Sterilisatie Lieve.

Hier komen fotos, filmpjes ... van onze trouwe vrienden (al dan niet met baasje) terecht.
Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Sterilisatie Lieve.

Bericht door Chefke » 04-11-2012 21:41

Vrijdag was het dan dé dag: Lieve moest naar de DA want de baasjes vonden het nodig dat ze gesteriliseerd werd.

Heel stoer ging ons meisje mee, want de baas had de kleding aan die ook altijd naar cursus aan gedaan worden... dus die kleding, dat betekent feest! Viel dat even tegen......

Jeroen bracht haar weg en nadat ze een spuitje had gekregen om wat rustiger te worden, moest Jeroen even met onze stuiterbal gaan wandelen in de hoop dat ze ietsjes rustiger werd zodat haar pootje geschoren kon worden en het infuusje gezet kon worden. Dat rustig worden was onze kleine meid zeker niet van plan.... ze stuiterde nog even verder, waardoor én baasje én zuster 1 én zuster 2 er ook nog bij geroepen moest worden om samen met de DA de voorbereidingen te kunnen treffen.

Aangezien baasje dat zo goed gedaan had, werd hij uitgenodigd om bij de operatie aanwezig te zijn, kon hij lekker wachten en dan was hij er weer als de stuiterbal wakker werd (ik denk dat ze zijn aanwezigheid raadzaam achtte -hoe tem ik een cardi-) Jeroen heeft tijdens de operatie toch maar in de wachtkamer gewacht (hij had nog niet ontbeten) en werd vrij snel na de operatie al naar de uitslaapkamerjtes geroepen. Lieve lag met nog een Frans Bulldogje in de kamer. Jeroen kwam binnen en Lieve rende (voor zover mogelijk) richting Jeroen terwijl die Fransoos nog niet veel sjoege gaf, die was ook gesteriliseerd.

Na 20 minuutjes was Lieve wakker genoeg en na 10 minuutjes mocht madammeke mee naar huis (er was van stuiterbal geen sprake meer)

Om ongeveer kwart over 10 waren ze weer thuis. Lieve dacht maar aan 1 ding: slapen en Jeroen dacht ook maar aan 1 ding (eten, hij was van plan Lieve alleen maar weg te brengen) Ik deed de voordeur open om ze binnen te laten.
Lieve keek me met schrikogen aan, zo van: "Je wil niet weten wat er gebeurd is".

Ze liep een aantal rodjes door de kamer, plofte uiteindelijk neer onder de tafel, KO
Afbeelding

Ik las in de folder dat ze warm gehouden moest worden, dus ik had bedacht om haar dan maar in het mandje te parkeren, kruikje erbij ... had alleen geen rekening gehouden met Chef.

Afbeelding

Die snapte niet wat er toch met zijn vriendinnetje was gebeurd. Ze sliep alleen maar, en dan kreeg ze ook nog leuk kruikje (en Chef wilde dat kruikje ook wel aanraken, bijten, scheuren, kapotmaken :wink: )

Omdat Chef ook wel wat aandacht wilde, hebben we het andere mandje wat we in huis hebben er maar naast gezet, kon hij Lieve gezelschap houden.

Afbeelding

Lieve was zich van die aandacht niet bewust, die heeft tot zeker 14 uur haar roes uit liggen slapen.

Toen dacht ze, laat ik eens kijken wie daar aanbelt.... 2 stappen ....

Afbeelding

en ze viel met 2 dekentjes, kruikje en alle warmte weer neer.

Weer een half uurtje later, wilde ze bij ons in het zitgedeelte komen liggen (ik denk dat ze het te warm had) Gelukkig ontdekte we toen dat de Cardi-houding nog mogelijk was...

Afbeelding

Zoals jullie zien heeft ze een mooie blauwe pyjama gekregen van de DA. Dit om te voorkomen dat ze aan het wondje zou likken of bijten.

Afbeelding

Hier een foto van het littekentje. Het ziet op de foto wel iets roder dan het nu in werkelijkheid is. Dit is op dag 1. Het is een mooi klein streepje.

