Prins

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 25-07-2011 14:59

Zoë krijgt trouwens ook geitenmelk als ontbijt in moeilijke perioden (tijdens loopsheid) en ooit gewoon als extraatje. Ook krijgt ze ooit bekertjes yoghurt of kwark.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 25-07-2011 15:48

aardappelen moet je inderdaad niet in hopen gaan geven
het gaat hem dan vnl om de schil, en vooral de "jonge" groene schillen zijn af te raden om te geven

Andere zaken waar er op moet gelet worden zijn oa druiven, rozijnen, uien, chocolade...

hier krijgen de beagles af en toe iets mee van tafel
maar dat is zeker niet met hopen ofzo :wink:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 25-07-2011 16:30

Hier hebben we sky vanaf het begin van alles wat wij eten ook een keer een stukje laten eten.
Uiteraard niet de giftige dingen zoals chocolade ed maar ik ben van mening dat als je regelmatig een stukje kaas (en dat heb ik het echt over een ministukje) worst o.i.d geeft de maag er wel aan went.
Ze zijn dan niet gelijk van slag (maag en darmen) als ze het ergens pikken of vinden op straat..
Sky is gek op fruit, appel peer manderijn meloen ed daar kijgt hij echt wel eens een stukje van mee.
Ook een stukje haring, of zalm.
Een stukje brood o.i.d. ook wel eens.
het zijn geen grote hoeveelheden en hij krijgt het niet dagelijk maar in mijn ogen moet de maag en darmen wel ergens aan gewend zijn :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 25-07-2011 17:00

Gijs eet niet met de pot mee maar als het eens voorkomt dat we niet genoeg voer in huis hebben, of het moet nog ontdooien :mrgreen: dan vullen we zijn maaltijd wel aan met wat gekookte aardappels, gekookte groente, yogurt, rauw eitje.

Maar hij krijgt nooit dingen die ook wel 's op straat liggen!
(Zoals ijs, pizza, gebakken vlees, broodjes). Ben veel te blij dat het 'straatstofzuigen' van de eerste maanden voorbij is ;-)
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 25-07-2011 17:35

Hier krijgen ze nooit iets wat wij eten, ook geen stukje kaas of worst. Volgens mij kan de maag van de hond dat prima aan, maar ik wil niet dat ze gaan schooien vandaar dat ze nooit iets krijgen. Met als gevolg dat ik een aangesneden worst op een laag tafeltje kan laten liggen zonder toezicht! (Hebben we een keer per ongeluk gedaan, en Max heeft 'em keurig laten liggen.)

Wat Max wel krijgt, maar dan in zijn eigen bak, is een rauw ei en rauwe gepureerde groenten. Vandaag weer liters groentenmix gemaakt, het leek de fabriek van Olvarit wel :lol:
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 25-07-2011 17:39

Interessant om te lezen.. maar het wordt zo langzamerhand een beetje een ander topic.. sorry Hanna.. :oops:
(ikke ben over gegaan op een ander onderwerp..snorry..)
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 25-07-2011 18:32

Even ter verduidelijking, sky krijgt deze dingen zeker niet dagelijks en schooit ook niet (nah ja soms) hij weet het verschil tussen krijgen en zichzelf bediienen :mrgreen: en we kunnen dus ook rustig is laten liggen aan etenswaren..
Maar ons vorige hondje rocky vond wel eens een stukje brood op straat en was daar dan dagen ziek van.
Die heeft nooit iets gehad van mensen eten en dat wilde ik nu voorkomen.
Sky krijgt geen hele maaltijden, we hebben het over kleine stukjes maar nogmaals ik wil geen doodzieke hond die iets opeet.
Daar moet ik dan aan toevoegen dat hij zover wij kunnen zien niets van de straat opeet, 1 keer Bah is genoeg om hem de andere kant op te laten kijken.
Maar jah ik heb ook nichtjes en neefjes die graag (stiekem) het hondje voeren (ja 2 jaar en half jaar) en ik wil niet dat hij daar ziek van zou worden.
Dus krijgt hij soms een inimine stukje mensen eten.
en nog nooit verkeer gegaan dus...
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 25-07-2011 19:01

Hihihi Ieder zijn eigen strategie zullen we maar zeggen :D

Ik heb altijd huisdieren gehad die, als ik even de andere kant opkeek, mijn bord leegaten.
De kat haalde 's ochtends in een snelle beweging het beleg van mijn brood, en de hond herhaalde dat later op de dag met alles wat op de salontafel werd gezet (ook als we op bezoek waren :oops: )

Dus ik ben inmiddels vrij fel op MIJN eten ;-)
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 25-07-2011 21:27

Dreamer schreef:Interessant om te lezen.. maar het wordt zo langzamerhand een beetje een ander topic.. sorry Hanna.. :oops:
(ikke ben over gegaan op een ander onderwerp..snorry..)
Maakt niet uit hoor ;-)
Zoë krijgt inderdaad ook wel eens een rauw eitje. Vind ze ook erg lekker.
Afbeelding

Plaats reactie