 19-12-2010 19:07

Sow idd, dat zijn pas prachtige foto's !!!
Frodo heeft zich vermaakt, da's duidelijk, het is ook een echt fotomodel.
Ik merk duidelijk dat ik met mijn camera, semi automatisch toch veel te traag ben. Mijn foto's duren gewoon veel te lang voordat hij knipt, tusen scherpstellen en daadwerkelijk knippen. Wil je echt goede shot van beweging vastleggen, zoals dieren, dan kun je eigenlijk niet zonder spiegel reflex, maar het is zo'n apparaat en dan die cursus die erbij hoort, pffffff.
Pippa blijft nog eens geduldig wachten, maar Noa is zo'n plakkont dat hij altijd onmiddelijk op de camera komt aflopen, zodat hij er meestal onscherp en half op staat.
Jaloers hoor, dat zijn ECHTE MOOIE PLAATJES !!
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 19-12-2010 19:24

Super mooie foto's. Ben je ook in te huren luc? En heb je plat in de sneeuw gelegen. Ze zijn zo mooi op hoogte van Frodo genomen.

Ik vind vooral die van zij aanzicht mooi waarbij alleen zijn oogjes boven de sneeuw uitkomen.
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 19-12-2010 19:29

Au3 schreef:Jaloers hoor, dat zijn ECHTE MOOIE PLAATJES !!
Hey Au3,

Bedankt voor de mooie complimenten.
Je moet zeker niet jaloers zijn, hoor. Naast een goed fototoestel (en objectief), wat goede basisopleiding en het maken van veel foto's is experimenteren wel het belangrijkste. Meestal zie je ook enkel de foto's die voor publicatie vatbaar zijn, hé. Toen ik de reeks foto's (heb er ongeveer 170 genomen op dat kwartiertje) bekeek, zag het er ook niet allemaal zo rooskleurig uit, hoor. De prullenbak op mijn pc is terug een beetje voller geworden! :?

Met welk fototoestel ga jij te werk? Misschien is er wel het één en ander in te stellen om de kwaliteit van jouw foto's wat op te schroeven, hé.

Groetjes,

Luc hihihi

PS: misschien al een klein beetje advies om eventueel eens te proberen om jouw hondjes van op een lager punt te gaan fotograferen. Gewoon even proberen, zou ik zeggen.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 19-12-2010 19:30

Ooh wat mooi!

Allemaal, maar die ene, waarop Frodo met zijn muil open aan komt lopen, die vind ik echt heel grappig :D

Wij hebben een digitale spiegelreflex, maar dan nog is vaak de helft onscherp.
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 19-12-2010 19:38

hummer schreef:Super mooie foto's. Ben je ook in te huren luc? En heb je plat in de sneeuw gelegen.
Hey Miranda,
Inhuren, hmmmmmmm sCo_hmmthink Klinkt leuk. Beestjesfotograaf, misschien wel een nieuwe roeping voor mij. wooohooo
Zou vandaag wel niet op mijn afspraak geraakt zijn met dit weertje.

En neen, gewoon laag standpunt aangehouden, want ik weet niet of ik nog recht zou geraakt zijn als ik mij plat had gelegd in de sneeuw. bye
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 19-12-2010 21:13

luc.vdberghe schreef:
Au3 schreef:Jaloers hoor, dat zijn ECHTE MOOIE PLAATJES !!
Hey Au3,

Bedankt voor de mooie complimenten.
Je moet zeker niet jaloers zijn, hoor. Naast een goed fototoestel (en objectief), wat goede basisopleiding en het maken van veel foto's is experimenteren wel het belangrijkste. Meestal zie je ook enkel de foto's die voor publicatie vatbaar zijn, hé. Toen ik de reeks foto's (heb er ongeveer 170 genomen op dat kwartiertje) bekeek, zag het er ook niet allemaal zo rooskleurig uit, hoor. De prullenbak op mijn pc is terug een beetje voller geworden! :?

Met welk fototoestel ga jij te werk? Misschien is er wel het één en ander in te stellen om de kwaliteit van jouw foto's wat op te schroeven, hé.

Groetjes,

Luc hihihi

PS: misschien al een klein beetje advies om eventueel eens te proberen om jouw hondjes van op een lager punt te gaan fotograferen. Gewoon even proberen, zou ik zeggen.
Ik fotografeer met een nikon coolpix 8700. Ik weet het inmiddels laweer een beetje achterhaalt, maar ale, het is niet zulke hobby dat ik elke jaar ga investeren. Ik heb hem tzt gekocht voor de vakantie foto's van rondreis mexico , guatamale belize. En hiervoor is hij ook echt geschikt en was ik erg tevreden. Echter met paarden of honden is hij erg traag ( Als in de automatische stand).
hier staan wat meer specificaties : http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... /show.html

Wat betreft de hoogte heb je helemaal gelijk, maar op het moment dat ik ga zitten of liggen . ligt Noa voor me , op me of is op andere wijze erg lastig! Maar zal het nogmaals proberen...
tips houd ik me voor aanbevolen! :mrgreen:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 19-12-2010 21:34

Tja, Luc en z'n camera'tje.................hihi en dat nog zonder telelensje.
Vraag niet hoe hij het doet, maar 't is altijd goed.

Ach, 't ventje speelt nog even met z'n oranje balletje aan touw, leuk zo'n herinnering. Dat was dan VOOR het zusje kwam. Daarna..........tja, we zullen het meemaken, sEm_oops2
Afbeelding

Plaats reactie