Helaas vond Lieve haar pyjama niet zo leuk. want nadat we na een rustige nacht het benchje open deden, was de pyjama stuk. Ze vond de kleur niet mooi.
Nadat ze lekker gegeten had en even een klein rondje had gelopen, wat eigenlijk heel goed ging. Ze mag de 1e week 4x 5 minuutjes wandelen en niet langer vanwege het litteken. Kwam ineens daar weer de stuiterbal tevoorschijn. We hadden niet het idee dat madammeke zie was of een operatie had gehad. Ze at goed, dronk goed, rende veel, sprong hoog... enz. Gatsie dacht ik, hoe krijg ik dat beest weer stil....

Nou gewoon. Lekker op de bank gaan zitten, boekkie erbij... aan de ene kant Lieve en aan de andere kant Chef. Als ik stil was, dan was stuiterbal dat ook.

Afbeelding

Afbeelding

Nu zijn we alweer een paar dagen verder en het gaat eindelijk heel goed met haar. Ze stuitert lekker door huis. Slaapt wel veel hoor maar als ze wakker is, dan is ze 150% wakker. Ze eet en drinkt goed. Zit (gelukkig niet) aan haar litteken (godzijdank, want die pyjama is stuk) dus het is ons 100% meegevallen.

Nou, nog een foto om het af te leren. Vanmorgen zijn Chef en Jeroen gaan fietsen, maar Lieve mocht niet mee, ik denk dat ze een zwaar weekie krijgt, want ze heeft zeker 10 minuutjes voor het raam gestaan om te kijken waar hij was.

Afbeelding
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 04-11-2012 22:37

Ocharme poppemieke, wat hebben ze jou aangedaan? Die eerste foto spreekt boekdelen :)
Maar jij moet het even een weekje rustig aandoen, ook al heb je 200%energie (en geen 150).
En Chef : ocharme, die begreep e rniets van, maar een weekje is snel om.
Jullie zullen zich (later) de sterilisatie niet beklagen, het is even voor iedereen op de tanden bijten.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Pullekes
Berichten: 565
Lid geworden op: 27-03-2011 09:12

Bericht door Pullekes » 05-11-2012 07:34

Komt weer goed met Lieve, even rustig aan en dan kan ze weer los haha
In ieder geval beterschap !

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 05-11-2012 10:36

Gelukkig gaat alles goed! Dat wordt even op de tandjes bijten Lieveke, veel succes en het ganse verhaal klinkt erg bekend.

Hier was er ook eentje springlevend van het moment de verdoving was uitgewerkt! Niks aan het handje :mrgreen:

Veel beterschap thumbsup met leve Chefke in de buurt komt dat allemaal goed hartjes
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 05-11-2012 17:35

Och Lieve toch, wat weer een avonturen.
Maar, nu is het leed geleden en komt alles weer goed.

Nog even deze week doorbijten en dan..............gaan jullie weer lekker wandelen met z'n tweetjes.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 05-11-2012 18:42

Lieve beterschap.... nog even de pootjes rustig houden en voor je het weet is het vrijdag en dan mag je weer los!!

Grtz en een dikke knuffel van ons!
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 05-11-2012 19:27

sick Veel beterschap aan de kleine "STUITERBAL" Lieve! thumbsup
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 05-11-2012 21:04

Zo schattig die Chefke, hij snapt er helemaal niets van dat Lieve zo stilletjes in haar mandje ligt. duh

Nou, dat is ook weer achter de rug.
Je ziet er tegenop als tegen een berg en uiteindelijk valt het altijd weer mee.

Even een paar dagen rustig aan doen :mrgreen: en dan kan daarna de beer weer los :wink:

Beterschap Lieve en laat je maar lekker verwennen.
kissss van Glenda en een kissss van Nipper
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 06-11-2012 07:21

Beterschap Lieve hartjes
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 06-11-2012 09:08

heel veel beterschap meisje en nu 'rustig' :wink: herstellen
een opluchting dat het allemaal veilig en wel voorbij is en Chefke zal wel voor je zorgen :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie